اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990630456469207

هشدار! مراقب کلاهبرداری‌های مالی در اینترنت باشید

کد: 13990630456469207

https://bit.ly/36YCldq

، تهران , (اخبار رسمی): فناوری‌ها هر دقیقه در حال پیشرفت هستند و همین امر باعث شد اینترنت نیز در مدت زمان کوتاهی به شدت گسترش یافته و اطلاعات وسیعی را در خود جای دهد. این موضوع باعث افزایش استقبال کاربران شبکه اطلاعات و تامین نیازهایشان از طریق این فضا شد.

هشدار! کلاهبرداری‌های مالی در اینترنت
روش‌هایی برای جلوگیری از به دام کلاهبرداران افتادن در فرایند پرداخت‌های اینترنتی وجود دارد .

بسیاری از افراد سودجو برای رسیدن به اهداف خود اقدام به طراحی پیامک‌ها و پست‌هایی که موضوع آن‌ها در بین عموم از اهمیت ویژه برخوردار باشد می‌کنند.

چندسالی است که اینترنت و استفاده از اطلاعات بر بستر فضای سایبری توسط افراد تفاوت‌های زیادی پیدا کرده است؛ کمتر از چند دهه پیش فناوری به نام اینترنت در کشور وجود نداشت و منبع گردآوری اطلاعات و تحقیق‌ها مخزن‌های کتابخانه‌ها بود. پس از اینکه اینترنت گسترش یافته و استفاده از آن رواج یافت یکی از روش‌های افراد برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به اطلاعات علمی مراجعه به اینترنت بود.

فناوری‌ها هر دقیقه در حال پیشرفت و تغییر هستند و همین امر باعث شد اینترنت نیز در مدت زمان تقریبا کوتاهی به شدت گسترش یافته و اطلاعات وسیعی را در خود جای دهد. این موضوع باعث افزایش استقبال کاربران شبکه اطلاعات از این فضا و تامین نیازهایشان از این طریق شد.

دیری نپایید که استفاده از اینترنت که فقط از طریق اتصالات سیمی و با به کارگیری کامپیوتر‌ها و لپتاپ‌ها امکان‌پذیر بود به اتصالات بی‌سیم مانند وای فای منتقل شد و تلفن‌های همراه نیز با بهره‌گیری از هوش مصنوعی توانستند به اینترنت متصل شوند.

همه این تغییرات باعث شد تا در مدت زمان کوتاهی اینترنت به نیاز اصلی و مبرم جوامع و افراد تبدیل شود، زیرا استفاده از این بستر افزایش چشم‌گیری در زندگی روزمره افراد یافته بود. با این استقبال مشاغل زیادی نیز بر بستر اینترنت شکل گرفت.

شیوع ویروس کرونا و لزوم ماندن در خانه در راستای پیشگیری از همه‌گیری این ویروس بر این موضوع دامن زده و افراد را بیش از پیش برای انجام امور و ایجاد سرگرمی به سمت این فضا سوق داد به‌طوری که افرادی که حتی از تلفن‌های هوشمند استفاده نمی‌کردند برای پیش بردن برخی از کارهایشان اقدام به‌خرید تلفن همراه جدید و استفاده از اینترنت کردند.

امروزه کمتر کاری را می‌توان پیدا کرد که انجام آن از طریق اینترنت امکان پذیر نباشد. یکی از مهم‌ترین مشاغلی که بر بستر اینترنت شکل گرفت و با استقبال ویژه‌ای نیز مواجه شد خرید و فروش‌های اینترنتی بود. در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌های سطح کشور بخشی از کسب درآمد خود را به تبلیغات و خرید و فروش در فضای مجازی اختصاص داده‌اند، اما این موضوع سودجویان را نیز به‌همراه خود به‌سمت اینترنت کشانده است.

هکر‌های مختلف که همواره به‌دنبال دزدی و کسب درآمد‌های هنگفت از راه حرام هستند با رواج خرید‌های اینترنتی ذهن خود را به‌کار گرفته و روش‌هایی را برای کلاهبرداری از مردم طراحی کرده اند. درصد زیادی از افراد که خرید‌های خود را بر بستر اینترنت قرار می‌دهند دچار این دزدی‌های مالی شده اند.

در این راستا روش‌هایی برای جلوگیری از افتادن به‌ دام کلاهبرداران در فرایند پرداخت‌های اینترنتی وجود دارد که هر خریداری که بر بستر شبکه اطلاعات محصولی را می‌خرد باید آن‌ها را دانسته و قبل از پرداخت هزینه اجناس، با دقت آن‌ها را راستی آزمایی کند. روش‌هایی برای جلوگیری از به‌دام کلاهبرداران افتادن در فرایند پرداخت‌های اینترنتی وجود دارد.

فقط لینک‌های مطمئن را باز کنید

روزانه در کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی عضو هستید و یا زمانی که از مرورگر تلفن همراه یا رایانه خود استفاده می‌کنید حجم انبوهی از محتوا‌ها برای شما ارسال می‌شود. بسیاری از افراد سودجو برای رسیدن به‌اهداف خود اقدام به‌ طراحی پیامک‌ها و پست‌هایی که موضوع آن‌ها در بین عموم از اهمیت ویژه برخوردار باشد کرده اند.

با این روش مخاطبان خود را به‌ سمت وارد شدن به‌لینک‌های جعلی می‌کشانند تا بتوانند از آن‌ها سوءاستفاده کنند. در این راستا باید پس از دریافت هر لینک ابتدا از صحت آن مطمئن شده و از منابع رسمی آخرین اخبار حوزه‌های مورد علاقه خود را پیگیری کنید تا کلاهبرداران اینترنتی از این طریق از شما سوءاستفاده نکنند.

وارد کردن اطلاعات اشتباه در درگاه پرداخت الکترونیک

زمانی که شما برای ایجاد حساب بانکی به‌ اپراتور بانک مورد نظر خود مراجعه می‌کنید او موظف است تمام اطلاعات شخصی شما را با اطلاعات حساب بانکی‌تان منطبق و در سامانه مربوطه ثبت کند. درصورتی که می‌خواهید خرید اینترنتی انجام داده و به‌ درگاه پرداخت اینترنتی منتقل می‌شوید یک بار اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را اشتباه وارد کنید؛ درصورتی که درگاه مورد اعتماد بانک باشد برای پردازش اطلاعات شما خطا نشان داده می‌شود و یا اطلاعات شخصی دیگر به‌شما نشان داده می‌شود در صورتی که در صفحه‌های جعلی چنین نیست.

سامانه جامع دیجیتالی شناد نیاز روزافزون کاربران

با توجه به‌ نیاز روزافزون کاربران جهت دریافت خدمات به‌صورت الکترونیکی و نیز رشد چشمگیر دسترسی به‌ اینترنت و ارائه خدمات نوین دیجیتالی سامانه جامع دیجیتالی شناد خدمات خود را  به‌کاربران محترم ارائه می‌کند. ناشر دیجیتال جهت اخذ مجوزهای دیجیتالی، آمادگی خود را اعلام می‌کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]