اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139906304566515080

آشنایی با ورزش یوگا و تاثیر آن بر سلامتی

کد: 139906304566515080

https://bit.ly/3nRbyWC

، شیراز , (اخبار رسمی): یوگا ترکیبی از تمرینات جسمی و روحی است که پزشکان آن را بسیار توصیه می کنند. برای انجام یوگا لازم نیست که یوگی باشید بلکه می توانید یوگا در خانه را در هر مکانی تجربه کنید.

آشنایی با ورزش یوگا و تاثیر آن بر سلامتی
تاثیر یوگا بر سلامتی

یوگا در انعطاف پذیری و کاهش التهاب قلب نقش موثری دارد. برای بهبود و افزایش استقامت قلبی و عروقی می توانید از ورزش یوگا استفاده کنید.

یوگا کلمه­ ای سانسکریتی است که از واژه یوج گرفته شده است. تاریخچه یوگا به ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در تمدن ساراسواتی در شمال هند برمی­ گردد. یوگا در طول زمان توسط راهبان هندی توسعه یافته و بعد از مدتی آن‌ها مجموعه یوگا را در اوپانیشاد گردآوری کردند.

در اواخر دهه 1980و اوایل 1990 تعلیماتشان را در این منطقه گسترش دادند. گفته می شود یوگا در شبه قاره هند و توسط هندوها به وجود آمده است. یوگ هـا طی هزاران سال این رشته رو به شاگردانشان منتقل کردند و بسیاری از مدارس آموزش یـوگـا را به وجود آوردند.

یوگا چیست؟

یوگا در زبان سانسکریت به معنی یکپارچه‌سازی و یگانگی است. واژهٔ «یوج» در زبان فارسی به معنای «یک» و «یگانه» است. یوگا علم خودشناسی ست. یوگا یعنی کنترل امواج ذهنی، شکافتن تمامی پوشش های نفسانی و وصل و یکی شدن. در واقع یوگا عبارت است از عملکرد هماهنگ قوای فردی و اتحاد قوای ذهنی. تمرین حرکت ذهنی بدن است. این واژه به معنای یوغ یا اتحاد است.

یوگا بر خلاف باور عموم به تمرینات یا حالات خاص محدود نمی شود. بلکه به مجموعه‌ای از فنون، از ساده تا بسیار پیشرفته و احوال باطنی فرد اشاره دارد. هدف نهـایی یـوگـا رهـایی یا آزادی نهـایی اســت.

فواید یوگا چیست و تاثیر آن روی بدن:

  • از بین بردن استرس
  • کاهش افسردگی
  • خواب با کیفیت
  • تاثیر روی عملکرد سیستم لنفاوی و تقویت بدن
  • از بین بردن مواد مضر و سموم بدن
  • بهبود جریان خون
  • بهبود عملکرد گوارش
  • بهبود افسردگی های بعد زایمان
  • از بین بردن دردهایی مثل سر درد و کمر دردهای شدید
  • کاهش اختلالات شخصیتی و بهبود کلی سیستم بدن انسان
  • درمان سینوس و آلرژی

یکی از مهمترین فواید یوگا بهبود گردش خون است. این امر باعث اکسیژن رسانی و نیز پخش بهتر مواد مغذی به تمامی قسمت های بدن می شود. انجام منظم یوگا افزایش گردش خون در بدن را به همراه دارد که این موجب جذب بهتر اکسیژن و کاهش چشمگیر فشارخون های بالاست. همچنین یوگا با پایین آوردن فشار بدن و ریلکس کردن آن ، فشار را پایین می آورد. پمپاژ قوی قلب و ضربان قلب کمتر و خون رسانی بهتر از نتایج شگفت انگیز یوگاست.

مکانیزم کلی انجام حرکات یوگا به منزله ی تمرین تنفسی بهتر است که این کار تقویت کننده ی خوبی برای ریه هاست. اکسیژن رسانی بهتر و کاهش فشار خون موارد مهمی هستند که بهبود عملکرد قلب و عروق را به همراه خواهند داشت.

جالب است بدانید حرکات یوگا و به دنبال آن ورزیده شدنشان باعث مقاومت بهتر در مقابل بیماری ها می شود و سرزندگی و شادابی را به شما هدیه می دهد. سلامت کامل دستگاه گوارش که شامل فعالیت منظم آن و همچنین کنترل سوء هاضمه و مشکلات گوارشی است همه از مزایای انجام حرکات یوگاست. سم زدایی بدن و از بین بردن استرس و همچنین ایجاد لحظاتی شاد و پرتحرک برای شما عواملی مهم برای جلوگیری از پیری زودرس به شمار می رود.

می‌توانید با یوگا به وزن ایده آل خود برسید. یوگا تمرینی موثر برای افزایش یا کاهش وزن است. با یوگا می توانید بهتر تمرکز کنید. همچنین با کاهش استرس حافظه شما بهبود می یابد و در نتیجه آلزایمر از بین می رود.

فایده یوگا برای قلب

تحقیقات ثابت کرده حرکات یوگا برای قلب بسیار مفید است. کسانی که ریتم قلبشان نامنظم است می توانند در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش یوگای سبک داشته باشند و بعد از ۱۲ هفته فشار خون و ضربان قلب آنها به میزان قابل توجهی پایین می آید. مخصوصا حرکت سلام بر خورشید و حرکت سگ سر پایین حرکاتی مفید از یوگا هستند که به داشتن قلبی سالم  کمک می کنند.

مهم ترین و بیشترین عامل مرگ و میر این روزها بیماری قلبی است. همانطور که می دانید عدم فعالیت فیزیکی از دلایل اصلی بیماری قلبی است. طبق تحقیقات انجام شده کسانی که یوگا را انجام می دهند به تناسب اندامی می رسند که باعث محافظت از قلب می شود.

برای کاهش فشار خون می توانید به ورزش یوگا روی بیاورید. اگر برای مدت زمان ۸ هفته به طور مداوم جلسات یوگا را تکرار کنید؛ پس از پایان این زمان شاهد کاهش خون و کنترل فشارخون خواهید بود.

یوگا در انعطاف پذیری و کاهش التهاب قلب نقش موثری دارد. برای بهبود و افزایش استقامت قلبی و عروقی می توانید از ورزش یوگا استفاده کنید. افرادی که ورزش یوگا را در برنامه زندگی خود جای داده اند و همچنین دارای نارسایی قلبی بوده اند، پیشرفت قابل توجهی در افزایش ظرفیت هوازی داشته اند.

ورزش یوگا نقش مهمی در سلامت قلب و عروق دارد به علت اینکه با بکارگیری حرکات آرام و آهسته ، و تنفس صحیح به همراه تمرکز و ارامش روحی ، کل اعضای بدن را ارام می شود و فشار خون بالا و استرس را کاهش می یابد.

منبع :آکادمی فیتنس

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

آکادمی فیتنس

آموزش فیتنس و بدن سازی ، ارائه راهکاری ورزش در خانه ، یوگا و مدیتیشن و تغذیه مناسب و سالم http://academyfitness.net/ آدرس اصلی آکادمی فیتنس

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان