اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139907034573915269

دکوراسیون خانه را عوض کنم یا خانه را از نو بسازم؟

کد: 139907034573915269

https://bit.ly/3d8lS7A

، تهران , (اخبار رسمی): برای اینکه بین تغییر دکوراسیون یا ساخت مجدد یک خانه بتوانید یکی را انتخاب کنید باید به شرایط فعلی خانه، هزینه های ساخت و ساز یا مرمت و قوانین و مقرارات محلی دقت کنید.

دکوراسیون خانه ام را عوض کنم یا خانه را از نو بسازم ؟
نوسازی خانه با تعویض دکوراسیون داخلی

با توجه به هزینه‌های گزاف ساخت‌وساز هر طور حساب کنید تغییر دکوراسیون داخلی، گزینه به صرف تری است زیرا سریع به نتیجه می رسد و دیگر احساس نمی کنید که در همان خانه قدیمی هستید.

گاهی احساس می کنید خانه شما نیاز به تغییر دارد اما نمی‌دانید که باید دکوراسیون را عوض کنید یا بهتر است خانه را تخریب کرده و از نو بسازید. این تصمیم بزرگ، نیاز به بررسی دقیقی دارد. برای انتخاب بهترین گزینه که با بودجه فعلی و نیازهای شما مطابقت داشته باشد، ابتدا چند سوال را در ذهن خود مرور کنید. سپس بر اساس پاسخ سؤالات و در نظر گرفتن شرایط فعلی خانه، هزینه های ساخت و ساز، هزینه های مرمت و لحاظ کردن قوانین و مقرارات محلی، تصمیم منطقی را اتخاذ کنید.

 در اینجا منظور از اینکه خانه را از نو بسازید، یعنی تخریب کامل خانه و ساخت آن از نو. این درحالیست که در دکوراسیون داخلی خانه ، زیباسازی و بهبود فضای داخلی خانه مد نظر است. بازسازی ساختمان هم مقوله دیگری است که به مرمت بافت قدیمی و فرسوده خانه‌ها و برگرداندن آنها به شرایط اولیه گفته می‌شود، که این‌کار به‌منظور افزایش عمر و دوام ساختمان موجود انجام می‌شود.

برای چه مدتی در خانه می خواهید بمانید؟

اگر خانه شما فرسوده شده و قصد دارید برای مدتی طولانی در خانه خود زندگی کنید اولین گزینه‌ای که به ذهن می‌رسد، تخریب کامل خانه و یا ایجاد تغییرات اساسی در آن است. البته این مقایسه صرفا براساس مدت زمانی است که می‌خواهید از خانه استفاده کنید. بدیهی است که هرچقدر مدت زمان ماندگاری بیشتر باشد، تمایل به سمت ساخت و ساز خانه جدید نیز بیشتر خواهد بود.

در نظر گرفتن عمر مفید اجزای ساختمان

همواره باید به این نکته توجه کرد که عناصر فیزیکی یک خانه، هرکدام تاریخ مصرف مشخصی دارند. مثلا؛ تاریخ انقضای رنگ نمای بیرونی خانه ممکن است تا هفت سال طول بکشد، اما در شرایط آب و هوایی نامساعد، این زمان به حدود پنج سال کاهش پیدا می‌کند. سیستم‌های تهویه هوای مرکزی نیز بین 10تا 15 سال عمر مفید دارند. وقتی تصمیم به ساخت‌وساز جدید می‌گیرید عمر مفید این اجزای ساختمان را هم باید در برآورد هزینه و مقایسه گزینه‌ها لحاظ کنید، چرا که وقتی تصمیم به تجدید کامل خانه خود می‌گیرید به تبع آن باید هزینه تهیه و اجرای اجزای ساختمان را با تجهیزات و ابزار کاملا نو لحاظ کنید.

چقدر می خواهید برای خانه تان خرج کنید؟

اگر بودجه نسبتا کمی دارید، تغییر دکوراسیون بهترین راه است. اما مسئله اصلی برای اینکه تصمیم بگیرید که دکوراسیون خانه تان را عوض کنید یا آن را از نو بسازید، میزان بودجه ای است که به این کار اختصاص می‌دهید، و همچنین مدت زمانی است که می‌توانید این هزینه را تامین کنید. اگر تامین هزینه در مدت زمان طولانی برایتان مقدور است. می توانید قسمت های مختلف یک خانه را به چند بخش تقسیم کنید و در هر زمان دکوراسیون یک بخش آن را فقط اجرا کنید.

بهتر بودن یا ارزان بودن؛ کدام برایتان مهمتر است؟

امروزه با وجود مصالح ساختمانی متنوع و بهره گیری از فناوری های جدید، امکان ایجاد هرنوع تغییری در خانه ها فراهم شده است. لذا تخریب خانه موجود برای تبدیل آن به یک خانه ایده ال، اولین انتخاب نخواهد بود. اگر محدویت هایی مانند کم بودن ارتفاع سقف، ترک خوردگی های اساسی در سقف و .... ندارید تغییر خانه موجود به خانه دلخواه، با هر سبک و مدلی براحتی امکان پذیر است.

مهمترین عامل اساسی در انتخاب روش مناسب برای تغییر خانه مسئله هزینه هاست. به هرحال اگر نو کردن ساختمان برایتان در اولویت است و می‌خواهید یک خانه عالی داشته باشید، تخریب کامل خانه گزینه مناسب شما خواهد بود. اما اگر ارزان بودن نتیجه برایتان اهمیت دارد، گزینه تغییر دکوراسیون را انتخاب کنید. حتی اگر تمام قسمت‌های خانه را تغییرداده و  دکوراسیون جدید اجرا کنید، باز هم دکوراسیون ارزان تر از مرمت کامل خانه خواهد شد. به نظر بسیاری از متخصصان ساختمان سازی، هزینه ساخت خانه جدید تقریبا 50 درصد بیشتر از تغییر دکوراسیون آن است.

وضعیت واقعی خانه را تعیین کنید

متخصصان صنعت ساختمان عقیده دارند که در صورت وجود شرایط زیر، خانه را باید تخریب کرده و از نو ساخت:

  1. هنگامی که توسعه‌ موردنظر، در فضای خانه فعلی‌تان، امکان پذیر نباشد و مجبور باشید قسمتی را به فضای موجود اضافه کنید.
  2. اساس و فونداسیون خانه استحکام لازم را نداشته  و خطر تخریب بنا وجود دارد.
  3. ارتفاع سقف خانه پایین باشد.

از محدودیت های منطقه ای اطلاع داشته باشید

هر شهر دارای قوانین ساخت و ساز خاصی است حتی بعضی از مناطق شهری - مثل تهران - هرکدام دارای مقرارات جداگانه‌ای است. به عنوان نمونه؛ می‌توان به اعمال محدودیت ساخت و ساز در برخی از مناطق شهر تهران اشاره کرد. بنابراین قبل از هر اقدامی باید اطلاعات کافی در خصوص این قوانین و مقرارات به دست آورید. بسیاری از شرکت های مشاور و طراح در جریان این مقرارات هستند و می توانند به شما در این باره کمک کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گروه فنی مهندسی سایت نیال

ما در گروه فنی مهندسی نیال با سابقه بیش از ۱۲ سال فعالیت در حوزه ساختمان و انجام پروژهای مختلف مسکونی، اداری، تجاری، هتل و بیمارستانی، به این دانش و توانایی دست یافته ایم که پروژهای مختلف درحوزه های بازسازی، نوسازی، مقاوم سازی و دکوراسیون داخلی را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل