اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13990720469669207

مواردی که می‌تواند صحت سایت را تایید کند

چگونه در دام کلاهبرداری‌های مالی در اینترنت نیفتیم؟

کد: 13990720469669207

https://bit.ly/3nF73y8

، تهران , (اخبار رسمی): سایت‌هایی که از لحاظ امنیتی از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و مورد اعتماد باشند با پیشوند https از دیگر سایت‌ها متمایز می‌شوند که توجه دقیق به این موضوع نیز می‌تواند تا حد زیادی از ورود کاربران به سایت‌های جعلی جلوگیری کند.

هشدار! کلاهبرداری‌های مالی در اینترنت 
برای در امان ماندن از شر دزدی‌های اینترنتی

برای وارد شدن به هرگونه سایت بر بستر اینترنت از مورد اعتماد بودن آن اطمینان حاصل کنید، اما درصورتی که به هر دلیلی کسی از شما در اینترنت کلاه برداری کرد موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارید.

پس از اینکه اینترنت گسترش و استفاده از آن رواج یافت، یکی از روش‌های افراد برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر به‌ اطلاعات علمی مراجعه به‌ اینترنت بود. بخش پایانی را در ذیل مشاهده می کنید.

وارد کردن اطلاعات اشتباه در درگاه پرداخت الکترونیک

زمانی که شما برای ایجاد حساب بانکی به ‌اپراتور بانک مورد نظر خود مراجعه می‌کنید او موظف است تمام اطلاعات شخصی شما را با اطلاعات حساب بانکی‌تان منطبق و در سامانه مربوطه ثبت کند. در صورتی که می‌خواهید خرید اینترنتی انجام داده و به ‌درگاه پرداخت اینترنتی منتقل ‌شوید یک بار اطلاعات حساب و کارت بانکی خود را اشتباه وارد کنید؛ در صورتی که درگاه مورد اعتماد بانک باشد برای پردازش اطلاعات شما خطا نشان داده می‌شود و یا اطلاعات شخصی دیگر به ‌شما نشان داده می‌شود در صورتی که در صفحه‌های جعلی چنین نیست.

کد امنیتی یک بار مصرف را جدی بگیرید

عموما در صفحه‌هایی که نیاز به وارد کردن اطلاعاتی از سوی کاربر باشد سایت برای تشخیص اینکه کاربر ربات نباشد کدی امنیتی را به او نشان می‌دهد و از کاربر می‌خواهد اعداد یا حروفی را که می‌بیند در کادر مربوطه بنویسد. این موضوع نقطه عطفی برای شناخت سایت‌های مطمئن از سایت‌های جعلی است، زیرا امکان تغییر این کد‌های امنیتی یکبار مصرف در سایت‌های حقیقی وجود دارد، اما این ویژگی در سایت‌های جعلی به صورت عکسی ثابت است که تغییر پذیر نیست.

لینک سایت مورد نظر را با دقت مشاهده کنید

سایت‌هایی که از لحاظ امنیتی از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و مورد اعتماد باشند با پیشوند https از دیگر سایت‌ها متمایز می‌شوند که این توجه دقیق به ‌این موضوع نیز می‌تواند تا حد زیادی از ورود کاربران به‌ سایت‌های جعلی جلوگیری کند. همچنین عکسی از یک قفل کوچک نیز باید در کنار این پیشوند دیده شود تا صحت سایت مورد نظر را تایید کند و کاربر باید حتما به‌این دو گزینه دقت کند.

کارت بانکی جداگانه برای خرید‌های اینترنتی خود اختصاص دهید

یک کارت بانکی مجزا از کارت اصلی خود را برای انجام خرید‌های اینترنتی اختصاص داده و هربار به ‌اندازه خرید اینترنتی خود پولی را به ‌کارت در نظر گرفته شده انتقال دهید تا در صورتی که اطلاعات کارت بانکی شما افشا شد باعث نشود به ‌یکباره حجم پول زیادی از دارایی شما در دسترس هکر‌های سودجو قرار بگیرد و میزان ضرری که متحمل می‌شوید کمتر باشد.

برای در امان ماندن از شر دزدی‌های اینترنتی دست به دامن شاپرک شوید

درگاه پرداخت شاپرک درگاهی است که تمام بانک‌های عضو شبکه شتاب از آن پشتیبانی می‌کنند و تمام فعالیت‌های بانکی بر بستر اینترنت از همین درگاه صورت می‌گیرد. درگاه شاپرک تنها درگاه معتمد در بین بانک‌های ایران است و در صورتی که به ‌درگاه پرداختی غیر از شاپرک برای خرید اینترنتی متصل شدید به‌ مورد اعتماد بودن این درگاه شک کنید.

گول سلبریتی‌ها در شبکه‌های اجتماعی را نخورید

سلبریتی‌ها و اینفلوئنسر‌ها به ‌واسطه تعداد فالوئر زیاد و ضریب نفوذی که در بین مردم دارند می‌توانند کسب درآمد کنند. برخی از آن‌ها نیز صرفا برای کسب درآمد اقدام به ‌انتشار کد‌هایی می‌کنند که ممکن است صحت درستی نداشته باشد و منجر به ‌ضرر‌های احتمالی شود.

دامنه سایت مورد نظر خود را چک کنید

سایت‌هایی برای تشخیص درگاه‌های پرداخت اصلی از جعلی طراحی شد که enamad.ir یکی از آن‌ها است. با جست‌وجوی آدرس درگاه پرداخت در این سایت به‌ راحتی می‌توانید دریابید که وارد درگاه جعلی شده‌اید یا اصلی.

نصب افزونه ضد فیشینگ بر روی رایانه

برای اطمینان بیشتر می‌توانید یک افزونه یا اکستنشن ضد فیشینگ در سیستم خود نصب کنید که با وارد شدن در سایت مورد نظر به‌شما اعلام کند این صفحه از امنیت کافی برخوردار است یا نه. در صورتی که صفحه پرداخت، اصلی باشد پیامی نمایش داده می‌شود. در صورتی هم صفحه مورد نظر جعلی باشد در قالب یک هشدار به ‌شما اعلام خواهد شد.

در پایان برای وارد شدن به‌ هرگونه سایت بر بستر اینترنت از مورد اعتماد بودن آن اطمینان حاصل کنید، اما در صورتی که به‌هر دلیلی کسی از شما در اینترنت کلاه‌برداری کرد موضوع را با پلیس فتا در میان بگذارید.

سامانه جامع دیجیتالی شناد نیاز روزافزون کاربران

با توجه به نیاز روزافزون کاربران جهت دریافت خدمات به‌صورت الکترونیکی و نیز رشد چشمگیر دسترسی به‌اینترنت و ارائه خدمات نوین دیجیتالی سامانه جامع دیجیتالی شناد خدمات خود را به ‌کاربران محترم ارائه می‌کند. کلیه تقاضای خدمات و اخذ مجوزهای مربوط به‌کسب و کارهای اینترنتی با هدف تمرکززدایی در کنار شفافیت و سهولت مراوده سامانه درخواست اخذ مجوز و خدمات به‌ صورت کاملا دیجیتالی صورت می‌گیرد و از طریق پست ارسال می‌شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

علم و آموزش | حقوقی و قانون