اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909114781315485

مراحل عیب یابی سردخانه ها

کد: 139909114781315485

https://bit.ly/2J4Geny

، (اخبار رسمی): در سردخانه‌ها بخصوص سردخانه های بزرگ و صنعتی باید یک نفر مسئول تعمیرات سردخانه و یک نفر مسئول نگهداری و مراقبت از تجهیزات سردخانه باشند. هماهنگی بین این دو بخش نقش تعیین کننده ای در حفظ سردخانه برای طولانی مدت خواهد داشت.

 مراحل عیب یابی سردخانه ها
آرسان سرویس - تعمیرات سردخانه - خدمات تعمیر و نگهداری چیلر

شما در هر منطقه ای از ایران می باشید می توانید جهت انجام سرویس سردخانه با ما تماس بگیرید ما در کمترین زمان ممکن ، خدمات تعمیر و سرویس چیلر را برایتان انجام می‌دهیم.

سردخانهها نیز مانند سایر سیستم های تبریدی نیاز به سرویس و نگهداری دارند. قرارداد تعمیر و نگهداری چیلر و سردخانه راهی است پیشگیری از خسارات سنگین تعمیر سردخانه. هزینههایی که برای انجام تعمیرات سردخانه پرداخته میشود بسیار بیشتر از هزینهای است که برای انجام سرویس دورهای سردخانهها پرداخته میشود.


مراحل عیبیابی سردخانهها

عیبیابی و اتخاذ اقدامات لازم باید توسط افرادی که دارای دانش و تجربه کافی در زمینه برودت است صورت گیرد اما آگاهی از دلایل اختلال عملکرد می­تواند در حفظ و استفاده صحیح از سیستم بسیار موثر باشد. از آنجا که سیکل عملکرد بسیاری از سیستم­های برودتی مانند سردخانه، چیلر، اتاق پیش سرد، تونل انجماد و ... از نوع تبرید تراکمی می­باشند، مشکلات و علل آنها تا حدودی مشابه می­باشند. تعدادی از معمول ترین عیوب رخداده در سردخانه و دلایل آن‌ها در ادامه ذکر می‌شوند:

 

کمپرسور کار نمی­کند

خرابی کمپرسور، قطعی جریان برق، و یا اختلالات ناشی از تنظیمات نادرست ترموستات و یا کنترلرهای فشار بالا و پایین (High and Low Pressure Controller) کمپرسور می­توانند از دلایل احتمالی آن باشند.

کمپرسور استارت می­خورد ولی زود خاموش می­شود

اختلالات الکتریکی و مکانیکی مثل سوختن فیوز، بالا بودن افت ولتاژ و ایراد در خازن، داغ شدن کمپرسور در اثر داغ بودن گاز برگشتی به آن، معیوب بودن کمپرسور یا گریپاژ پیستون و بلبرینگ و یا قطع کارکرد توسط های پرشر (High Pressure) یا آورلود (Overload) مشکل فوق را ایجاد می­کنند.

کمپرسور یکسره کار می­کند

کارکرد بیش از حد یونیت می­تواند به علت ایراد ترموستات، بار سرمایی تحمیلی زیاد، یخ زدگی کویل اواپراتور و یا ناکارآمدی کمپرسور باشد.

بالا بودن دمای محفظه سرد

عدم اتنخاب متناسب کمپرسور یا اواپراتور، گرفتگی و یا کوچک بودن شیر انبساط و یا کمبود مبرد می­توانند منجر به افزایش دمای سردخانه شوند.

یخ زدن یا تعریق خط مکش

باز ماندن شیر انبساط، بالا بودن شارژ مبرد و عدم کارکرد فن اواپراتور می­توانند منجر به یخ زدن خط مکش شوند.

یخ زدن یا تعریق خط مایع

گرفتگی در فیلتر درایر، بسته بودن و گرفتگی شیر خط مایع و یا وجود نشتی در شیربرقی (سلونوئید) باعث تعریق یا یخ زدن خط مایع می­شوند.

داغ بودن خط مایع

از دلایل داغ بودن خط مایع ممکن است باز بودن بیش از حد شیر انبساط و یا کمبود مبرد باشند.

بالا بودن فشار مکش

بارسرمایی تحمیلی زیاد، باز ماندن و یا بزرگ بودن شیر انبساط و یا نشتی در شیر مکش کمپرسور می­توانند منجر به بالا رفتن فشار مکش شوند.

پایین بودن فشار

کم بودن گاز مبرد، نشتی در مدار و یا نصب سیستم در فضای سرد می­توانند از علل احتمالی باشند.

پایین ماندن دما در زمان دیفراست

اختلال در عملکرد کنترلر دیفراست به علت خرابی، نصب و یا تنظیم غلط و یا باز ماندن شیر برقی (سلونوئید) از دلایل عدم افت دما هنگام دیفراست می­باشند.

برای اینکه سریعتر ، خدمات تعمیر و نگهداری سردخانه و یا سرویس چیلر را دریافت کنید کافیست به مهندسان آرسان سرویس اطمینان داشته و خدمات تعمیر و سرویس چیلر خود را به آنها بسپارید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید