اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139909294821515347

چگونه می توان یک برنامه ریزی فروش مویرگی موثر ایجاد کرد؟

کد: 139909294821515347

https://bit.ly/3h5KArd

، اصفهان , (اخبار رسمی): بدون داشتن یک برنامه فروش کاملاً مشخص در حوزه فروش مویرگی، کسب و کار شما برای شکست راه اندازی شده است. اگر اداره مشاغل و برنامه ریزی فروش را یک سفر در نظر بگیریم، طراحی یک نقشه (برنامه ریزی فروش) می تواند باعث پیشگیری از سردرگمی و انحراف شما از مسیر سفر گردد.

چگونه می توان یک برنامه ریزی فروش مویرگی موثر ایجاد کرد؟
چگونه می توان یک برنامه ریزی فروش مویرگی موثر ایجاد کرد؟

توزیع (فروش مویرگی) به معنای در دسترس قرار دادن یک محصول برای خرید از طریق پخش آن در بازار است. این موضوع شامل حمل و نقل، بسته بندی و تحویل می شود. برنامه ریزی فروش مویرگی برای افزایش دامنه سودآوری یک مجموعه یا شرکت ضروری است.

توزیع کننده به شخصی گفته می شود که کالایی را خریداری، ذخیره کرده و سپس از طریق کانال توزیع به فروش برساند. آنها بین تولیدکنندگان و خرده فروشان و یا مصرف کنندگان قرار دارند و به نمایندگی از یک شرکت خاص در مقابل نمایندگی خود کار می کنند. معمولاً توزیع کنندگان در روابط مشترک با مشتریان و تولیدکنندگان مشارکت دارند.


کانال های توزیع محصول خود را بشناسید
 

کانال توزیع به جریان کاری گفته می شود که بین تولید کننده و مصرف کننده اتفاق می افتد. این مسیری است که یک معامله دنبال می کند. توزیع کنندگان واسطه هایی هستند که محصولات را برای تولیدکنندگان تحویل می دهند تا به خرده فروشان بفروشند. این کانال ها می توانند نسبتاً ساده یا پیچیده تر باشند.

 

انواع روش های توزیع یا فروش مویرگی
 

  • توزیع مستقیم

توزیع مستقیم استراتژی ای است که تولیدکنندگان مستقیماً محصولات را به مصرف کنندگان می فروشند. چند روش مختلف برای اجرای این استراتژی وجود دارد. برخی از سازمان ها ممکن است رویکرد مدرن تری را انتخاب کنند و از یک وب سایت تجارت الکترونیکی استفاده کنند که در آن کاربران می توانند به صورت آنلاین خرید کنند. این یک گزینه موثر برای شرکتهای دارای مشتری است که نسبتاً در زمینه فناوری آگاهی دارند، برای حل نیازها از یک راه حل خاص استفاده می کنند.

  • توزیع غیر مستقیم

اصطلاح “واسطه” در مورد توزیع در این سازمان ها می تواند در رساندن کالاها به مصرف کنندگان مفید باشند. استراتژی های توزیع غیرمستقیم شامل واسطه هایی است که در تدارکات و قرار دادن محصولات کمک می کنند تا کالاها هرچه سریع و در یک مکان مطلوب بر اساس عادت ها و ترجیحات مصرف کننده به مشتری برسند.

  • توزیع فشرده

محصولات با استراتژی توزیع فشرده تا آنجا که ممکن است در مکان های خرده فروشی قرار می گیرند. به عنوان مثال، آدامس محصولی است که به طور معمول از این استراتژی استفاده می کند. آدامس را می توانید در پمپ بنزین ها، فروشگاه های مواد غذایی، ماشین های فروش سیار و مکان های خرده فروشی مانند پیدا کنید. این روش منوط به در دسترس قرار دادن تعداد زیادی از کالاها در چندین مکان است.

  • توزیع انحصاری

وقتی تولیدکنندگان توزیع انحصاری را انتخاب می کنند، با یک خرده فروش معامله می کنند که کالایی را فقط از طریق ویترین خاص آن بفروشند. همچنین مشاغل ممکن است کالاها را مستقیماً از طریق فروشگاه های مارک دار خود بفروشند که این نمونه دیگری از توزیع انحصاری در برنامه ریزی فروش است.

  • توزیع انتخابی

توزیع انتخابی یک گزینه میانه بین توزیع فشرده و انحصاری است. با استفاده از این استراتژی، محصولات در بیش از یک مکان توزیع می شوند، اما نه به اندازه استراتژی توزیع فشرده بلکه کمتر از آن، بنابراین شاهد برخی تفاوت در بین این دو استراتژی هستیم. به عنوان مثال، لباس هایی با مارک های مختلف ممکن است به صورت انتخابی ارائه شود. مارکی مانند گوچی ممکن است انتخاب محصولات خود را علاوه بر چند فروشگاه بزرگ منتخب، به جای قرار دادن محصولات خود در طیف وسیعی از مکان ها مانند Walmart یا Target، در فروشگاه های خود توزیع کند. این می تواند ضمن ایجاد فرصت برای خریداران یکی از این محصولات، به ساخت یک برند یا نام تجاری پیشرفته کمک کند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

احسان پیروز

مشاور و مدرس فروش b2b

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | علم و آموزش