اطلاعات تماس
  • 091236***** - 021885*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 139910014826214864

اجرای  نمای مدرن و معماری خاص با GFRC

کد: 139910014826214864

https://bit.ly/35An15f

، تهران , (اخبار رسمی): اصل موفقیت در اجرای پروژه های خاص معماری بهره گیری از یک تیم مشاوره مهندسی جی آر سی و مدیریت طرح و ساخت جی آر سی است.

اجرای  نمای مدرن و معماری خاص با GFRC
اجرای  نمای مدرن و معماری خاص با GFRC

 *اجرای  نمای مدرن و معماری خاص با GFRC و کامپوزیت های سیمانی و فروسیمانی *

امروزه توجه معماران و مهندسان ساختمان به ایجاد فرم های سیال ، هندسه های خاص و نامنظم و فرم های پارامتریک و فراکتالی بیش از پیش معطوف شده است . فرم هایی که در صورت اجرای اصولی به آثار ماندگار و بی بدیل تبدیل خواهند شد . از  معماران فقید معاصر که با ایجاد فرم های های سیال منحصربفرد آثار بی بدیلی در سبک دیکانتستراکشن معماری مدرن در سراسر دنیا بجای گذاشته است. 


الگو بردارب معماران ایرانی از سبک معماری زاحاحدید ، مهندسان ساختمان را براین داشته است تا جهت ساخت و اجرای این پروژه های خاص از مصالح و فناوری نوین در صنعت ساختمان بهره گیرند. همیشه در پروژه های خاص انتخاب روش های ساخت و اجرا از مهمترین چالش های تیم مهندسین مشاور و پیمانکاران است. از آنجا که در این سبک معماری ، تکنولوژی ساختمان مهمترین اصل در موفقیت است ،  می بایست دانش فنی  مصالح و فناوری ساختمان به روز باشد. مهندسین با مطالعه موردی ، تحقیق و پژوهش ، جمع آوری اسناد ، به مهندسی ومدیریت ساخت این نوع خاص پروژه ها بپردازند. 


اصل موفقیت در اجرای پروژه های خاص معماری بهره گیری از یک تیم مشاوره مهندسی جی آر سی و مدیریت طرح و ساخت جی آر سی است.  توانمندی های این مجموعه در تسلط بر روند طراحی ساختاری ، معماری کاربردی ، سازه و مدل سازی های ویژه معماری و سازه ، انتخاب قالب های خاص و روش های ساخت و تولید و روشهای نصب و اجرا ، کیفیت اجرای پروژه را تضمین خواهد نمود .

انتخاب روش های ساخت و اجرای نماهای خاص و پروژه های خاص معماری به دانش مهندسی متکی است . یکی از مصالحی که اخیرا در صنعت ساختمان به عنوان یک مصالح نوین مطرح شده است ،بتن مسلح به الیاف شیشه GFRC (جی اف آر سی) می باشد که مخفف Glass Fiber Reinforced Concrete است . GRC نوعی کامپوزیت سیمانی تقویت شده با الیاف شیشه مقاوم دربرابر قلیا است.

GRC در بین مهندسان ساختمان به بتن معماری معروف است ،زیرا قابلیت ساخت فرم ها نامحدود است ، تنوع در رنگ و بافت دلخواه معماران را به استفاده از این مصالح علاقمند نموده است .طیف کاربردی وسیع جی آر سی در ساختمان  توجه سازندگان را به کاربرد این مصالح در ساختمان ها را جلب نموده است. GFRC در نمای ساختمان به عنوان قطعات پوششی نما ،سازه ، تابشگیر ،لوور  و ... بیشترین کاربرد را دارد .

یکی دیگر از مصالح نوین که در ساخت فرم های سیال و کرو در معماری دیکانتستراکشن ظهور یافته است ، کامپوزیت های سیمانی تقویت شده با منسوج یا TRC است . مزیت این سیستم در اجرای فرم های خاص با توجه به نوع تقویت و اجرا  نسبت به GFRC عدم محدودیت در ساخت فرم های پارامتریک و دیجیتال در هندسه های غیر منظم است . ساخت  گنبدهای با فرم آزاد ، مواج و غیر متعارف و یا ساخت پوسته های خاص بتنی نازک که عمدتا در معماری زاها حدید وجود دارد با کامپوزیت های سیمانی TRC  بدون محدودیت ساخته می شود . 


دانش فنی TRC همانند GRC متکی بر تحقیق و پژوهش های گسترده ی آکادمیک و کاربردی است. مشاوره مهندسی جی آر سی با برخورداری از یک تیم متخصص و حرفه ای در مدیریت طرح و ساخت پروژه های خاص معماری ، مصالح نوین از جمله GFRC و بتن پیش ساخته و کامپوزیت های سیمانی و امکانات ساخت در یکی از معتبرترین مجتمع های تحقیقاتی تولیدی بتن کشور در خدمت معماران و مهندسان و کارفرمایان محترم کشور است .

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز مشاوره تخصصی جی آر سی در ایران

مرکز تخصصی جی آر سی به عنوان اولین مرکز ثبت شده مشاوره مهندسی جی آر سی در حوزه معماری ، شهرسازی و راه و ساختمان کشور ، فعالیت پژوهشی خود را در زمینه تخصصی ساخت قطعات پیش ساخته بتنی الیافی با اخذ مجوز مرکز پژوهش های صنعتی و معدنی سازمان صمت البرز در سال ۹۴ شروع نمود . همچنین واحد فنی مهندسی این مرکز با زمینه تخصصی ساخت کالاهای سیمانی را هم زمان با تاسیس مرکز آغاز کار نمود. همکاران علمی مرکز از اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاهی و پژوهشگران و محققین استان می باشند.

اطلاعات تماس
  • 091236***** - 021885*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید