اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 13991011484209207

رایانه شما به چندین طریق ممکن است به ویروس آلوده شود!

ویروس و بدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟

کد: 13991011484209207

https://bit.ly/35AWrZG

، تهران , (اخبار رسمی): انواع مختلفی از ویروس وجود دارد که ممکن است سیستم شما را آلوده کند. اگرچه ممکن است دانستن آن مهم نباشد زیرا بالاخره سیستم شما آلوده شده؛ اما مهم است بدانیم هر ویروس روی سیستم ممکن است تاثیر مختلفی داشته باشد.

ویروس و بدافزار چه تفاوتی با هم دارند؟
نشانه‌های آلودگی دستگاهمان به ویروس

ویروس تا زمان فعال شدن خفته می‌ماند و قادر نیست خود را اجرا کند. شما ممکن است تصادفی ویروسی را به رایانه‌تان دانلود کنید؛ اما تا زمانی که فایل را اجرا نکنید یا سندی که ویروس داخل آن جاسازی شده است را باز نکنید، فعالیت نخواهد کرد.

رایانه‌های شخصی حدود ۳۰ سال است که به بخشی از زندگی روزمره ما تبدیل شده‌اند و ویروس‌های رایانه‌ای به اندازه گذشته دیگر مرموز نیستند؛ اما چگونه می‌توانیم نشانه‌های آلودگی دستگاه مان به ویروس را تشخیص دهیم؟.

رایانه شما به چندین طریق ممکن است به ویروس آلوده شود. ویروس نوعی بدافزار است که قابلیت تکثیر خود را دارد و به محض فعال شدن، می‌تواند خود را در رایانه نصب کرده و ضمن آلوده کردن رایانه، به انتشار به رایانه‌های دیگر ادامه دهد.

ویروس ممکن است بجز آلوده کردن رایانه و تکثیر شدن تاثیر دیگری نداشته باشد یا می‌تواند برای آسیب‌های مختلفی طراحی شود که شامل پنهان کردن اطلاعات رایانه برای باجگیری، از کار انداختن ویندوز یا تبدیل رایانه به منبع انجام حملات داس توسط هکرها است.

درباره ویروس‌های رایانه باید چه باید بدانیم؟

ویروس‌ها چند دهه از عمرشان می‌گذرد. نخستین ویروس در سال ۱۹۷۱ ایجاد شد و طوری با مفهوم بدافزار مترادف شد که برخی از افراد هرگونه بدافزاری را ویروس می‌نامند. درحالی که درست نیست. انواع مختلفی از بدافزار وجود دارد؛ اما ویروس‌ها یکی از آن‌ها هستند.

برخلاف انواع بدافزار، ویروس تا زمان فعال شدن خفته می‌ماند و قادر نیست خود را اجرا کند. شما ممکن است تصادفی ویروسی را به رایانه‌تان دانلود کنید؛ اما تا زمانی که فایل را اجرا نکنید یا سندی که ویروس داخل آن جاسازی شده است را باز نکنید، فعالیت نخواهد کرد.

پس از اجرای فایل یا باز کردن سند آلوده، کد ویروس فعال شده و می‌تواند عملیاتش را که شامل سرقت پسورد، ایمیل کردن خود به آدرس‎های موجود در تماس‌های کاربر یا پنهان کردن اطلاعات برای دریافت باج است را اجرا کند.

انواع مختلفی از ویروس وجود دارد که ممکن است سیستم شما را آلوده کند. اگرچه ممکن است دانستن آن مهم نباشد؛ زیرا بالاخره سیستم شما آلوده شده؛ اما مهم است بدانیم هر ویروس روی سیستم ممکن است تاثیر مختلفی داشته باشد.

متداولترین انواع ویروس از این قرارند:

 ویروس بوت سکتور

ویروس بوت سکتور می‌تواند کنترل کامل رایانه را با آلوده کردن بخشی از هارددرایو که دستورالعمل‌های راه اندازی را دارد، به دست بگیرد.

 ویروس پلی مورفیک

این نوع ویروس موذی است. زیرا می‌تواند کد خود را تغییر داده و شناسایی و حذف را برای نرم‌افزار آنتی ویروس دشوار کند. نرم افزار آنتی ویروس پیشرفته در شناسایی ویروس‌های پلی مورفیک عملکرد خوبی پیدا کرده‌اند؛ اما به کمال مطلوب نرسیده‌اند.

 ویروس وب اسکریپتینگ

این ویروس آسیب پذیری‌ها در مرورگرهای وب را هدف می گیرد؛ اما در آنجا نمی‌ماند و برای آلوده کردن همه بخش‌های رایانه طراحی شده است.

 ماکرو ویروس

خوشبختانه از شدت تهدیدآمیزی آن کمتری شده است. این ویروس‌ها به زبان ماکرو نوشته شده‌اند که برای ایجاد اسکریپت در برنامه‌هایی نظیر ورد و اکسل مایکروسافت مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ویروس آلوده کننده فایل

این ویروس‌ها قادرند کدهای مخرب را در برنامه‌ها و اسناد دیگر تزریق کنند.

سامانه جامع دیجیتالی شناد نیاز روزافزون کاربران

با توجه به نیاز روزافزون کاربران جهت دریافت خدمات به صورت الکترونیکی و نیز رشد چشمگیر دسترسی به اینترنت و ارائه خدمات نوین دیجیتالی سامانه جامع دیجیتالی شناد، خدمات خود را به کاربران محترم ارائه می‌نماید.

پشتیبانی ارائه‌دهنده خدمات نرم‌افزار

یکی از پارامترهای مهم در انتخاب نرم‌افزار پشتیبانی به‌موقع و مناسب می‌باشد، بدیهی است پشتیبانی به‌موقع یکی از مهم‌ترین نکات در انتخاب یک نرم‌افزار می‌باشد سامانه جامع دیجیتالی شناد ارائه‌دهنده انواع نرم‌افزارها با مجوز رسمی از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خدمات پس از فروش و فروشگاه آنلاین با در اختیار داشتن تیمی از متخصصان حرفه‌ای و با تمرکز بر نکات حائز اهمیت در انتخاب یک نرم‌افزار خوب محصولات خود را تولید و روانه بازار کرده و پیوسته در تلاش است تا کاربران را در تصمیم‌گیری صحیح در جهت بالا بردن بهره‌وری و کارایی و در نتیجه رضایت کاربران و اطمینان از خرید مطمئن یاری نماید.

سامانه الکترونیکی شناد

کلیه موارد یاد شده شامل، خدمات و اخذ مجوزهای مربوط به کسب و کارهای اینترنتی، با هدف تمرکززدایی درکنار شفافیت و سهولت مراوده با سامانه فقط به صورت کاملا دیجیتالی صورت می پذیرد و از طریق پست ارسال می‌گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش

موسسه فرهنگی دیجیتالی شمیم نرم افزاردانش ناشر دیجیتال برخط و بر حامل با مجوزهای معتبر و قانونی ازمرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت ارشاد اسلامی

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]