کد: 139910284864815864

چیزهایی که باید درباره الگوریتم 2021 اینستاگرام بدانیم

کد: 139910284864815864

https://bit.ly/35RcmTU

، (اخبار رسمی): داشتن یک کسب‌وکار موفق در اینستاگرام، مستلزم شناخت دقیق الگوریتم اینستاگرام در سال 2021، برای چند برابر کردن روند رشد می‌باشد. در ادامه مطلب به بررسی و تحلیل کامل الگوریتم اینستاگرام می‌پردازیم.

الگوریتم 2021 اینستاگرام
چیزهایی که باید درباره الگوریتم 2021 اینستاگرام بدانیم

اینستاگرام یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب در ایران می‌باشد که همین امر سبب شده تا کسب و کار‌ها تمرکز بیشتری در این بخش بگذارند و استراتژی‌های بازاریابی خود را هم راستا با علایق مخاطب خود در اینستاگرام قرار دهند. اما برای داشتن یک استراتژی حضور خوب و موثر در اینستاگرام، شناخت الگوریتم برای فهمیدن نحوه‌ی نمایش پست‌ها، رفتن پست به اکسپلور و … الزامی است.

نحوه کار الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید

فید اینستاگرام بخشی از اینستاگرام است که پست‌های افرادی که شما دنبال کردید نمایش داده می‌شود و آیکون آن شکل خانه می‌باشد که در آپدیت‌های اخیر، در این بخش علاوه بر پست‌های افرادی که فالو کردید، پست‌های افراد دیگر که مرتبط با علایق شماست نمایش داده می‌شود. طبق گفته‌های اخیر اینستاگرام، ۶ فاکتور اصلی بر روی الگوریتم اینستاگرام برای پست‌های فید تاثیرگذارند.

علاقه‌مندی

ترتیب نمایش پست‌ها در فید وابسته به زمان انتشار یا زمان فالو کردن پیج نیست، بلکه تنها فاکتور موثر در ترتیب نمایش پست‌ها در فید، میزان درگیری (engagement) و علاقه مخاطب به پیج می‌باشد. و با تعامل بیشتر با آن پیج (مانند: لایک کردن، ذخیره پست، کامنت گذاشتن و …) به الگوریتم اینستاگرام می‌فهماند که به آن پیج یا موضوع علاقه‌مند است؛ در نتیجه در ترتیب‌بندی فید، آن پیج و محتوای خاص بالاتر از سایر پست‌ها قرار خواهد گرفت.

چه تعاملاتی برای الگوریتم اینستاگرام مهم است؟

طبق پستی که در JANUARY 24, 2020 در صفحه creators@ اینستاگرام منتشر شد، مهم ترین تعاملات برای الگوریتم، کامنت، لایک، بازنشر و بازدید است. البته که طبق تجربه و آزمون و خطا، انتشار محتوای ارزشمندی که باعث شود پست شما ذخیره شود، بسیار بسیار موثر است.

۲. ارتباط با دیگران

الگوریتم اینستاگرام بسیار هوشمند است و بر اساس نوع تعاملات شما افراد دارای ارتباط با شما را شامل، خانواده و دوستان را تشخیص می‌دهد و برای نمایش پست‌ها و استوری‌های آن افراد برای شما اولویت بیشتری دارد.

۳. زمان انتشار

با افزایش سرعت زندگی امروزی ما و مهم‌تر شدن به‌روز بودن و آگاهی از اخرین اخبار و اطلاعات، اینستاگرام هم بیش از پیش به این مسئله اهمیت می‌دهد و به دنبال این است که کاربران همیشه به‌روزترین و تازه‌ترین محتواها را ببینند. و این مسئله بسیار مهم است که بدانید هرچه از زمان انتشار پست شما بگذرد، احتمال نشان داده شدن آن به مخاطبان کمتر می‌شود. در نتیجه، مهم‌ترینی کاری که برای زمان‌بندی فعالیت خود در اینستاگرام باید انجام دهید، پیدا کردن ساعاتی است که مخاطبان شما در اینستاگرام آنلاین هستند. این مسئله بسیار مهم است زیرا با انتشار پست در ساعاتی که بیشترین تعداد کاربر در صقحه شما آنلاین هست، می‌توانید تعامل بیشتری از کاربران خود بگیرید و ارزشمندی محتوای خود را به الگوریتم بفهمانید تا پست شما به کاربران بیشتری نمایش داده شود و حتی مخاطبان بیشتری جذب کنید!

۴. استمرار در فعالیت

از جایگاه کاربران، زمان صرف شده در اینستاگرام با محتوای نشان داده به شما رابطه‌ی مستقیم دارد و با گذشت هرچه بیشتر زمان، الگوریتم به شناخت دقیق‌تری از محتوای مورد علاقه شما می‌رسد. پس از اینکه تمام پست‌های فید خود را دیدید با پیام زیر مواجه می‌شوید

که بدین معنی است که شما تمام پست‌های سه روز گدشته را دیده‌اید و بعد از این پیام، در بخشی تحت عنوان (Suggested Posts) پست‌هایی که شما به آنها علاقه‌مندید را نشان می‌دهد که در ظاهر شبیه اکسپلور است اما الگوریتم نشان دادن پست‌ها در این بخش با اکسپلور مقداری متفاوت است و تمرکز آن بیشتر نشان دادن پست بر اساس ترکیبی از علایق شما و علایق افرادی که فالو کرده‌اید است.

و اما از جایگاه تولید کنندگان محتوا، فعالیت منظم در اینستاگرام از مهمترین فاکتورهای گرفتن اعتبار از سوی اینستاگرام است و با انتشار منظم محتوا و تعامل مناسب با کاربران خود، شانس خود را برای جذب مخاطب از اکسپلور و هشتگ‌ها بیشتر می‌کنید. همان طور که در عکس بالا نشان داده شد، شانس دیده شدن پست‌های بی‌کیفیت در فید کاربران بسیار کم است و تنها محتواهایی با نرخ تعامل بالا، شانس نمایش داده شدن در بالای لیست را دارند.

برای مشاهده نحوه کارکرد الگوریتم اینستاگرام در هشتگ‌ها، اکسپلور و … روی لینک زیر کلیک کنید

الگوریتم 2021 اینستاگرام

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

امیر محمد نادری

مشاور دیجیتال مارکتینگ

منتشر شده در سرویس:

رسانه‌ها