اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 139911024874314891

کولوکیشن چیست و چرا باید گنجه را انتخاب کنیم؟

کد: 139911024874314891

https://bit.ly/2KPFweK

، (اخبار رسمی): گنجه هاست بهترین خدمات کولوکیشن در ایران را ارائه می‌دهد که مزایای زیادی برای شما به همراه دارد.

کولوکیشن چیست؟ چرا استفاده از خدمات کولوکیشن، باید گنجه را انتخاب کنیم؟
کولوکیشن چیست؟ چرا گنجه هاست، بهترین خدمات کولوکیشن را ارائه می دهد؟

همان‌طور که می‌دانید خدمات میزبانی وب بسیار گسترده هستند. از هاست اشتراکی گرفته تا اجاره سرور اختصاصی و سرور مجازی و خرید سرور برای میزبانی وب‌سایت! اما یک مورد نیز وجود دارد که درباره آن کمتر صحبت می‌شود. خدمات کولوکیشن (Colocation) یکی از سرویس‌های جذاب شرکت گنجه هاست ( www.ganje.host ) است که برای میزبانی سایت خود می‌توانید از آن استفاده کنید. اشتراک فضای دیتاسنتر یا همان کلوکیشن در مصرف هزینه‌های سایت شما می‌تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

کولوکیشن (Colocation) چیست؟

کولوکیشن (Colocation) یا کلوکیشن، یکی از خدمات قابل ارائه دیتاسنترها و شرکت‌های میزبانی وب است که در مواقعی با نام Co-Location یا به صورت کوتاه با نام خدمات کولو (Colo) نیز شناخته می‌شود. در این سرویس شرکت میزبان فضای دیتاسنتر، تجهیزات، پهنای باند و امنیت لازم برای نگهداری از سرور شما را فراهم می‌کند.

به زبان خیلی ساده این سرویس به این معنی است که شما سرور (Server) خود را خریده‌اید و با پرداخت هزینه آن را در دیتاسنتر شرکت میزبان قرار دهید. شرکت میزبان نیز نگهداری از سرورها را به عهده می‌گیرد. البته این نگهداری شرایط خاصی نیز دارد که در ادامه مطلب برای شما توضیح می‌دهیم.

چرا باید از کولوکیشن استفاده کنیم؟

برای کسب و کارهایی که اقدام به خرید سرور اختصاصی کرده‌اند اما تخصص، فضای دیتاسنتر و زمان کافی برای مدیریت سرور خود ندارند این سرویس بسیار عالی است. سرورها برای نگهداری به مراقبت، امنیت و دانش کافی احتیاج دارند. یکی از دلایل اصلی که بهتر است از کولوکیشن استفاده کنید، حفظ امنیت سرور و نگهداری از آن است. کلوکیشن، یک سرویس نسبتا ارزان قیمت جهت استفاده از اینترنت پایدار، نیروی متخصص با سطح دسترسی بالاتر، امنیت عملیاتی حرفه ای تر، و امکاناتFacility  دیتاسنترها بابت میزبانی تجهیزات و سرورهای شما می‌باشد.

در خدمات میزبانی فضای رک و دیتاسنتر، درواقع زیرساخت میزبانی سرورها از اتاق سرورهای محلی در داخل شرکت‌ها یا سازمان‌ها به دیتاسنترها یا مراکز داده که به صورت تخصصی اقدام به ارایه این سرویس‌ها می‌کنند منتقل می‌شود. در سرویس کولوکیشن ایران شما کاملا مالک سرور خود هستید؛ می‌توانید سخت افزار و نرم‌افزار دلخواه خودتان را به کار ببرید و مطمئن باشید که تنها خودتان به سرور دسترسی دارید. فقط برای نگهداری از سرور به مالک دیتاسنتر هزینه پرداخت می‌کنید.

مزایای استفاده از خدمات کولوکیشن

همان‌طور که پیش‌تر گفتیم نگهداری سرور به صورت شخصی ممکن است کمی ریسک داشته باشد و مشکلاتی برای سرور به وجود آورد. اما خدمات کولو اگر با کیفیت و به خوبی انجام شود مزایای زیادی دارد. از جمله مزایای استفاده از کولوکیشن می‌توانیم موارد زیر را نام ببریم و چند مورد را به اختصار توضیح می‌دهیم.

  • استفاده از رک (Rack) با کیفیت برای نگهداری سرور
  • امنیت عالی
  • پهنای باند بالا
  • آپتایم بالا (Uptime)
  • کمک گرفتن از تیم پشتیبانی
  • کنترل سلامت سرور
  • تعویض قطعات توسط متخصصین
  • اتصال دائمی سرور به اینترنت

رک (Rack)

می‌توان گفت کولوکیشن به نوعی همان اجاره فضای رک (Rack) است. رک محفظه فلزی است که سرور و تجهیزات آن (مودم، سوییچ، روتر و...) داخل آن قرار می‌گیرد. محفظه‌های رک داخل دیتاسنتر به خوبی جاسازی شده‌اند و از صدمات احتمالی به سرور جلوگیری می‌کنند. Rack در انواع مختلفی وجود دارد که با واحدی به نام یونیت (Unit) اندازه گیری می‌شوند.

امنیت سرورها

مانند هر کسب و کار دیگری، امنیت یکی از مهم‌ترین فاکتورهای نگهداری از سرورها است. تأمین امنیت سرورها هم به مکان مناسب دیتاسنتر و هم به کیفیت خدمات ارائه شده در فضای دیتاسنتر مربوط است. جلوگیری از گرد و غبار، تهویه و سیستم خنک کنندگی مناسب، کنترل دما، رطوبت و همین‌طور سیستم اطفاء حریق از جمله خدماتی است که برای نگهداری از سرورهای شما در دیتاسنتر گنجه هاست می‌توانید بهره‌مند شوید.

هزینه و قیمت پایین تر نسبت به اجاره سرور اختصاصی

پیش‌تر گفتیم که این سرویس از نظر هزینه، جزو مقرون به صرفه‌ترین خدمات میزبانی وب محسوب می‌شود. اجاره فضای دیتاسنتر نسبت به اجاره سرور (خرید سرور) برای شما کم هزینه‌تر است. البته قیمت کولوکیشن براساس مقدار فضایی که در دیتاسنتر استفاده شود (تعداد یونیت) تعیین می‌شود. همچنین میزان ماهیانه ترافیک و میزان برق مصرفی نیز در هزینه اجاره فضای دیتاسنتر تاثیرگذار است.

نتیجه گیری؛ چرا باید از خدمات کولوکیشن استفاده کنیم؟

گنجه هاست علاوه بر کیفیت بسیار خوب، خدمات کولوکیشن را با قیمت مناسب به شما عرضه می‌کند. برای سفارش و استفاده از خدمات کولوکیشن گنجه هاست می‌توانید به صفحه خدمات کولوکیشن مراجعه کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گنجه هاست

مجموعه گنجه هاست، مدت زیادی است در حوزه خدمات میزبانی وب، خدمات ثبت دامنه و ارایه سرور مجازی و سرور اختصاصی و همچنین طراحی سایت فعالیت می کند. کادر مدیریت گنجه هاست از متخصصین فعال در حوزه صنعت IT و بخصوص سرویس های میزبانی وب در کشور می باشند که با سابقه حرفه ای بیش از ۱۰ ساله خود در این زمینه، اقدام به تشکیل مجموعه ای مستقل متکی به دانش مهندسین جوان و خلاق کشور تحت نام تجاری “گنجه هاست” نموده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]