اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140001305094416318

فرش را گران نخرید!

کد: 140001305094416318

https://bit.ly/3ebIyVr

، (اخبار رسمی): همه ما دوست داریم کالایی با کیفیت مطلوب را با قیمتی مناسب داشته باشیم. حالا اگر پای محصول ارزشمند و گرانقیمتی مثل فرش در میان باشد، این اهمیت دوچندان می شود. پس بهتر است که با پارامترهای قیمت گذاری فرش ماشینی آشنا شویم تا بتوانیم خریدی خوب و به یادماندنی برای خودمان بسازیم.با ما همراه باشید...

فرش را گران نخرید!
قیمت فرش ماشینی | دکتر فرش

نکته بسیار مهم این است که هر گرانی ای نشانه ی خوب بودن یک فرش نیست. پس قبل از اقدام به خرید لازم است که نیاز ها و محدودیت های خود را بشناسید و صرفا قیمت فرش را ملاک قرار ندهید.

محاسبه قیمت فرش ماشینی: اگر قصد خرید آنلاین فرش ماشینی را دارید قطعا بارها به فروشگاه های اینترنتی مختلف سر زدید و احتمالا این کلید واژه ها را سرچ کرده اید : قیمت فرش ماشینی و خرید فرش ماشینی ارزان و...

اما سوال اینجاست که علت این تفاوت قیمت های فاحش چیست و به کدام فروشگاه می توان اعتماد کرد؟

در این مقاله معیار های قیمت گذاری را بررسی می کنیم و شما در نهایت می توانید متوجه شوید که چرا یک فرش ماشینی خیلی گران و دیگری خیلی ارزان فروخته می شود . در نهایت با توجه به بودجه و انتظاراتی که از یک فرش خوب دارید می توانید تصمیم بگیرید که چه فرشی مناسب شما می باشد.

جنس الیاف: یکی از فاکتور های تاثیر گذار در تعیین قیمت فرش ، الیاف به کار رفته در آن می باشد .

الیاف طبیعی جزو گران ترین الیاف های موجود در بازار می باشند که فقط در فرش  دستباف به کار می روند و یکی از دلایل گران بودن این فرش هم استفاده از نخ های طبیعی و مرغوب است .

الیاف مصنوعی در فرش های ماشینی به کار می رود که انواع متفاوتی دارد. این مواد ساخته ی دست انسان اند و از مواد نفتی تولید می شوند .

معروف ترین الیاف به کار رفته در فرش های ماشینی شامل: پلی گروپلین . پلی استر . نایلون و اکریلیک می باشد .

بنابراین اولین سوالی که باید از فروشنده ی فرش ماشینی بپرسید جنس نخی است که فرش با آن بافته شده است .

دقت کنید که تشخیص این الیاف به راحتی برای خریداران میسر نیست و بیشتر جنبه ی تخصصی دارد . پس راهکار این است که فرش را از فروشگاه های معتبر خریداری کنید تا از صحت گفتار فروشنده مطمئن باشید .

گران ترین و مرغوب ترین نخ فرش ماشینی " اکریلیک " می باشد که هرچقدر درصد اکریلیک به کار رفته بالا تر باشد، طبیعتا قیمت فرش هم افزایش پیدا میکند . انتخاب یک فرش 100 درصد اکریلیک یک انتخاب مطمئن و در عین حال گران قیمت است .

ارزان ترین و بی کیفیت ترین نخ نیز " ویسکوز "  می باشد که از نوع بازیافتی است .

تراکم فرش و تاثیر بر قیمت: عامل بعدی که فرش ها را از هم متمایز میکند تراکم بافت فرش است .

در واقع مهم ترین اطلاعاتی که فروشنده در اختیار شما می گذارد میزان تراکم و شانه ی فرش است.

تراکم به نوع طولی و عرضی قابل تقسیم است .

تراکم طولی به میزان گره های موجود در طول فرش گفته می شود و تراکم عرضی یا شانه یعنی این که در هر متر مربع چه میزان ریشه یا گره در عرض فرش موجود است .

هرچقدر تراکم یک فرش بالاتر باشد قیمت آن نیز افزایش پیدا میکند. چون تراکم بالا به معنی این است که فرش تو پر تر است و فاصله ی بین نخ ها کاهش پیدا می کند .

برای مثال یک فرش 1500 شانه با تراکن 4500 دوام و طول عمر بسیار بالایی دارد و اصطلاحاً ریز بافت می باشد. خاصیت فرش های ریز بافت این است که نقش و نگار های به کار رفته در آن با وضوح و زیبایی بیشتری دیده می شود.

تشخیص میزان شانه ی فرش: برخلاف تشخیص جنس الیاف که به راحتی میسر نیست؛ هر خریداری به راحتی میتواند میزان شانه و تراکم را اندازه گیری کند .

تنها کاری که باید بکنید این است که فرش را به پشت برگردانید و از عرض آن 1 سانتی متر را با خط کش جدا کنید . حالا میزان گره های موجود در یک سانتی متر را بشمارید . اگر 7 تا گره وجود داشت یعنی فرش شما 700 شانه است ، اگر 10 گره وجود داشت 1000 شانه و اگر 15 تا گره شمردید یعنی یک فرش 1500 شانه ی مرغوب دارید.

بهترین برند فرش ماشینی: این که فرش را از چه برند و فروشگاهی تهیه کنید هم یکی دیگر از معیار های تعیین قیمت می باشد.

یکی از راه هایی که میتوان متوجه شد فرش کاشان ارزان است یا فرش مشهد بررسی تفاوت قیمت هاست . در سایت دکتر فرش با مشاهده انواع برند ها به راحتی می توانید این مقایسه قیمت را انجام دهید.

5 تا از بهترین برند های فرش ماشینی :

  1. فرش قیطران فرش محتشم فرش نگین مشهد فرش نیاوران فرش فرهی

گول گرانی را نخورید! نکته پایانی این است که هر گرانی ای نشانه ی خوب بودن یک فرش نیست . برای مثال اگر بهترین فرش ماشینی پشمی هم بخرید باز هم ممکن است به جنس پشم حساسیت داشته باشید و بنابراین برای شما تبدیل به یک انتخاب نامناسب و گران بشود .

پس قبل از اقدام به خرید لازم است که نیاز ها و محدودیت های خود را بشناسید و صرفا قیمت فرش را ملاک قرار ندهید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر فرش

ما در دکتر فرش تلاش می کنیم بتوانیم معیارهای انتخاب بهترین و مناسب ترین فرش و همچنین راهکارهای استفاده بهینه از فرش را بررسی کنیم تا ارزش این کالای اصیل ایرانی را حفظ کنیم. در دکتر فرش منتظر شما هستیم...

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تجارت و بازار | دکوراسیون و منزل