اطلاعات تماس
  • ۰۷۷۳۳۳*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140002305142116507

هنگام خرید دستبند چرم به چه نکاتی دقت کنیم ؟

راهنمای خرید دستبند چرم و نکات هم در باره نگهداری از آن

کد: 140002305142116507

https://bit.ly/34k9Apf

، بوشهر , (اخبار رسمی): نکاتی که در هنگام خرید دستبند باید به آن توجه کنیم و چگونه با نگهداری صحیح از دستبند چرم سلامت و طول عمر آن را افزایش دهیم.

راهنمای خرید دستبند چرم + نکات نگهداری
نکات نگهداری و خرید دستبند چرم

چند سالی است که دستبندهای چرم بسیار مورد توجه قرار گرفته اند. یکی از دلایل محبوبیت این دستبندها سبک طراحی آن است که مناسب همه افراد با هر سن و جنسیتی است. دلیل دیگر کارایی دستبندهای چرم است چرا که به دلیل سبک و راحت بودن در فعالیت های روزمره نیز می توان از آن استفاده کرد. همچنین به دلیل قیمت بالای طلا خرید این دستبندها چه برای خود چه به عنوان هدیه بسیار مقرون به صرفه است. در این مقاله تلاش شده تا تمام اطلاعاتی که نیاز است شما درباره چرم بدانید ارائه شود.

دستبندهای چرم انواع مختلفی دارند. تعدادی از آن ها تنها چرم هستند. تعدادی چرک در کنار پلاک طلا، تعدادی چرم در کنار نگین، سنگ یا مهره و تعدادی چرم در کنار بافت هستند. این تنوع باعث شده تا هر شخص با توجه به سلیقه و بودجه خود بتواند مدل دلخواه را انتخاب کند.

نکاتی در باره نگهداری بهتر از دستبند چرم که حتما باید بدانید: 

در مجاورت با رطوبت نباشد

رطوبت یکی از دلایل آسیب به چرم، پوسته پوسته شدن، تغییر رنگ و لک شدن آن است. اگر از دستبندهای چرم در فعالیت روزمره استفاده می کنید مراقب باشید که با آن به حمام یا شنا نروید. همچنین در هنگام شستن دست ها، یا آن را از دست خارج کنید یا با یک دستمال خشک کنید. در چرم های صد در صد طبیعی احتمال کپک زدن نیز وجود دارد.

دور از نور آفتاب

نور خورشید برای زمان طولانی می تواند تغییرات جبران ناپذیری در چرم ایجاد کند. این تغییرات شامل تغییر رنگ و پوسته پوسته شدن است.

لک شدن

در زمان استفاده از دستبندهای چرمی اگر آب، مواد آرایشی بهداشتی یا هر نوع ماده دیگری به آن برخورد کند ممکن است لکی روی آن ایجاد شود. در این زمان بهتر است به سرعت لکه را برطرف کنید اما مراقب باشید که هر راهی مناسب از بین بردن لکه نیست و ممکن است آسیب جدی تری به چرم وارد کند. بهترین راه برطرف کردن لکه با استفاده از یک پارچه نم دار است.

شوینده ممنوع

شوینده های شیمیایی، شامپو، صابون و... هر کدام ممکن است باعث آسیب جدی به چرم شود. تنها برای لکه های قدیمی می توان از مخلوط آب و مقداری بسیار کمی صابون استفاده کرد.

خراش

متاسفانه به دلیل جنس چرم ممکن است اگر از دستبند به مدت طولانی استفاده شود خراش هایی کوچک روی آن بیفتد این مسئله اجتناب پذیر بوده و راه حلی برای آن نیست. همچنین دستبند باید دور از اشیا تیز باشد. اگر به صورت روزمره از دستبند استفاده می کنید و کار شما به شکلی است که اشیا نوک تیز اطراف شما هستند بهتر از قبل از انجام کار دستبند را از دست خارج کنید.

دور از مواد آرایشی و بهداشتی

نه تنها چرم بلکه هر نوع زیور دیگری باید دور از مواد آرایشی بهداشتی باشد. اگر قصد عطر زدن دارید حتما از زدن آن روی نبض و در کنار دستبند خودداری کنید.

واکس زدن

نه تنها دستبند چرم بلکه هر محصول چرم دیگری باید به صورت مرتب واکس زده شود. واکس علاوه بر حفظ سلامت چرم باعث زیباتر شدن آن می شود. پس بهتر است در هنگام خرید واکس مخصوص دستبند را تهیه کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که بلافاصله بعد از واکس زدن نباید از دستبند استفاده کرد. بهتر است یک روز قبل این کار انجام شود تا واکس به خوبی به چرم نفوذ کند.

تحت فشار نباشد

فشار می تواند باعث ترک روی چرم شود پس بهتر این است دستبند چرم جدا در یک جعبه نگهداری شود.

نکاتی که باید در هنگام خرید دستبند به آن توجه کرد:

  • جنس چرم دستبند اگر دستبند چرم را از گالری مورد اعتماد خریداری کنید می توانید از پوسته پوسته و فرسوده نشدن آن اطمینان حاصل کنید.
  • قفل دستبند قفل ها باید در کنار استحکام و باز نشدن، راحت نیز باشند تا شما را در هنگام استفاده به دردسر نیندازند.
  • دستبند مناسب با توجه به استفاده شخصی، رنگ پوست و ظرافت مچ دستتان دستبند را تهیه کنید.
  • قیمت اگر دستبند شما از چرم اصل ساخته شده باشد طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به چرم های مصنوعی دارد.

دستبند چرم مردانه و زنانه

بیشتر دستبندهای چرم مردانه به رنگ سیاه، قهوه ای و سرمه ای هستند. همچنین نوع و مدل طراحی پلاک آن متفاوت از نوع زنانه است. در مقابل تنوع رنگ دستبندهای زنانه بیشتر بوده و به جز پلاک طلا دستبندها می تواند شامل نگین، سنگ یا مهره باشد.

بستن دستبند به دست راست یا چپ؟

هیچ قاعده و قانونی در این مورد وجود ندارد و تنها سلیقه شخصی مشخص کننده آن است. بعضی از افراد دوست دارند که ساعت و دستبند در یک دست باشد به همین دلیل دستبند را به دست چپ می اندازند. بعضی دیگر تمایل دارند دستبند در دست راست و ساعت در دست چپ باشد تا این دو بدون تماس و دور از آسیب از برخورد با یکدیگر باشند.

تشخیص چرم طبیعی و مصنوعی

  • اگر چرم طبیعی را لمس کنید متوجه خواهید شد همه جای آن یک دست نیست و ضخامت و نازکی در سطح چرم متفاوت است.
  • اگر چرم طبیعی را زیر نور ببرید متوجه خواهید بعضی از قسمت ها مات و بعضی دیگر براق هستند چرا که چرم طبیعی نور را به صورت یکسان منعکس نمی کند.
  • رویه داخلی چرم مصنوعی از فوم ساخته شده اما رویه داخلی چرم طبیعی پرز مانند است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

گلدر کالا

مجموعه گلدر کالا از سال 1370 فعالیت خود را آغاز کرده است. نام این گالری در ابتدا شبنم بوده است و در سال 97 به دلیل شناسایی بیشتر توسط خریداران محترم آن را به نام خانوادگی، جلودار تغییر داده است. سپس برای دسترسی و خرید آسان اقدام به ایجاد وب سایت و نام گلدر کالا را انتخاب کرده است. گلدر کالا نخستین سایتی است که مجوز سامانه آنلاین معادلات طلا را کسب کرده است تا هموطنان بتوانند با خیال آسوده اقدام به خرید طلا کنند.

اطلاعات تماس
  • ۰۷۷۳۳۳*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش