اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003095154716555

در آیین رونمایی فیلم تئاتر "تنهایی تهران" مطرح شد:

بازیگری رویایی دست یافتنی ست!

کد: 140003095154716555

https://bit.ly/3c6UWG7

، (اخبار رسمی): روز جمعه هفتم خرداد ماه، با حضور چهره‌های هنری، دست اندرکاران هنر هفتم و عوامل فیلم، از تاره ترین محصول تصویری موسسه فرهنگی هنری و فیلم سازی نماباد با عنوان «تنهایی تهران» رونمایی شد.

رونمایی ازفیلم تنهایی تهران به کارگردانی آقای تفتی وتهیه‌کنندگی همانیکخواه
بازیگری رویایی دست یافتنی ست!

در حالی که حسرت نقش‌آفرینی بر روی پرده نقره‌ای را، بازیگران بسیاری، حتی حرفه‌ای‌های تئاتر و تلویزیون در دل دارند، عصر جمعه گذشته فارغ‌التحصیلان چهارمین دوره‌ی آموزشی، آکادمی هنرهای نمایشی نمآباد بر غولِ آرزو فائق آمدند.

سالن شماره 9 پردیس سینمایی ملت در سکوت و سکون دیگر سالن‌های سینمای این مجموعه شور و هیجان عجیبی داشت. ماه‌ها تلاش، تمرین، تکرار و آموزشِ جمعی از جوانان سینه‌چاک سینما برای نخستین بار به نمایش درآمد.

این اثر که در قالب فیلم تئاتر اجتماعی تولید شده، تنهایی تهران نام دارد و کارگردانی آن نیز برعهده کامران تفتی بازیگر نام آشنای سینما و تئاتر کشور است.

  در این مراسم که در حضور اهالی رسانه، جمعی از هنرمندان برجسته کشور، مدیران موسسه نماباد و عوامل فیلم برگزار ‌شد، پس از نواختن سرود ملی و قرائت قران، هما نیکخواه مدیر و موسس  نماباد و تهیه کننده تنهایی تهران به ایراد سخن پرداخت.

گفت و شنود های هما نیکخواه به عنوان یک زن کارآفرین در عرصه هنر

متاسفانه همیشه به هنر کم لطفی شده، شاید به دلیل اینکه برخی سینما و تئاتر را وابسته به غرب می دانند اما اگر به آیین کهن ایرانی نگاهی بیاندازیم از شاهنامه گرفته تا طنزهای عبید زاکانی مختص به ایران و ایرانی می باشد.

هما نیکخواه خطاب به حضار از دشواری هایی که از شروع تا به این لحظه با آن مواجه بوده گفت و بیان کرد که امروز در این جا جمع شده ایم که نه تنها نتیجه تلاش علاقه مندان به بازیگری را بر پرده جادویی سینما ببینیم بلکه من هم نتیجه تلاش های خود را خواهم گرفت که تنها وارد این مسیر شده و با چالشهای زیادی دست و پنجه نرم کردم تا راه را برای هنرجویان هموار کنم، که با یاری خدا و تلاش مستمر امروز شاهد موفقیت های جدید در حوزه آموزش به علاقه مندان شده ایم.

هما نیکخواه در ادامه افزود: با توجه به رشد پلتفرم های شبکه خانگی و استقبال مخاطبین به این حوزه رویکرد جدیدی در فضایی کاملا نو برای علاقه مندان به هنر ایجاد شده است که با به وجود آمدن این فضا نیازهای مخاطبان را هم دستخوش تغییر قرار داده که با در نظر گرفتن تغییر دیدگاه مخاطب و علاقه مندان به سینما و هنرهای نمایشی جایگاه جدید و استارتاپی برای هنردوستان ایجاد شده است.

 در حالی این پروژه روی پرده سینما اکران شد که  کرونا مضاف بر اینکه تعداد بسیاری از فیلمها  را در صف عریض و طویل اکران مسکوت گذارده، همچنین موسسات آموزش هنری  را نیز به ورطه ورشکستگی و تعطیلی کشانده است و یا برخی دیگر نیز مانند بنگاه اقتصادی عمل کرده و با دریافت هزینه‌های گزاف از هنرجو پس از گذراندن همان آموزش های مرسوم، وی را رها می‌کنند.

چه عواملی باعث رشد نمآباد شد؟

هما نیکخواه با تشکر از همراهان خود در مسیر دشواری که بر آن گام نهاده ، یکی از عوامل موفقیت موسسه نماباد را خارج شدن از کسب و کارهای سنتی و احترام به سلیقه علاقه مندان به بازیگری و بهره گیری از مدلهای نوین کارآفرینی در عرصه هنر و همچنین سرمایه گذاری مشترک بین نمآباد با یکی از استارتاپ های مطرح کشور بیان کرد.

مدیر موسسه نماباد در ادامه گفت:  ما با مطالعه در زمینه آموزش هنرهای نمایشی کشورهای صاحب سبک بویژه کشور سوئد، و در نظر گرفتن شرایط فعلی جامعه هنری ، سعی کردیم آموزش کاربردی را در کوتاه‌ترین زمان با بالاترین کیفیت و به ثمر رسیدن آموزش و حضور هنرجویان در پروژه های تعریف شده در دستور کار قرار دهیم.

تهیه کننده فیلم تئاتر "تنهایی تهران" افزود:  مدل آموزش نماباد کاربردی است و هنرجو پس از آموزش، دغدغه بازار کار نخواهد داشت. چرا که با کارآفرینی مجموعه در پایان دوره هنرجو آزمون و خطاها را پشت سر گذاشته و اکنون در یک اثر نمایشی به اجرا خواهد گذاشت.

و در آخر هما نیکخواه مدیر و موسس نمآباد از حمیدرضا محمدیان بنیانگذار و از مدیران موفق یکی از برندهای مطرح در عرصه آی تی می باشد تشکر نمود.

صحبتی با کارگردان تنهایی تهران

کامران تفتی که به تازگی پا در عرصه کارگردانی نهاده است فیلم - تئاتر تنهایی تهران را گامی مهم و طرحی نو در مسیر استعدادیابی هنری کشورمان برشمرد.

وی با بیان توضیحاتی نظر به اینکه از دیدگاه مخاطب هوشمند فضایی نو برای ورود به عرصه هنرهای نمایشی به وجود آمده است برای آموزش و تربیت، جلوگیری از اتلاف انرژی مدلهای جدیدی از آموزش و استفاده از استعداد خود هنرجویان براساس کتاب ها و متون کهن و رمانهای جدید از نویسنده های برجسته کشور استفاده شد تا امروز شاهد آن باشیم که این هنرجویان با تلاش، اراده و تمرین در مدت کوتاهی به جایگاهی رسیدند که برای اولین بار بازی، چهره، حس و بیان خود را بر روی پرده نقره ای دیدند

من از روزی که تمرین را با این عزیزان آغاز کردم و تا امروز که به تماشای این فیلم نشستیم تغییرات بنیادی را در بازی این دوستان مشاهده کردم که این سرآغاز تغییر در زمینه آموزش هنرهای نمایشی کشور است و من امروز با قدرت می توانم بگویم که نمآباد بنیانگذار تحول در ارائه شیوه ای نوین در عرصه آموزش بازیگری هستیم

و در آخر کامران تفتی از هما نیکخواه و حمیدرضا محمدیان تشکر نمود.

شایان ذکر است، در این مجموعه اساتیدی چون کامران تفتی بازیگر سینما، نیما کرمی مجری و صداپیشه، شهریار کرمی گوینده کهنه‌کار رادیو ، مسعود آب پرور کارگردان خوشنام سینما و تلویزیون و نجمه جودکی مجری تلویزیون کارگردان خوشنام  به امر آموزش و استعدادیابی مشغولند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021887*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سینما و تئاتر