اطلاعات تماس
  • 091320*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140003245177616633

مدرن ترین لوازم و ماشین آلات تولید در صنایع گوناگون

کد: 140003245177616633

https://bit.ly/3glCmwh

، نجف آباد , (اخبار رسمی): لوله خرطومی هوا خذال در جابه جایی هوا کاربرد دارد همیچنین جابجایی هوا در مقیاس های عظیم، وظیفه اصلی جت فن محسوب می شود. اگزاست فن های تولیدی خذال همانند سایر محصولات این شرکت با بهره گیری از نوین ترین تکنولوژی های جهانی و به پشتوانه نیروهای نخبه و مهندسین بومی در کشور طراحی و تولید می گردند.

 مدرن ترین لوازم و ماشین آلات تولید در صنایع گوناگون
مدرن ترین لوازم و ماشین آلات تولید در صنایع گوناگون

لوله خرطومی هوا چیست؟

لوله خرطومی هوا یا داکت فلکسیبل ابزاری طراحی و مهندسی شده جهت استفاده در سیستم های تهویه و جابجایی هوا است. ممکن است لوله خرطومی پلاستیکی در بخش های گوناگون صنعتی و خانگی کاربرد داشته باشد. اما منظور از لوله خرطومی هوا یا داکت فلکسیبل در اینجا، کانال های پارچه ای فنردار برای جابجایی هوا در سطوح وسیع،  نظیر معادن، کارخانجات بزرگ صنعتی، پارکینگ های بزرگ اتومبیل و مواردی از این دست است. این شکل از لوله خرطومی هوا از نظر جنس پارچه و همچنین گام های به کار رفته در حلقه های فنر فولادی، ابزاری کاملا تخصصی و بدون نقص برای جابجایی هوا تحت فشار منفی و مثبت می باشد.

کاربرد و اهمیت استفاده از اگزاست فن

اگزاست فن ابزاری است که از آن جهت خروج هوای آلوده موجود در یک فضای بسته استفاده می شود. اگر به کارکرد اگزاست فن دقت کنیم متوجه خواهیم شد که این ابزار کاربردی در بخش های گوناگونی قابل استفاده است. خروج بوی غذا و همچنین هوای مملو از گازهای ناشی از پخت و پز آشپزخانه، توسط اگزاست فن صورت می پذیرد. بخار آب در فضای استخر یا حمام و یا بوی نامطبوع درون سرویس های بهداشتی، با استفاده از اگزاست فن نصب شده در آن محل ها به بیرون هدایت می شود.

اگزاست فن و کاربرد آن تنها محدود به کارکردهای ساده خانگی نیست. اگزاست فن در سطوح صنعتی و نیمه صنعتی کاربرد بسیار گسترده دارد. تهویه بوی تند و خطرناک مواد شیمیایی و رنگ های مختلف از یک کارگاه صنعتی با استفاده از اگزاست فن انجام می گردد. کارخانجات بزرگ صنعتی روزانه حجم زیادی گاز سمی را در طی پروسه کار خود تولید می کنند و خروج این گازهای سمی تولید شده از محیط کارخانه توسط اگزاست فن صورت می پذیرد.

پارکینگ های بزرگ اتومبیل که روزانه پذیرای تعداد زیادی اتومبیل هستند، ناچار به استفاده از اگزاست فن می باشند. دود خارج شده از اگزوز اتومبیل ها در پارکینگ ها، به سلامتی افرادی که در آن مکان ها تردد می کنند آسیب می رساند.

جت فن چیست؟

جت فن به شکل پیشرفته فن آکسیال یا جریان محوری گفته می شود که مشخصات فنی پره های آن با هدف افزایش کارایی، دستخوش تغییر شده است. در یک فن آکسیال یا جریان محوری وقتی نسبت قطر هاب پروانه به قطر پروانه بین 50% تا 70% باشد آنگاه پروانه ی با پره های کوتاه تر، از لحاظ مکانیکی با سرعت بیشتری می تواند چرخانده شود. این در حالی است که افزایش سرعت در این نوع از فن آکسیال به دلیل کوتاه تر شدن پره های فن، موجب شکست و از هم گسیختگی آنها نمی شود.

از طرفی در این حالت تعداد بیشتری پره می تواند به دور هاب قرارگیرد و جریان خروجی با انرژی چرخشی بالایی تولید گردد. با استفاده از پره های پیش چرخان قبل از پروانه یا پس چرخان پس از پروانه، جریان در جهت معکوس چرخانده شده و منجر به تولید جریان خروجی بدون چرخش و با سرعت خطی بالایی می گردد. این جریان پرفشار مستقیم الخط را اصطلاحا جت جریان و این فن آکسیال را جت فن می نامند. از جت فن های آکسیال با نام جت فن های تکانه ای (impulse jet fan) نیز یاد می شود.

جت فن ها اصواتی با فرکانسهای بالا تولید می نمایند و دارای فشار صدای زیادی می باشند. این امر سبب می گردد که معمولا در مکان های غیر صنعتی، بدون صداخفه کن (silencer) قابل بهره برداری نباشند. از این رو غالبا یک جت فن به همراه دو صدا خفه کن، یکی متصل به دهانه مکش و دیگری متصل به دهانه دمش ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرد. صدا خفه کن یک محفظه استوانه شکل است که دیواره داخلی آن توسط مواد جاذب صوت همچون پشم سنگ، و یک ورقه مشبک سوراخ دار پوشیده شده است و جریان هوا از میانه آن عبور می کند. امواج صوتی با عبور از سطح مشبک، وارد مواد جاذب صوت شده و میرا می شوند. در نهایت فشار صوت، چندین دسی بل کاهش می یابد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

خذال

فعالیت ما از سال 1389، در شهرک صنعتی نجف آباد (2)، واقع در استان اصفهان و با نام تجاری خذال آغاز شد. به پشتوانه تخصص و دانش نیروهای مجرب، همراستا با استانداردهای بین المللی و با بهره گیری از مدرن ترین لوازم و ماشین آلات تولید، محصولاتی با کیفیت جهانی در شاخه تخصصی فنهای جریان محوری تولید و به مشتریان حرفه ای خود در صنایع نفت،گاز و پتروشیمی، فولاد، نظامی و هسته ای، ساختمان، معادن، آب و فاضلاب، آتش نشانی و ... عرضه نموده ایم. با توجه به چشم انداز بلند مدت مدیران شرکت، برآنیم با گسترش شعب در دیگر کشورها وکسب سهم قابل ملاحظه ای ازجهان رقابتی امروز قدمی دیگر در راه رشد و توسعه برداریم.

اطلاعات تماس
  • 091320*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید