کد: 140003315191116592

فوت کوزه گری سئو

پاسخ به 7 راز شگفت انگیز و مهم در سئو

کد: 140003315191116592

https://bit.ly/2Ui9YTa

، اصفهان , (اخبار رسمی): متخصصین سئو همواره به دنبال رقابت و تثبیت برتری در حوزه کاری خودشون هستن، در سئو راز های کشف نشده زیادی وجود داره که برخی مبهم، برخی ریسک و برخی ناشناخته هستند و هر روز به تعداد اون افزوده میشه در این مقاله 7 مورد از مهمترین راز های سئو گفته میشه، برای آگاهی بیشتر همراه باش .

پاسخ به 7 راز شگفت انگیز و مهم در سئو
پاسخ به 7 راز مهم سئو

فوت کوزه گری بک لینک هاتون رو بررسی کنید، گوگل اصلا دوست نداره فریبش بدیم و اگر بک لینک های مخرب به سایتی داده بشه باعث افت رتبه ناگهانی خواهد شد. 

دوستان، بدون مقدمه میرم سراغ اصل مطلب

1. چه علتی باعث می شه ترافیک سایتمون پایین بیاد؟ 

شاید اطلاع داشته باشید که گوگل در طول روز یک یا 2 مرتبه سایت ها رو بررسی و خزش می کنه، پس از هر بار خزش سایت ها مجددا ایندکس میشن و بر اساس رتبه ای که کسب می کنن نمایش داده میشن.

سوال اینجاست اگر به یکباره رتبه سایت شما با افت مواجه شد، چه باید کرد، مشکل از کجاست؟

اگر افت رتبه شما کمتر 5 یا 10 درصد باشد خیلی نگران کننده نخواهد بود، چرا که شاید رقبای جدید وارد میدان شده باشند و یا افت رتبه شما به صورت موقت اتفاق افتاده باشد، در این حالت به تولید محتوا ادامه دهید و خیلی نگران نباشید، چرا که با تلاش بیشتر به جایگاه قبلی باز خواهید گشت.

اما در صورتی که افت رتبه بیش از این مقدار باشد حتما باید بررسی شود که آیا سایت شما از طرف گوگل پنالتی شده، آیا سرعت و عملکرد سایت شما دارای اخلال شده است و یا حملات DDos به سرور شما انجام شده و ...

در آخر فوت کوزه گری اینکه اگر سایت شما با افت ناگهانی روبرو شده باشه و هیچ کدام از دلایل بالا علت اون نباشه، بک لینک هاتون رو بررسی کنید، گوگل اصلا دوست نداره فریبش بدیم و اگر بک لینک های مخرب به سایتی داده بشه باعث افت رتبه ناگهانی خواهد شد. 

2. عدم نمایش صفحات در نتایج جستجو :

اگر به تازگی طراحی سایت انجام داده باشید بین 1 تا 28 روز زمان برای ایندکس شدن صفحات شما توسط گوگل نیاز است. همچنین برای زودتر شناسایی شدن صفحه ی مورد نظر توسط گوگل می توانید به google search console مراجعه کنید و از قسمت URL Inspection درخواست شناسایی آدرس مورد نظر رو به گوگل اعلام کنید، در این حالت نهایتا تا 1 روز صفحه ی شما توسط گوگل شناسایی خواهد شد.

در صورتی که همچنان شناسایی صفحه با مشکل مواجه باشد، تنظیمات sitemap.xml و Robot.txt رو بررسی کنید.

3. لینک های سایت از بین رفته است!

گاهی پیش میاد که بک لینک های زیادی برای یک سایت خود به خود به وجود اومده باشه و یا خود به خود از بین بره، در این حالت وظیفه ی ما چیه؟ اصلا چرا این اتفاق می افته؟

اگر بک لینک ها توسط خودتون ایجاد شده باشه که حتما حساب و کتاب اون رو دارید و می دونید از کجا اومده، اما گاهی بک لینک ها اضافه و یا کم میشه، اگر بک لینک ها ناخواسته اضافه شد شاید مربوط به کپی محتوای منتشر شده شما و ثبت منبع توسط سایت مورد نظر باشه که به شما لینک داده، گاهی هم رقبای شما اقدام به ایجاد بک لینک مخرب می کنن که باید جلوی اون رو بگیرید، گاهی هم پیش میاد بک لینک های شما حذف میشه، شاید سایتی که مطلب شما رو کپی کرده و سایت شما رو به عنوان منبع معرفی کرده، اون مطلب رو حذف کرده باشه و یا رپورتاژ آگهی رفته باشید و زمان رپورتاژ تمام شده باشه و ...

در این حالت ابزار های زیادی مانند سایت Ahrefs هست که می تونید بک لینک هاتون رو بررسی کنید

4. رتبه سایت دائما در حال تغییر است

باید بپذیریم برخلاف اینکه مالک دامنه سایتمون هستیم، مالک رتبه سایتمون نیستیم و این رتبه اجاره ای هست و هر لحظه در حال تغییر خواهد بود، این ویژگی به رقابت سالم در حوزه های مختلف کمک می کنه و سایت ها بر اساس شایستگی رتبه بندی خواهند شد.

معمولا رتبه سایت ها در سایت هایی مانند الکسا و ... خیلی مهم نیستند و مهم آن است که در بین رقبای خودتون در موتور های جستجو در چه رتبه ای جای گرفتید.

نکته : اگر رتبه سایت شما به یکباره با افت مواجه شد، حتما موارد مربوط به سئوی سایت و ... رو بررسی کنید و در صورت نیاز از متخصصین این حوزه کمک دریافت کنید.

5. چرا در سئو موفق نیستیم؟

موفقیت در سئو یک فرآیند بلند مدت هست که سختی کار سئو بستگی به رقبا، محتوا، نوع کسب و کار و روش های سئو داره.

گاهی موفقیت یک سایت در یک کلمه کلیدی یک سال طول خواهد کشید، گاهی اوقات نیز در یک کلمه ساده و کم رقابت طی یک ماه رتبه ی خوبی کسب خواهید کرد.

فوت کوزه گری برای کسب نتیجه ی سئو دید بلند مدت، تلاش مداوم و تولید محتوای خاص و اثر گذار است، راه حلی به ظاهر ساده ولی در عمل پیچیده!

6. نرخ تبدیل و پرش پایین :

به زبان ساده نرخ تبدیل همان تبدیل کاربر به مشتری و نرخ پرش به میزان زمان ماندگاری کاربر در سایت گفته می شود.

چرا نرخ تبدیل و نرخ پرش سایتمون پایینه؟ پاسخ به این سوال به بسیاری از موارد مربوط میشه، سرعت سایت، محتوای نامناسب، لندینگ پیج روانشناسی نشده، زیبایی ظاهری سایت و ...

همانند کسب نتیجه در سئو،  جذب کاربر و ماندگاری و تبدیل کاربر به مشتری نیز زمانبر خواهد بود، مهارت شما در تولید محتوای هدفمند، ظاهر مناسب و سئوی داخلی و ...،  در نهایت باعث جذب کاربر و تعامل و ماندگاری کاربر با شما خواهد بود.

در متن های خود لینک سازی کنید، مقاله های سایتتون رو در جای مناسب به کاربر معرفی کنید، محتوای صوتی و ویدیویی تولید کنید و در پایان نتیجه رو مشاهده کنید

7. سرعت سایت :

گاهی پیش میاد همه ی کار ها به درستی انجام شده و تمام بهینه سازی ها بر روی سایت انجام شده، اما دلیل کندی سایت چی می تونه باشه؟

دلایل فنی زیادی باعث بروز این اتفاق هست، از سرعت پاسخ اولیه ی سرور (first request time) تا میزان تاخیر latency و همچنین نوع هارد سرور، پهنای باند، cdn و ...

همچنین نوع پایگاه داده مورد استفاده، نوع برنامه نویسی، زبان برنامه نویسی، فریم وورک ها و منابع مورد استفاده در پیاده سازی سایت، باعث کندی سرعت خواهد شد، خوشبختانه برای بررسی این موارد ابزار های آنلاین بسیاری وجود داره که یکی از مهمترین ابزار ها، GTMetrix هست که گزارشی از تمامی ویژگی های فنی مربوط به سرعت و عملکرد  سایت مورد نظرتون رو در اختیار شما قرار می ده.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف