اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004275334216743

سرطان مری چیست و چگونه درمان می شود؟

سرطان مری چیست و چگونه درمان می شود؟

کد: 140004275334216743

https://bit.ly/3rij3Yx

، مشهد , (اخبار رسمی): با توجه به تحقیقات باید گفت که رشد تومور‌های غیر سرطانی در مری بسیار نادر است اما وجودش خطر ابتلا به سرطان مری را بسیار افزایش می‌دهد. پیشنهاد می شود با مراجعه به بهترین آزمایشگاه مشهد تست بدهید و خیال خودتان را راحت کنید.

سرطان مری چیست و چگونه درمان می شود؟
سرطان مری چیست و چگونه درمان می شود

طبق آمار افرادی که سن آن‌ها از ۵۰ سال بیشتر است، احتمال ابتلا به سرطان در آن‌ها افزایش می‌یابد. توصیه می شود مصرف غذا‌های چرب و ناسالم را به حداقل رسانده و در مقابل مصرف انواع سبزیجات را افزایش دهید.

سرطان مری چیست و چگونه درمان می شود؟

سرطان مری بخش و قسمت‌های مختلفی از لوله مری را تحت تاثیر خود قرار می دهد و مشکلات متفاوتی را برای افراد به وجود می آورد. در این نوع سرطان احتمال دارد بخش اتصال مری و معده نیز درگیر این بیماری شوند. به طور کلی باید گفت که مری به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن شناخته شده که وظیفه انتقال مواد غذایی را از طریق گلو به معده برعهده دارد. انواع سرطان مری عبارتند از:

  • سرطان مری خوش خیم
  • سرطان مری بدخیم

سرطان مری خوش خیم

میزان رشد تومور‌های خوش خیم که غالبا سرطانی نیستند نسبت به تومورهای بدخیم در بدن بسیار کند و آهسته تر است. اما این احتمال وجود دارد که این تورمور‌ها به قدری بزرگ شوند که اندام‌های مهم و حیاتی بدن را با خطرات و آسیب‌های جدی روبه‌رو کنند. با توجه به تحقیقات باید گفت که رشد تومور‌های غیر سرطانی در مری بسیار نادر است اما وجودش خطر ابتلا به سرطان مری را بسیار افزایش می‌دهد. پیشنهاد می شود با مراجعه به بهترین آزمایشگاه مشهد تست بدهید و خیال خودتان را راحت کنید.

سرطان مری بدخیم

تومور‌هایی که فرد در سرطان مری بدخیم به آن‌ها دچار می‌شود، شبیه تومور‌های خوش خیم سرعت رشدشان کم نیست، بلکه این نوع تومور‌ها سرعت رشد بسیار بالایی داشته و به سرعت در بدن پخش می شوند. همچنین این تومور‌ها معمولا به بخش‌های مختلف بدن نیز منتقل شده و فرد را با آسیب‌های جدی و خطرناکی روبه‌رو می‌کند. از این رو یکی از مهم‌ترین مواردی که باید در هنگام آگاهی یافتن از سرطان مری با آن آشنا شوید، سرطان مری بدخیم است تا با راهکار‌های مختلف از بروز آن جلوگیری کنید.

آزمایشگاه پاتولوژی ایرانمهر مشهد

چرا سرطان مری میگیرم؟

سرطان مری معمولا بدون هیچ دلیل و منطق خاصی در بدن شکل می‌گیرد، اما برخی از موارد احتمال مبتلا شدن به این بیماری را زیاد افزایش می دهد. ازین موارد می توان به افزایش سن، رژیم غذایی نامناسب و مصرف دخانیات اشاره کرد.

طبق آمار افرادی که سن آن‌ها از ۵۰ سال بیشتر است، احتمال ابتلا به این بیماری در آن‌ها افزایش می‌یابد. توصیه می شود مصرف غذا‌های چرب و ناسالم را به حداقل رسانده و در مقابل مصرف انواع مختلف سبزیجات را افزایش دهید.

اگر دخانیات مصرف می کنید، در معرض ابتلا به سرطان مری هستید، بهتر است آن را ترک کنید.

سرطان مری چگونه درمان می شود؟

برای درمان سرطان مری یا کنترل آن از 5 روش زیر ستفاده می کنند.

  • جراحی
  • رادیوتراپی
  • لیزر درمانی
  • فتودینامیک
  • شیمی درمانی

جهت اطلاع از هر کدام از روش های بالا می توانید به لینک منبع مراجعه کنید.

لینک منبع

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی