اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004295338610199

روایت سونیا هادی، بنیان‌گذار استودیو دیزاین ایماژ از تولد یک برند

طراحان گرافیک، متولی نگاه زیبایی شناسانه جامعه هستند

کد: 140004295338610199

https://bit.ly/3zdYFe3

، تهران , (اخبار رسمی): سونیا هادی، بنیان گذار استودیو دیزاین ایماژ معتقد است که آفرینندگان آثار بصری، چه در حوزه هنر محض و چه در تعامل با حوزه کسب و کار، به یک اندازه در توسعه نشانگان بصری و ترویج فرهنگ و گفتمان زیبایی شناسانه سهم دارند.

طراحان گرافیک، متولی نگاه زیبایی شناسانه جامعه هستند
طراحان گرافیک، متولی نگاه زیبایی شناسانه جامعه هستند

سونیا هادی، بنیان گذار استودیو دیزاین ایماژ معتقد است که آفرینندگان آثار بصری چه در حوزه هنر محض و چه در تعامل با حوزه کسب و کار به یک اندازه در توسعه نشانگان بصری و ترویج فرهنگ و گفتمان زیبایی شناسانه سهم دارند. براین اساس، ماهیت یک اثر هنری صرف نظر از این که در چه حوزه ای به کار گرفته می شود، خالی از رسالت جامعه شناسانه نیست و افزایش سطح سلیقه هنری جامعه یکی از رسالت های همیشگی هنرمندان طراح گرافیک محسوب می شود.

استودیو دیزاین ایماژ مبتنی بر چنین انگاره هایی چند سالی است که به صورت حرفه ای قدم به حوزه خلق هنری در قالب اکوسیستم کسب و کارهای ایرانی گذاشته و نگاهی به کارنامه آن در این مدت نشان می دهد که نه تنها در رویکرد متفاوت خود در مواجهه با بازار هنر – تجارت موفق بوده، بلکه توانسته است فرهنگ و گفتمان این حوزه را با مفاهیم جدیدی درگیر ساخته و در عین حال از دغدغه های مربوط به آموزش نیز به دور نباشد.

برای اطلاع از چند و چون فعالیت های استودیو دیزاین ایماژ از سونیا هادی خواستیم درباره شروع فعالیت های خود و اهداف و چشم اندازهای پیش رو توضیحات بیشتری بدهد.

بنیان گذار ایماژ درباره شروع کار این مجموعه گفت: «از مهر و آبان 1398 ما تصمیم گرفتیم در حوزه دیزاین، زیر ساخت های درستی را فراهم کنیم تا هم کار عملی بکنیم و هم از نظر آموزش وارد شویم و بتوانیم مباحث تخصصی دیزاین را که در دانشگاه ها درخصوص آن ها بسیار کم کاری می شود، به طور تخصصی، دقیق و مطابق با علم روز، آموزش دهیم.

به طور طبیعی، بخش دیگری از کار ما، مشاوره است که در حوزه دیزاین و نه حوزه تخصصی کسب وکار، به صورت حرفه ای انجام می دهیم.

واقعیت این است که وقتی کسب و کارها به ما مراجعه می کنند، در اغلب زمینه ها نظر مشورتی و تخصصی ما را جویا می شوند؛ از انتخاب اسم برندشان گرفته تا مشخص کردن اهداف و مخاطبان. بنابراین به طور طبیعی ما به این حوزه ها هم ورود می کنیم. پس نتیجه می گیریم که ایماژ در سه بخش آموزش، اجرا و مشاوره خود را به عنوان یک تیم حرفه ای معرفی کرده است.»

سونیا هادی در پاسخ به این سوال که ایماژ به طور عمده قرار است چه ردپایی از خود در عرصه هنر – کسب و کار ایرانی برجای بگذارد، گفت: «ما در وهله اول می خواستیم برای خودمان در بخش طراحی هویت تصویری جایگاه سازی کنیم. به این معنا که وقتی برندی قصد دارد خودش را معرفی کند، ما مطابق با شخصیت و هویت برند، تصویرسازی های لازم را انجام می دهیم که معمولا مطابق با الگوهای آرکی تایپی و مبتنی بر تحلیل های بسیار تخصصی است.»

وی در ادامه با اشاره به این که ایماژ در حال حاضر قصد دارد تولید محتوا را به عنوان رویکرد جدید خود در دستور کار قرار دهد؛ افزود: «ایماژ علاوه بر حوزه دیزاین قصد دارد خودش را در مبحث تولید محتوا، به شکل بسیار قدرتمند نشان دهد؛ اعم از تولید محتوای عکاسی، موشن گرافیک، تصویر برداری، طراحی قالب های گرافیکی، ادمین اینستاگرام و... که همه این موارد مستلزم آنالیزهای دقیق از رفتار مخاطبان، علاقه مندی آن ها، رفتارهایی که در ساعت های خاصی بروز می دهند و امثال آن است، که تیم ما به طور کامل به آنالیز این فاکتورها می پردازد.»

این کارشناس حوزه گرافیک، درخصوص وجوه تفاوت و تمایز ایماژ به عنوان یک برند متفاوت گفت: «صرف نظر از برند هایی که به صورت حرفه ای در حال کار هستند، افراد و برند های زیادی هستند که کیفیت لازم را ندارند. هدف ایماژ در وهله اول این است که بتواند باعث ارتقاء نگاه کیفی جامعه به مقوله های گرافیکی و بصری شود. یعنی علاوه بر ارائه اطلاعات و دیتاهای خوب در بستر های آموزشی، هدف تیم ایماژ این است که بتواند سلیقه جامعه را هم به طور ضمنی بالا ببرد.

این اتفاق در همان جلسات اولیه معارفه با اشخاص حقیقی یا حقوقی که قصد دارند پروژه ای را؛ اعم از پرسونال برندینگ یا برند سازی متعارف، شروع کنند، رخ می دهد. معمولا با این افراد در همان جلسات اولیه صحبت های عمیق و تخصصی انجام می شود تا بتوانند به درک درستی برسند و خودشان نسبت به کاری که قرار است انجام دهند، ارزش بالاتری قائل شوند و به لحاظ کیفی سلیقه و انتظارات بالاتری از تیم اجرایی و هنری داشته باشند. در بین طراحان گرافیک اصطلاحی هست که مثلا گفته می شود: «لوگوی 200 هزار تومانی» هدف ما این است که انتظارات مخاطب و کارفرما از فرایند آفرینش هنری مشمول این اصطلاح و سطحی نگری های این چنینی نباشد. نباید فراموش کنیم طراحان، قشری هستند که سلیقه هنری جامعه را شکل می دهند، چه در حوزه لباس، چه در حوزه دکوراسیون داخلی و هر آن چه که طراحی و دیزاین در آن دستی دارد. در این صورت اگر خیلی از افراد جامعه درک درستی از سلیقه هنری ندارند شاید به این خاطر است که طراحان، اطلاعات مفیدی در اختیار آن ها قرار نمی دهند. هدف کلی ما این است که سلیقه هنری جامعه بالا برود تا به نسبت بتوانیم آثار عمیق تری را شاهد باشیم و صرفا شاهد رقابت بر سر قیمت ها و یا نگاه زیبایی شناسانه محض نباشیم.»

وی درباره پروسه شکل گیری برند ایماژ چنین گفت: «ما از زمانی که شروع به کار کردیم با یک گروه بسیار قوی در حوزه برندینگ جلسات مشاوره تخصصی درباره انتخاب اسم (ایماژ)، نحوه پیشبرد کار در بسترهای آنلاین و... برگزار کردیم. هدف ما این بود که در حوزه های سوشال مدیا بسیار قوی وارد شویم و به روال معمول فقط یک صفحه اینستاگرام نباشیم و در حوزه کسب و کار تبدیل به برند قدرتمندی شویم که حرف های زیادی برای گفتن دارد. برندی که هدف و رسالتش این است که به کسب و کارها کمک کند که بهتر دیده شوند. البته همه این موارد را در یک استایل و سطح بالاتری می خواهیم انجام دهیم. در این راستا شروع کار ما از دوستان نزدیک مان بود که سفارش هایی را به ایماژ دادند که بیشتر در حوزه های هنری بود؛ اعم از طراحی لوگو، طراحی هویت تصویری یا طراحی پوستر که تجربه های خوبی بود.

الان هم که درحال کار روی صفحه اینستاگرام هستیم قصد داریم علاوه بر تولید محتوا، در زمینه جذابیت های بصری و کاربردی خیلی قدرتمند ظاهر شویم و حرف های زیادی برای گفتن داشته باشیم.»

سونیا هادی درباره عملکرد های آموزشی و ترویجی برند ایماژ در دو سالی که از فعالیت آن می گذرد گفت:«در دو سال گذشته ما وبینارهای تخصصی متعددی را برگزار کردیم. البته وبینار آخرمان غیر رایگان بود؛ اما بازتاب های بسیار خوبی گرفتیم و مسیرشناسی انجام شده برای هنرجویان گرافیک بسیار رضایت بخش بود. مساله دیگری که در این وبینارها با استقبال زیادی مواجه شد، مسیرشناسی کسب و کارها برای کسانی است که قصد دارند برند شخصی خودشان را پایه گذاری کنند. به هرحال تا الان هفت سمینار در بستر پلتفرم های آنلاین برگزار شده و علاوه بر آن یک دوره عملی طراحی لوگو نیز برگزار کردیم که خیلی با استقبال دانشجویان طراحی گرافیک مواجه شد و الان هم داریم دوره هایمان را ضبط می کنیم که به صورت آنلاین ارائه کنیم.»

مدیر مسئول ایماژ در پایان درخصوص کانسپت ایماژ با اشاره به این که مفهوم بنیادین ایماژ تداعی کننده مفاهیمی چون رویش و جوانه زدن است، اضافه کرد: «مفهوم کمک به آدم ها نیز بخشی از مفهوم مرکزی ایماژ است. رنگ سازمانی سبز که به کار برده شده ناظر بر همان مفهوم رویش و سبز بودن است. در نهایت حرف آخر ایماژ این است که دیزاین مرکز ارزش هاست و این فضا می تواند خیلی به کسب و کارها قدرت بدهد، به شرطی که بتوانند نگاه دیزاین را به شکل هوشمند، هدفمند و قوی دنبال کنند. در این صورت است که کسب و کارها می توانند تمایز ایجاد کنند. لازمه این مساله آن است که به درک درستی برسند. ما در آموزش هایی که در اینستاگرام ایماژ در موضوع بازاریابی محتوایی درحال ارائه هستیم، سعی می کنیم در این خصوص هم به مخاطبان ایماژ کمک کنیم تا موفق باشند.»

گفتنی است که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر از فعالیت ها و اهداف ایماژ می توانند از سایت این شرکت به نشانی https://imagestudio.agency بازدید کنند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

ایماژ

استودیوی ایماژ در ابتدا تمرکزش بر دیزاین بعنوان محوریت اصلی فعالیتش بود اما در ادامه چرخش به سمت تولید محتوا داشت. در ایماژ ما از زبان و امکانات نشانگانی و رمزگانی موجود در دایره گفتمان حرفه گرافیک بهره می بریم. در ایماژ ما بر عنصر دیزاین و کلید واژه های اصلی آن تمرکز داریم و بعنوان یک کل تفکیک ناپذیر، محوریت کار ماست. عباراتی : چون حل مسئله، آفرینش تصاویر زیبا، پاسخ به نیاز های جامعه و محیط، دوری از خودمحوری و تاکید قطعی بر کار تیمی و هماهنگ سازی در مثلث سفارش دهنده، مخاطب و طراح. ما می خواهیم که در ایماژ، گروه ها جوامع و روابط خودمون رو شکل بدیم. ما در ایماژ به دنبال قوام و بنیان زیرساخت های نظری کافی و نقادانه هستیم. اهداف و جزییات فرایند دیزاین را شفاف می گوییم و منتظر نقد و بررسی آن خواهیم بود.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها