اطلاعات تماس
  • 091592*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140004305339116875

تهیه نمودن موم زنبور عسل دارویی

تهیه و استاندارد نمودن موم زنبور عسل (Bees Wax) دارویی

کد: 140004305339116875

https://bit.ly/3iBNB3G

، (اخبار رسمی): موم زنبور عسل در صنایع دارویی، آرایشی ـ بهداشتی به عنوان یک ماده جانبی پرمصرف با کاربردهایی از قبیل آهسته کننده حلالیت ترکیبات دارویی، امولسیون کننده و حجم دهنده مورد توجه می‌باشد. در این تحقیق تهیه بیزواکس استاندارد در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفت.

تهیه و استاندارد نمودن موم زنبور عسل (Bees Wax) دارویی
تهیه و استاندارد نمودن موم زنبور عسل (Bees Wax) دارویی

مواد و روشها: ابتدا موم تهیه شده توسط زنبور عسل (Appis mellifera) در دو فصل مختلف بهار و پاییز انتخاب گردید و پس از خیساندن در آب، موم به دست آمده جهت خالص سازی بیشتر به روشهای مختلف (آب داغ، اتر و اتانل 90%) در شرایط کنترل شده از نظر دما تهیه گردید. شرایط مشابه جهت تهیه موم سفید به انضمام بی رنگ کردن به کمک یک ماده دکلره کننده صورت گرفت. مشخصات موم بدست آمده با خصوصیات ذکر شده برای موم دارویی در فارماکوپه انگلستان مقایسه و استاندارد گردید.

یافته‌‏ها: استخراج بیزواکس با حلالهای مختلف نشان داد کاربرد اتر در مورد موم زرد بهاره و پاییزه میزان بعضی از اندیس‌ها را از محدوده استاندارد خارج کرد ولی استخراج موم سفید بهاره و پاییزه با آب داغ میزان اندیس‌ها در محدوده استاندارد قرار گرفت. اتانل حلال مناسبی برای استخراج نمی باشد و اندیس ها را به طور قابل توجهی کا هش می دهد.

نتیجه گیری: موم زرد و سفید بهاره با استفاده از روش ذوب کردن به کمک آب داغ در حرارت کمتر از هشتاد و پنج درجه سانتیگراد به دلیل مقرون به صرفه بودن و نیز نتایج یکسان در مقایسه با موم استاندارد فارماکوپه انگلستان جهت تهیه موم دارویی پیشنهاد می گردد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091592*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی