اطلاعات تماس
  • 091218*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140005235377417006

گفت و گو با افسانه مهرعلیان، متخصص زیبایی و مدرس بین‌المللی

فعالان صنعت زیبایی باید مهارت و دانش خود را به روز نگه دارند

کد: 140005235377417006

https://bit.ly/3jOSWoS

، (اخبار رسمی): سال‌هاست که مساله سالن‌های زیبایی به عنوان یکی از مهم ترین آیتم‌های دخیل در مساله بهداشت و سلامت عموم مردم بویژه بانوان مطرح است و کارشناسان بهداشتی و سلامتی نسبت به ارتقاء کیفی این سالن‌ها و فعالیت افرادی که بدون استانداردهای لازم در این حوزه فعالیت می‌کنند، هشدار می‌دهند.

فعالان صنعت زیبایی باید مهارت و دانش خود را به روز نگه دارند
فعالان صنعت زیبایی باید مهارت و دانش خود را به روز نگه دارند

از سوی دیگر تعدادی از سالن‌های زیبایی با مدیریت استاندارد و رعایت پروتکل‌ها و معیارهای بین المللی و مطابق با قوانین و اصول بین الملل و با بهره مندی از باکیفیت ترین مواد اولیه و روش‌های مدرن به ارائه خدمات می‌پردازند که صنعت زیبایی و بهداشتی باید آن‌ها را سرلوحه کار خود قرار دهد.

ازجمله سالن‌های بهداشتی و زیبایی که در سال‌های اخیر روشی مدرن و قابل ملاحظه در حوزه صنعت بهداشتی و زیبایی را الگوی کاری خود قرار داده و به ارائه خدمات به مشتریان می‌پردازد، سالن تحت مدیریت خانم افسانه مهرعلیان است.

برای اطلاع از چند و چون مسائل حوزه زیبایی و سلامت و آگاهی از مسائل مهم و تازه این حوزه بسیار حساس به گفت و گویی با خانم افسانه مهرعلیان پرداخته ایم که در ادامه می‌خوانید.

خانم مهرعلیان لطفا به عنوان سوال اول کمی درباره سابقه و کارنامه کاری و آموزشی خودتان و شروع و توسعه کار و رسیدن به استاندارد حرفه ای توضیح دهید.

بله. با تشکر از شما. ورود من به صنعت زیبایی با حضور در کلاس‌های آموزشی پیشرفته در سال 1387 شروع شد که در این کلاس‌ها من توانستم مهارت‌ها و تکنیک‌های ارائه خدمات سالن‌های بهداشتی را به صورت حرفه ای و در سطح بین الملل بیاموزم.

بعد از پایان کلاس‌ها و حضور در سطح حرفه ای خدمات بهداشتی و سلامت نیز هیچ گاه تلاش مداوم من در این حوزه برای آموزش مستمر و به روز رسانی اطلاعات و تکنیک‌های قبلی متوقف نشد و سعی کردم خودم را که بیش از حد به این صنعت علاقه مند بودم، مطابق با تازه ترین استانداردها و روش‌های بین المللی به روز نگه دارم.

درباره سازوکار موسسه خودتان، همکاران تان و نحوه تعامل با مشتریان توضیحاتی ارائه کنید.

ما به عنوان یک تیم حرفه ای، همگی آموزش‌های سطح بالایی در زمینه ارائه خدمات به مشتریان و مشتری مداری و تعامل بهینه با مراجعین و مخاطبین و ارتباط نزدیک با آن‌ها دیده ایم. ما معتقدیم که مهم ترین مساله در بخش خدمات زیبایی و بهداشتی دیدن آموزش‌های اولیه توسط مدیریت و تیم همکاران است.

در غیر این صورت اگر فقط به آزمون و خطا و به صورت استاد و شاگردی، ادامه یابد، تکنیک‌های این بخش بدون در نظر گفتن مساله مهم مشتری مداری در همان چرخه محدود سنتی باقی خواهد ماند.

ضمن این که ما برای ارائه بهترین خدمات و بالاترین تعامل با مشتریان طوری برنامه ریزی کرده ایم که سرویس دهی به آن‌ها به صورت چرخشی بین همکاران ما و در جدول زمانی مشخصی باشد.

در زمینه ترکیب و تکنیک ترکیب رنگ چه مواردی هست که دانستن آن برای خانم‌ها مهم است تا به خاطر انتخاب اشتباه موسسه یا آرایشگاه خود دچار خسارت نشوند؟

نحوه ترکیب رنگ‌ها و شناخت کافی از تکنیک‌های ترکیب رنگ و دانش کافی از ماهیت شیمیایی و اثرات هر طیف رنگی و هر ترکیبی که برای مشتری عرضه می‌شود، یکی از مهم ترین مسائل موجود در این شغل است. این روزها دانش بین المللی در زمینه ترکیب رنگ‌ها بسیار پیشرفته است و ما سعی می‌کنیم با توجه به تازه ترین فرمول‌های جهانی و با مواد اصلی در زمینه ترکیب رنگ عمل کنیم.

برای مثال با ترکیب دو یا نهایتا سه رنگ بهترین ترکیبات را در پایه‌های مختلف می‌توان به دست آورد که این مساله باعث می‌شود رنگ به دست آمده براق تر بوده و ماندگاری بالایی نسبت به ترکیب‌های قدیم و سنتی داشته باشد.

به نظر ما برای به دست آوردن بهترین نتایج لازم است که مشتریان تا حدودی با این دانش آشنا باشند و از آرایشگر خود بخواهند که از ترکیب اصلی رنگ‌ها استفاده کند و نه ترکیب‌های آماده همیشگی.

در زمینه‌های آموزشی چه فعالیتی می‌کنید و اگر گواهینامه‌های پایان دوره هم با عنوان مدرسه بین المللی صادر می‌کنید، لطفا توضیح دهید شرایط و پیش نیازهای کلاس‌های شما چیست؟

تخصص اصلی من در زمینه رنگ و مش است و در این حوزه فعالیت می‌کنم. در بخش آموزشی هم ما به کسانی که در کلاس‌های ما شرکت کرده و بتوانند با موفقیت دوره‌های آموزشی را بگذرانند مدرک بین المللی فنی و حرفه ای ارائه می‌کنیم که مدرکی کاملا معتبر و کاربردی است و هنرجویان می‌توانند در کشورهای دیگر هم مدرک خود به نهادهای مرتبط ارائه کنند.

برای حضور در کلاس‌های آموزشی پیش نیازی در نظر گرفته نشده است. برای ورود به کلاس‌های آموزشی مهم ترین مساله، علاقه و استعداد هنرجویان است که اگر این دو مساله وجود داشته باشد، استعداد هنرجو در طول دوره شکوفا شده و آموزش‌های استاندارد به او داده خواهد شد. بنابراین حتی کسانی که تا حالا اصلا دوره آرایشگری ندیده اند می‌توانند در کلاس‌های آموزشی ما شرکت کنند.

لطفا به اختصار درباره خدماتی که انجام می‌دهید با توجه نکات مهم و وجه تمایز کار شما با آرایشگاه‌های معمولی توضیح دهید.

خدماتی که ما در موسسه خودمان به مشتریان ارائه می‌کنیم در زمینه رنگ و لایت است و علاوه بر آن‌ها این سرویس‌ها نیز به مشتریان ارائه می‌شود: امبره، سامبره، امبره روسی و برزیلی، انواع بالیاژ سه بعدی، روسی، برزیل ، دکلره سه بعدی و کامل، رنگ‌های فانتزی بسیار ماندگار و انواع تراپی که با استفاده از تازه ترین تکنیک‌های به روز شده قابل اجراست. مشتریان ما حتی با ارائه یک قطعه عکس می‌توانند درخواست کنند که مدل موجود در عکس روی موهایشان اجرا شود.

از نظر شما مهم ترین مساله ای که در انتخاب یک آرایشگاه خوب باید رعایت شود چیست؟

مهم ترین مساله این است که مجریان سرویس‌های زیبایی با آموزش‌های به روز در تخصص خود آشنا باشند و با روش‌های مدرن و تکنیک و ترکیب رنگ آشنا باشند. البته مواد مرغوب هم بسیار تاثیر گذار است و علاوه بر علم و شناخت مواد باید نسبت به تهیه مواد مناسب نیز حساسیت وجود داشته باشد و مواد مصرفی هم باید در مقابل چشم مشتری باز شده و استفاده شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091218*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی