اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140006205427416977

برترین دستگاه ها و تجهیزات پرورش آبزیان

کد: 140006205427416977

https://bit.ly/3z5quoq

، محمود آباد , (اخبار رسمی): شرکت لوتوس صنعت سازان مازندران (شیل تکنیک) از جمله واحد های فعال در عرصه طراحی و تولید تجهیزات مورد نیاز برای آبزی پروری می‌باشد . در ادامه به برخی از محصولات تولیدی این شرکت پرداخته می‌شود.

  برترین دستگاه ها و تجهیزات پرورش آبزیان
برترین دستگاه ها و تجهیزات پرورش آبزیان

دستگاه درام فیلتر

در میان انواع تجهیزات پرورش ماهی در استخر ها فیلتراسیون آب استخر اهمیت ویژه ای دارد، از دستگاه  درام فیلتر در استخر های پرورش ماهی که در تراکم بالا اقدام به پرورش آبزیان می شود استفاده می گردد. درام فیلتر آب های استفاده شده را به چرخه مصرف باز می گرداند و از مصرف بیش از حد آب جلوگیری می نماید.

با استفاده از سیستم تصفیه آب درام فیلتر در آبزی پروری مدرن، میزان مصرف آب به یک هفتادم روش های سنتی کاهش می یابد. این فیلتر ها کارامدی و تاثیر گذاری خود را بخوبی در صنعت آبزی پروری نشان داده است.

شستشوی فیلتر با نازل های فشار قوی

هدف از استفاده درام فیلتر در تصفیه آب استخر های پرورش آبزیان استفاده مجدد از آب موجود استخر می باشد با توجه به شرایط آبی کشور ما که اکثر مناطق دچار کم آبی هستند استفاده از درام فیلتر تحول عظیمی در پرورش آبزیان ایجاد می کند به نحوی که با استفاده از این سیستم امکان ایجاد فارم های پرورش ماهی در ابعاد کوچک و بسته فراهم می شود و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در مصرف آب بوجود می آید.

به عنوان نمونه در یک استخر پرورش ماهی قزل آلا با 50 تن ظرفیت، حدود 500 لیتر آب در ثانیه باید وارد شود و زمینی به مساحت 5000 متر مربع برای این مزرعه در روش سنتی مورد نیاز است، با استفاده از روش تصفه آب درام فیلتر همان میزان تولید را می توان در مساحت 250 متر مربع و با میزان آب ورودی 7 لیتر در ثانیه بدست آورد

مزیت دستگاه غذاده اتوماتیک چیست؟

تجهیزات کمک زیادی در امر پرورش آبزیان به پرورش دهنده میکند. در سالهای قبل بخشی از این فعالیتها را نیروی انسانی در مزارع پرورش ماهی و میگو بر عهده داشت.
بعنوان نمونه غذا دادن به ماهی باید توسط کارگر انجام میگرفت که این امر هم مستلزم هزینه بیشتر برای استخدام کارگر بود و هم خطای انسانی در مزارع به بخشی از کار لطمه وارد میکرد. یکی از این تجهیزات که میشود از آن نام برد دستگاه  غذاده اتوماتیک ماهی میباشد.

با توجه به نوع استخر و شکل هندسی آن بهتر است از چه نوع هواده ای استفاده کنیم؟
بسیاری از انواع تجهیزات دیگر که در صنعت آبزی پروری در حال استفاده است دستگاه هواده آبزیان میباشد. دستگاه هواده آبزیان نقش مهمی را در مزارع پرورش ماهی و میگو ایفا میکنند.
در سالهای قبل عموما پرورش دهندگان به دلیل کمبود امکانات و تجهیزات مرتبط با توجه به ظرفیت استخر تعداد محدودی بچه ماهی در استخر رهاسازی میکردند تا بتوانند با تلفات کمتر به سود برسند.
اما امروزه با وجود امکانات مخصوص پرورش ماهی، پرورش دهندگان ماهی این توانایی را دارند چندین برابر ظرفیت استخر ماهی پرورش دهند.

روش نصب غذاپاش
دستگاه  غذاپاش  باید بالای یک اسکله کوچک چوبی قرار گیرد که از 18 تا 22 متر تا وسط استخر کشیده شده و در عمیق ترین منطقه قرار گیرد. غذای پاشیده شده توسط دستگاه نباید به هواده ها خیلی نزدیک باشد، زیرا جریان ناشی از هواده ها می تواند غذا را به جایی هدایت کند که میگو به راحتی نتواند به آن دست یابد.
غذاپاش اتوماتیک باید حدود 60 تا 80 سانتیمتر بالاتر از سطح آب باشد. هرچه دستگاه بالاتر قرار گیرد ، شعاع پخش غذا بزرگتر خواهد بود. در صورت نیاز به دو دستگاه غذاپاش برای یک استخر، باید آنها را به موازات  یکدیگر و 40 تا 50 متر از هم قرار بگیرند، بنابراین پاشش غذادهی باهم، همپوشانی ندارند. اگر حوضچه طولانی و باریک باشد ، دستگاه ها باید در انتهای مخالف قرار گیرند

غذاپاش اتوماتیک
جهت استفاده از غذاپاش باید 15 تا 25 روز از دوره پرورش گذشته باشد و یا وقتی پرورش دهندگان شروع به استفاده از غذاهای با قطر 1.8 تا 2 میلیمتر می کنند. قبل از آن تغذیه باید با روش های سنتی انجام شود. برخی از پرورش دهندگان تایلندی با انجام اولین تخمین ها از میزان بقا و اندازه میگو، ازغذاپاش های اتوماتیک استفاده می کنند.

قسمت کنترل دستگاه به وسیله تایمر، بسته به میزان خوراک مورد نظر ، اندازه میگو و تراکم میگو ، زمان پخش غذا را در چند ثانیه تا چند دقیقه کنترل می کنند. بیشتر کشاورزان وقتی که میگوها کوچک هستند با زمان پخش و فواصل زمانی کوتاه تر شروع بکار می کنند؛ اما با بزرگتر شدن میگو، دوره ها و فواصل طولانی تر می شوند.

نوع دیگری از تایمر دوره هایی را که غذاپاش های اتوماتیک در طول روز کار می کنند کنترل می کند. بعضی از پرورش دهندگان دوره های غذادهی را از 7صبح تا 8 بعد از ظهر ترجیح می دهند و برخی دیگر 24 ساعت شبانه روز از غذاپاش اتوماتیک استفاده می کنند.

هواده پدل ویل
اساس کار  پدل ویل  در پروانه هایی است که عمود بر سطح آب می چرخند و آب استخر را بصورت قطرات ریز به بالا پرتاب نموده و در نتیجه بخشی از اکسیژن هوا را در آب حل می نماید. همچنین در پدل ویل پروانه ها امواج و جریانی ایجاد میکند که می تواند حجم آمونیاک،دی اکسید کربن،متان،هیدروژن سولفور و…. آب را کاهش دهد.

دستگاه هواده پاروئی یا پدل ویل به صورت شناور بر روی سطح آب عمل میکند و برای هوادهی در مزارع پرورش میگو، مزارع ماهیان گرمابی و آب بندان ها بسیار مناسب و کارا می باشد.
پدل ویل به گونه ای طراحی شده است که تخریب بستر استخر در استخرهای خاکی را ندارد و با قابلیت هوادهی و جریان سازی منحصر بفرد خود باعث تهویه آب شده و با توجه به دور پائین دستگاه ، استهلاک پائین در پی داشته و عدم آسیب رسانی به ماهیان را نیز فراهم میاورد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

شرکت لوتوس صنعت سازان مازندران

شرکت لوتوس صنعت سازان مازندران با برند (شیل تکنیک ) از جمله واحد های فعال در عرصه طراحی وتولید تجهیزات مورد نیاز برای آبزی پروری می باشد که فعالیت خود رااز سال ۱۳۸۷ در زمینه های تولید وتوزیع تجهیزات مزارع پرورش ماهی، تامین خوراک ماهیان سرد آبی و گرم آبی، انجام امور بازرگانی و مشاوره تخصصی آبزیان آغاز نموده است. این شرکت با ایجاد چارت های مشخص سازمانی و همچنین حلقه های مطمئن، خدمت رسانی گسترده ای را در ایران و برخی کشور های منطقه از جمله عراق-ارمنستان-آذربایجان-تایلند و ترکیه آغاز نموده است و با ارائه بهترین محصولات از نظر کیفیت و کارایی بالا و با همکاری متخصصین فنی و کار آزموده که در واحد تولید صنعتی و دفتر مرکزی شرکت مشغول به فعالیت می باشند، تمامی تلاش خود را در راستای کسب رضایت مشتریان خود که از اهداف بزرگ این شرکت می باشد.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنایع غذایی و کشاورزی