اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007035448617052

ماسک مو چیست و در چه مواردی باید از آن ها استفاده کنیم؟

کد: 140007035448617052

https://bit.ly/39BV6nd

، (اخبار رسمی): ماسک مو انواع مختلفی دارد که به تقویت مو کمک کرده و ماسک برای تغذیه و آبرسانی پوست کارساز است و برای تقویت سلامت موها کاربرد دارد ماسک مو نیز همچنین ممکن است به عنوان نرم کننده مو نیز شناخته شود.

ماسک مو چیست و در چه مواردی بایر از آن ها استفاده کنیم؟
یکی از اواع مناسب ماسک مو استفاده از ماسک های موی طبیعی است.

مواردی که باید در هنگام استفاده از ماسک مو بدانید

ماسک مو چیست؟

احتمالا اسم ماسک به گوشتان خورده است یا آن را امتحان کرده اید. ماسک برای تغذیه و آبرسانی پوست کارساز است و برای تقویت سلامت موها کاربرد دارد ماسک مو نیز همچنین ممکن است به عنوان نرم کننده مو نیز شناخته شود.

البته نسبت به نرم کننده های معمولی غلظت بیشتری دارند و ماسک می تواند مدت بیشتری روی موها باقی بماند و مدت زمانش از 20 دقیقه تا چند ساعت است. ماسک های موی مختلف را میتوانید با موادی که در خانه دارید درست کنید مانند استفاده از موز و یا عسل و یا زده تخم مرغ. اگر از این کار خسته میوشید می توانید از انواع ماسک هایی استفاده کنید که در فروشگاهها به فروش میرسد. در این مقاله ما به مزایای ماسک مو و نحوه استفاده از ماسک های مو می پردازیم و بهترین آنها را بررسی می کنیم.

ماسک مو چه مزایایی برای افراد دارد؟

استفاده از ماسک مو مزایای زیادی دارد و میتواند نسبت به نوع موهایتان متفاوت عمل کند البته مزایای استفاده از ماسک مو عبارتند از:

  • براق کردن و نرم کردن موها
  • رساندن رطوبت به مو
  • کاهش شکستگی و آسیب های مو
  • کاهش وز مو
  • داشتن پوستی سالم
  • داشتن موهای قوی
  • سالم ماندن مو   

چه موادی داخل ماسک مو به خوبی کار میکنند؟

ماسک های مو مقداری TLC وارد موهایتان میکنند و بسته به وضعیت موهایتان میتوانند عملکرد بهتری را نشان دهند.
معرفی برخی از ماسک های مو
ماسک موی موز: اگر میخواهید وز شدن موهایتان کم شود، موز بهترین ماده است. سیلیس موجود در موز می تواند موهایتان را براق نماید و موز همچنینی دارای خواص ضد میکروبی است و باعث کاهش خشکی و شوره مو میشود.
ماسک موی تخم مرغ: تخم مرغ دارای مواد مغذی از جمله ویتامین های A,E است و دارای بیوتین و فولات می باشد و به رشد مو کمک میکند البته پروتین موجود در سفید تخم مرغ باعث تقویت مو میگردد.
ماسک روغن آووکادو: مواد معدنی موجود در روغن آووکادو اسید فولیک و آهن و منیزیم است که باعث تقویت کوتیکول مو می شود و از آسیب رسیدن به مو جلوگیری میکند.
ماسک عسل: عسل یک ماده مرطوب کننده محسوب می شود و رطوبت زیادی به موهایتان می رساند و می تواند رشد سلولهای پوستی تان را تحریک کند البته باعث تقویت فولیکولهای مو می شود.
ماسک روغن نارگیل: به دلیل وزن کم مولکولی میتواند به ساقه مو نفوذ کند. این مورد می تواند به کاهش خشکی و وز نشدن مو کمک کند البته روغن نارگیل میتواند پروتیئن مو را زیاد کند.
ماسک روغن زیتون:رطوبت رسانی شدید به مو توسط روغن زیتون انجام می شود روغن زیتون نیز حاوی اسکوالن است که به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود و با افزایش سن کاهش می یابد. اسکولن برای رطوبت رسانی به مو و پوست ضروری است.
ماسک مو آلوئه ورا: اگر میخواهید پوست سرتان حالت آرام پیدا کند از ماسک مو آلوئه ورا میتوانید استفاده کنید چون خاصیت ضد التهابی دارد و دارای ویتامین های E,C,B-12 و ساید فولیک و کولین است که باعث تقویت و تغذیه مو می شود.
موارد مهم و دستورالعمل هایی در ساخت ماسک مو
ساخت ماسک مو هم ساده و هم سرگرم کننده است ولی اگر قبلا ماسک مو نزده اید باید دستورالعمل های مختلف را امتحان کنید تا بتوانید مورد مناسب موی خودتان را بدست آورید. اگر موهایتان مرطوب شود دیگر چربی روی مو احساس نمیکنید. البته باید دستورالعمل های موثر را آزمایش کنید چون میتوانید طول عمر موهای شما را افزایش دهد.
برای مو های وز و آسیب دیده چه ماسکی مناسب است؟
مواد مورد نظر:
1 قاشق غذاخوری عسل خام ارگانیک
1 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک
دستورالعمل ها:
1. عسل و روغن نارگیل را در قابلمه با هم گرم کنید، هم بزنید تا مخلوط شود.
2. اجازه دهید مخلوط خنک شود سپس آن را روی موهای خود بمالید.
3. باید 40 دقیقه بماند، سپس در حالت طبیعی موهایتان را شامپو زده و در حالت خودش باقی بگذارید.
برای موهای خشک و یا دارای شوره چه ماسکی باید استفاده کنیم؟
مواد مورد نظر:
1 آووکادو رسیده
2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا
1 قاشق چایخوری روغن نارگیل
دستورالعمل ها:
1. 3 ماده را با هم مخلوط کنید سپس از ریشه تا نوک به موهای مرطوب یا خشک خود بمالید.
2. 30 دقیقه در همین حالت باقی بماند سپس با آب ولرم موهایتان را بشویید.
برای موهای ریز و کم پشت از چه ماسکی استفاده کنیم؟
مواد مورد نظر:
• 2 عدد سفیده تخم مرغ
• 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل
دستورالعمل ها:
1. سفیده و روغن را با هم هم بزنید تا مخلوط شوند.
2. از ریشه تا نوک به موهای مرطوب خود این را بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند.
3. شامپو را به همراه آب سرد مصرف کنید چون این امر به ویژه برای ماسک هایی که حاوی تخم مرغ هستند بسیار مهم است زیرا آب داغ باعث پختن تخم مرغ در مو می شود.
ماسک های آماده مو
اگر وقت لازم برای ساخت ماسک مو ندارید و برایتان خسته کننده است می توانید از فروشگاه های لوازم آرایشی و داروخانه ها ماسک مو بخرید.
اگر ماسک مو آماده خریداری میکنید باید به دنبال محصولاتی باششید که حاوی مواد طبیعی مانند روغن کره و عصاره های گیاهی و بدون مواد شیمیایی و نگهدارنده باشد.
چگونه از ماسک مو باید استفاده کنیم؟
بیشتر ماسک های مو برای موهای تمیز و خشک شده که کمی مرطوب هستند به کار می روند البته اگر شما از ماسک مویی استفاده میکنید که از روغن درست شده است باید از بهترین ماسک استفاده کنید چون روغن میتواند آب را دفع کند البته موهای خشک بهتر میتوانند روغن را نسبت به موهای مرطوب جذب کنند.
پس از آماده شده ماسک مو باید مراحل زیررا طی نمایید:
1. برای محافظت از لباس خود ، یک حوله قدیمی را روی شانه های خود بکشید یا یک پیراهن قدیمی بپوشید.
2. اگر موهای شما بلند یا ضخیم است باید جوری آنها را نگه دارید که کثیف کاری نشود.
3. می توانید ماسک را با انگشتان خود بزنید، یا می توانید از یک شانه کوچک برای گذاشتن ماسک مو روی موهای خود استفاده کنید.
4. اگر موهای شما خشک است، استفاده از ماسک مو را در نزدیکی پوست سر خود شروع کنید و به سمت انتهای سر آن را بگذارید. وقتی ماسک در بخش انتهایی سر شما باشد می توانید به راحتی پوست سرتا ن را مالش دهید.
5- اگر به طور خاص ماسک را برای درمان شوره سر استفاده می کنید از سمت پوست سر باید شروع کنید.
6. اگر موهای شما چرب است، استفاده از ماسک مو را از اواسط سر شروع کنید و به انتهای ماسک را به کار ببرید.
7. پس از اتمام استفاده از ماسک، از شانه برای موهای خودتان استفاده کنید تا از پخش شدن یکنواخت ماسک اطمینان حاصل کنید.
8. موهای خود را با کلاه یا پلاستیک بپوشانید. سپس یک حوله دور سر خود بپیچید. این به شما در محافظت از ماسک در مقابل چکه کمک می کند اما همچنین به شما کمک می کند تا مقداری گرما ایجاد کنید که می تواند به جذب مواد در مو کمک کند.
9. حداقل 20 تا 30 دقیقه ماسک را بگذارید. بسته به مواد تشکیل دهنده برخی از ماسک ها را می توان ساعتها یا حتی یک شب روشن نگه داشت.
10. با آب ولرم یا خنک کاملاً موهایتان بشویید. از آب گرم خودداری کنید. آب خنک کننده می تواند به تقویت کوتیکول مو کمک کند و به موهای شما کمک کند رطوبت بیشتری را حفظ کند.
11. بعد از شستشوی ماسک ممکن است دو یا چند بار شستشو طول بکشد تا کاملاً از بین برود می توانید به طور معمول محصولات خود را اضافه کنید و موهای خود را خشک یا گرم کنید.
12. برای موهای خشک ، موخوره یا آسیب دیده ، می توانید هفته ای یکبار از موی خود استفاده کنید. اگر موهای شما چرب تر است سعی کنید هر دو هفته یک بار از آن استفاده کنید.
سخن پایانی
ماسک های مو باعث تغذیه و آبرسانی به مو می شوند و برای موهای خشک و وز و آسیب دیده مهم هستند البته برخی ماسک های مو برای پوست مفید هستند و موها را تقویت میکنند. برخلاف نرم کننده های فوری که فقط برای چند دقیقه روی موهای شما می مانند ماسک های مو حداقل 20 دقیقه روی موهای شما باقی می مانند. برخی از ماسک ها بسته به نوع مو و مواد تشکیل دهنده می توانند چندین ساعت روی موهای شما بمانند.
انواع مختلفی از ماسک های موی وجود دارد که می توانید با استفاده از مواد طبیعی مانند روغن نارگیل ، تخم مرغ ، عسل یا موز در خانه تهیه کنید.
اگر ماسک آماده ای خریداری کردی، به دنبال ماسکی بروید که متناسب با نوع موهای شما باشد و حاوی مواد نگهدارنده و مواد شیمیایی کمتری باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برنا اندیشان

فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان محصولات کاملاً اورجینال، شامل سمینار و کارگاه های روانشناسی و سخنرانی های روانشناسی با موضوعات مختلف را در اختیار شما کاربران علاقه مند به روانشناسی قرار می دهد. شما می توانید در حوزه های مختلف علوم انسانی به خصوص روانشناسی با موضوعاتی همچون : افسردگی، ترس و اضطراب و وحشت، ازدواج و طلاق و زوج درمانی، شناخت درمانی، اختلالات شخصیت، خانواده و چندین موضوع بسیار کاربردی فایل های سمینارها و کارگاه ها را در اختیار داشته باشید. علاوه بر مباحث روانشناسی شما می توانید به سایر آموزش ها همچون پزشکی، فلسفی، موفقیت، آموزش زبان های خارجه، کتابهای صوتی، پکیج های آموزشی کسب درآمد و بسیاری دیگر از محصولات آموزشی دسترسی داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی