اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007075453917052

فواید یوگا برای مدیریت استرس و درمان اضطراب های زندگی

کد: 140007075453917052

https://bit.ly/3mjE8zH

، (اخبار رسمی): بسیاری از مطالعات نشان داده اند که انجام حرکات یوگا هنگام صبح ، شب یا حتی در زمان استراحت ناهار می تواند استرس را به حداقل برساند و بهره وری را افزایش دهد. اعتقاد بر این است که یوگا برای تسکین استرس بسیار موثر است زیرا صرف نظر از مزایای فیزیکی که یوگا به همراه دارد باعث ایجاد روحیه خوب می شود.

فواید یوگا برای مدیریت استرس و درمان اضطراب های زندگی
با استفاده از انجام حرکات یوگا و مراقبه می توانیم استرس های روزانه را کاهش دهیم.

یوگا با قدمت بیش از 5000 سال ، قدیمی ترین تمرین تعریف شده برای توسعه خود است. روش های یوگای کلاسیک شامل رشته های اخلاقی ، حالت های بدنی ، کنترل تنفس و مدیتیشن است. به طور سنتی یک عمل شرقی ، اکنون در غرب رایج شده است. در حقیقت بسیاری از شرکت ها به ویژه در بریتانیا مزایای یوگا را مشاهده می کنند زیرا تشخیص داده اند که کارمندان آرام تر ، سالم تر و خلاق تر هستند و از برنامه های تناسب اندام یوگا حمایت می کنند.

تکنیک های کاهش استرس در یوگا

بسیاری از تکنیک های رایج برای کاهش استرس ناشی از یوگا است:

  • تنفس کنترل شده
  • مراقبه
  • حرکت فیزیکی
  • تصورات ذهنی
  • کشش

یوگا که نام خود را از کلمه "یوگ" گرفته است برای گرد هم آوردن دقیقاً همین کار را انجام می دهد و ذهن ، بدن و روح را در کنار هم قرار می دهد. اما چه از یوگا برای تحول روحی استفاده کنید و چه برای مدیریت استرس و بهزیستی جسمانی ، مزایای آن بی شمار است.

اثرات یوگا بر بدن

موارد زیر تنها بخشی از مزایای یوگا است:

  • کاهش استرس و اضطراب
  • خواب سالم
  • کاهش سطح کورتیزول
  • بهبود بسیاری از شرایط پزشکی
  • تسکین علائم آلرژی و آسم
  • فشار خون پایین
  • کمک به ترک سیگار
  • کاهش ضربان قلب
  • رشد معنوی
  • حس خوب بودن
  • کاهش تنش عضلانی
  • افزایش قدرت و انعطاف پذیری
  • کند شدن روند پیری

مزایای یوگا بسیار زیاد است بنابراین هزینه زیادی را به همراه دارد.

یوگا شامل چه مواردی می شود؟

تمرین یوگا شامل کشش بدن و شکل گیری حالت های مختلف است در حالی که تنفس را آهسته و کنترل می کنید، بدن آرام می شود و همزمان انرژی می گیرد.

انواع مختلفی از یوگا وجود دارد برخی از آنها سریعتر حرکت می کنند تقریباً مانند یک تمرین هوازی و سبک های دیگر در هر حالت عمیقاً آرام می شوند. برخی دارای زاویه معنوی بیشتری هستند در حالی که برخی دیگر صرفاً به عنوان نوعی تمرین استفاده می شوند.

فواید یوگا

تقریباً همه می توانند از یوگا فواید جسمانی را مشاهده کنند و تمرینات آن همچنین می تواند مزایای روانی مانند کاهش استرس و احساس رفاه و مزایای معنوی مانند احساس ارتباط با خدا یا روح یا احساس تعالی را به همراه داشته باشد. به بسته به برنامه فرد انجام حرکات یوگا می تواند ساعت ها یا دقیقه ها انجام شود.

مکانیسم های متعددی در یوگا وجود دارد که بر سطح استرس تأثیر می گذارد به این معنی که روش های متعددی وجود دارد که یوگا می تواند سطح استرس شما را به حداقل برساند. مطالعات نشان می دهد که موثرترین روش هایی که یوگا استرس را هدف قرار می دهد افزایش روحیه (یا تأثیر مثبت) افزایش تمرکز حواس و افزایش شفقت به خود است.

یوگا با تشویق همزمان ما به حالات بهتر ما را قادر می سازد تا بر لحظه حال تمرکز بیشتری داشته باشیم و با تشویق ما به خود استراحت کنیم یک استرس بسیار موثر است.

یوگا به تعهد زمانی نیاز دارد بنابراین هر روز ساعتی را برای حمایت از ثبات انتخاب کنید. برای افرادی که محدودیت های جسمی خاصی دارند این کار دشوارتر است. یوگای صندلی می تواند گزینه مناسبی باشد. برخی از افراد هنگام انجام برخی ژست ها احساس خودآگاهی می کنند. احساس خودآگاهی طبیعی است. شما تنها نخواهید بود و با گذشت زمان اعتماد به نفس شما افزایش می یابد.

همچنین کلاسهای یوگا می توانند گران باشند ، اگرچه امکان دارد هر چند شاید چالش برانگیزتر از یک کتاب یا فیلم یاد بگیریم. یوگا می تواند گران باشد اما بسیاری از استودیوها کلاس های مبتنی بر اهدایی ارائه می دهند و محتوای آنلاین از نظر مالی در دسترس تر است.

مقایسه روشهای کاهش استرس

از آنجا که یوگا چندین تکنیک مورد استفاده برای کاهش استرس را ترکیب می کند می توان گفت که مزایای ترکیبی تمرینات تنفسی ، تمرینات کششی ، برنامه های تناسب اندام ، تمرین مدیتیشن و تصویربرداری هدایت شده را در یک تکنیک ارائه می دهد.

با این حال برای کسانی که دارای محدودیت های جسمی زیادی هستند تمرینات تنفسی ساده ، مدیتیشن یا تصاویر هدایت شده ممکن است یک گزینه ترجیحی باشد و مزایای مشابهی را ارائه دهد.

چه طور باید یوگا را شروع کرد؟

کلاس های یوگا می تواند برای مبتدیان فوق العاده باشد شما توسط دیگران با هر سطح تخصص و توانایی احاطه خواهید شد و فردی را در این فرایند با شما صحبت می کند و به شما کمک می کند تا فرم های صحیح را بیاموزید.

علاوه بر شرکت در کلاس ، چندین برنامه مفید وجود دارد که می توانند در انجام یوگا به شما کمک کنند و نکاتی که به شما کمک می کند همه چیزهایی را که باید بدانید یاد بگیرید تا تمرین یوگا را به بخشی منظم از زندگی خود تبدیل کنید بیاموزید.

به یاد داشته باشید یوگا یک علم است و دارای سیستم های زیادی است بنابراین اگر تمرین بدنی ممکن یا لذت بخش نیست گزینه های دیگری مانند مدیتیشن و خودآموزی وجود دارد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برنا اندیشان

فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان محصولات کاملاً اورجینال، شامل سمینار و کارگاه های روانشناسی و سخنرانی های روانشناسی با موضوعات مختلف را در اختیار شما کاربران علاقه مند به روانشناسی قرار می دهد. شما می توانید در حوزه های مختلف علوم انسانی به خصوص روانشناسی با موضوعاتی همچون : افسردگی، ترس و اضطراب و وحشت، ازدواج و طلاق و زوج درمانی، شناخت درمانی، اختلالات شخصیت، خانواده و چندین موضوع بسیار کاربردی فایل های سمینارها و کارگاه ها را در اختیار داشته باشید. علاوه بر مباحث روانشناسی شما می توانید به سایر آموزش ها همچون پزشکی، فلسفی، موفقیت، آموزش زبان های خارجه، کتابهای صوتی، پکیج های آموزشی کسب درآمد و بسیاری دیگر از محصولات آموزشی دسترسی داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تازه‌های ورزش | سلامت و زیبایی