اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140007165464517052

چگونه می توانیم چربی مو را کاهش دهیم و موهایی سالم داشته باشیم؟

آموزش نگه داری از موهای چرب و کاهش چربی مو

کد: 140007165464517052

https://bit.ly/306AZvH

، (اخبار رسمی): همه ما حداقل یک بار با موهای چرب برخورد کرده ایم و خیلی آزارمان داده است. البته اگر راهی برای خلاص شدن از موهای چرب باشد آن وقت شما چه میکنید؟ به گفته برخی افراد در حوزه زیبایی شناسی ممکن است راهی وجود داشته باشد و به آن روش نگهداری از موهای چرب گفته می شود.

آموزش نگه داری از موهای چرب و کاهش چربی مو
با استفاده از روش های اصولی می توانیم از موهای خود به خوبی مراقب نماییم.

آیا می توان کاری کرد که موهایمان کم چرب تر شود؟

همه ما حداقل یک بار با موهای چرب برخورد کرده ایم و خیلی آزارمان داده است. البته اگر راهی برای خلاص شدن از موهای چرب باشد آن وقت شما چه میکنید؟ به گفته برخی افراد در حوزه زیبایی شناسی ممکن است راهی وجود داشته باشد و به آن روش نگهداری از موهای چرب گفته می شود.

البته این ایده دقیقا جدید نیست البته در سالهای اخیر محبوبیت بیشتری پیدا کرده است خصوصا از وقتی که جنبش شستن مو بدون شامپوهای تجاری رشد یافته این ایده نیز بیشتر مطرح شده است.

روش های آموزش مو برای کاهش استفاده از شامپو درجهت کاهش چربی مو است زیرا مواد موجود در شامپو می توانند تجمع کرده و باعث ایجاد چربی شوند. گرچه انجام این کار ممکن است به راحتی نباشد البته چند کار هست که می توانیم برای کم کردن چربی موهایمان به مرور زمان انجام دهیم.

اگر شما از یک رژیم مراقبت از پوست استفاده کرده اید و یا از لوازم آرایشی بسیاری بهره برده اید باید به شما بگوییم که زیبایی چیز شخصی می باشد. به همین دلیل ما از گروه های متنوعی از نویسندگان و مربیان و سایر متخصصان کمک گرفته ایم تا بهترین ایده ها را بتوانیم با شما به اشتراک بگذاریم

. ما آن چیزی را که مهم است و واقعا دوست داریم با شما به اشتراک می گذاریم البته باید این را هم بدانید برای هر ایده مطرح شده تحقیقات خاصی صورت گرفته است.

آموزش مو چیست؟

آموزش مو و یا آموزش پوست سر روشی است که در آن باید فقط در هفته یک بار موهایتان را بشویید.

البته وجود یک سری مواد افزودنی می تواند موهای شما را خشک کند بنابراین با کاهش شست و شو می توان موها را به حالت طبیعی برگردانیم.

تونیا اس لین متخصص شیمی فرمولاسیون که در زمینه مراقبت از مو نیز متخصص است میگوید مو پوست سر در این روش از چربی کتری برخوردار می شوند.

آیا این روش کارساز است؟

البته ترفور ایوانز متخصص حوزه لوازم آرایشی میگوید در روش آموزش مو هیچ اطلاعات علمی در دسترس نیست.

او میگوید که باید در ابتدا به تجمع سبوم طبیعی در مو و پوست سر فکر کنید البته درون فولکیول ها سر غده سباسه وجود دارد که ترشحاتی را بر روی پوست و مو انجام میدهد. البته این یک روند طبیعی است اما ترشحات نیز ادامه دار خواهند بود و این جز بخشی از فیزیولوژی بدن است با این حال استفاده از شامپوی کمتر معمولا ضرری ندارد ولی باید نکات مربوط به مو را نیز از بر باشید.

هر چند وقت یک بار باید به موهای خود شامپو بزنیم؟

واقعیت این است که رویکرد درستی در این مورد وجود ندارد البته بستگی به این دارد که هر چند وقت یکبار موهایتان را می شویید و میزان سبوم شما نسبت به فرد دیگر تفاوت دارد ولی شست و شوی روزانه به خصوص برای مو های فر ایده آل نیست چون میزان سبوم تولیدی به ژنتیک بدن بستگی دارد.

البته بسیاری از آرایشگرها معتقد هستند که وقتی هر چند وقت یکبار موهایتان را می شورید در واقع با این کار باعث کاهش تجمع چربی روی مو می شوید و از خشک شدن مو و ایجاد چربی روی مو جلوگیری می کنید.

در روش آموزش ما نشان میدهد که با شامپو زدن کمتر پوست سر خشک نخواهد شد. البته بخش مربوط به غدد چربی باید در این بخش بررسی گردد. البته افرادی که بیش از پنج بار در هفته موهایشان را می شویند باید به سه بار کاهش دهند چون برایشان مناسب می باشد همچنین باید از دوش گرفتن با آب داغ خود داری کنید چون باعث خشک شدن پوست سرتان می شود و غدد چربی را برای تولید سبوم بیشتر تحریک میکند. اگر تفاوتی در این امر برایتان مشاهده نشد باید گفت دو بار شستن مو در هفته نیز ممکن است برایتان کار ساز نباشد.

از چه نوع شامپویی می توانیم استفاده کنیم؟

نوع شامپو نیز مهم است چون بعضی شامپوها از مواد نگهدارنده استفاده میکنند که باعث خشکی و تولید سبوم بیشتر می شود البته می توانید برای راحتی کار از یک شامپوی صحیح که با روغن آووکادو ساخته شده استفاده کنید تا رطوبت موهایتان را حفظ کند.

روش آموزش مو و نوع موهای شما

البته اصرار های زیادی در این امر وجود دارد آموزش مو میتواند برای بیشتر بافت ها موثر باشد ولی باید یک روال سازگار و مناسب را در این امر درنظر بگیرید تا موهایتان حالت مخصوص خودشان را بگیرند اما افرادی که موهای مجعد و یا موج دار دارند شستشوی روزانه باید در گذشته بیشتر صورت می گرفته است.

البته چربی پوست سر می تواند بر بافت موهای موج دار در مقایسه با موهای صاف بیشتر تاثیر گذار باشد.

اگر موهای طبیعی داشته باشیم هر چند وقت یک بار باید موهایمان را بشوییم؟

افرادی که مو های فر دارند نباید بیش از یک تا دوبار در هفته موهای خودشان را بشویند ولی از نظر بافتی دارای الگوی متفاوت تری نیز هستند البته افراد دارای موی نازک و فر ممکن است شامپویی را انتخاب کنند که هم بیشتر کف کند و هم مرطوب کننده است که فقط دو بار در هفته باید آن را استفاده نمایند.

افرادی که موهایی دارای بافت ضخیم دارند باید از نرم کننده و یک بار در هفته هنگام شست و شو از آن استفاده نمایند البته آرایشگران معتقد هستند ایده آموزش مو در بافت های فر کاملا کاربرد ندارد.

این مورد برای موهای طبیعی کاربرد ندارد چون برخی اوقات مجبور نیستید به همان اندازه موهایتان را شامپو بزنید چون روغن های موجود در آنها برایتان نیز مفید هستند البته باید از روغن های طبیعی برای موهای خود استفاده کنید

آیا آموزش مو برای موهای نازک نیز کاربرد دارد؟

البته افرادی که موهای موجی و حتی صاف و نازک دارند در واقع می توانند بیشتر شامپو بزنند همچنین باید شامپویی را انتخاب کنید که باعث نشود پوست شما سریعتر خشک شود. البته باید از نرم کننده ها نیز استفاده کنید ولی نه به مقدار زیاد چون باعث می شود چربی زیادی موهای سرتان تولید کند البته اگر شما موهای نازکی دارید باید هفته ای دوبار موهایتان را با آب خنک بشویید و از روغن های مو جهت حالت دادن به موهایتان اکیدا خودداری نمایید.

در مورد حالت دهنده های گرما ده چه طور فکر میکنید؟

اگر میخواهید شامپو کمتر مصرف کنید باید کاری کنید موهایتان کمتر چربی به خود بگیرد البته گرما باعث تجمع چربی بیش از حد می شود بنابراین باید یک گزینه مناسب را در این زمینه برای خودتان انتخاب کنید و اینکه می توانید از دستگاه هایی مثل اتو مو جهت حالت دادن به موهایتان استفاده کنید و اگر گرما برای حالت دهی برایتان مناسب نیست میتوانید از یک شامپوی خشک در این امر بهره بگیرید تا هم شست و شو و زمان خود را بیشتر نمایید.

همچنین باید از شامپوی خشک به موقع استفاده کنید و اگر موهایتان چرب باشد به درستی کارساز نیست و باید دو تا سه روز این کار را انجام دهید. البته باید اطمینان حاصل از این کار را داشته باشید و اگر پوست سر و موهایتان نیز چرب است باید در هنگام شست و شو با یک سری اسپری هایی موهایتان را ماساژ دهید و به یاد داشته باشید که شامپوی خشک در واقع جایگزین شامپوی سنتی نمی شود (در برخی مواقع، باید دوباره موهای خود را بشویید).

آموزش و رنگ مو

از آنجا که موهای رنگ شده خشک ترند باید افراد روزانه شامپوی زیادی به موهای رنگ زده خود بزنند البته اغلب زنان این کار را نمیکنند چون میخواهند رنگ موی خودرا حفظ کنند.

سخن پایانی

البته آموزش مو برای همه مناسب نیست ولی روش هایی وجود دارد که باعث می شود بدون آسیب رساندن به موهای چربتان را از بین ببرید البته باید از محصولات مورد نیازتان در این زمینه استفاده کنید و اگر فکر میکنید موهای چربتان به خاطر مسائل هورمونی می باشد باید حتما با پزشک مشورت نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

برنا اندیشان

فروشگاه اینترنتی برنا اندیشان محصولات کاملاً اورجینال، شامل سمینار و کارگاه های روانشناسی و سخنرانی های روانشناسی با موضوعات مختلف را در اختیار شما کاربران علاقه مند به روانشناسی قرار می دهد. شما می توانید در حوزه های مختلف علوم انسانی به خصوص روانشناسی با موضوعاتی همچون : افسردگی، ترس و اضطراب و وحشت، ازدواج و طلاق و زوج درمانی، شناخت درمانی، اختلالات شخصیت، خانواده و چندین موضوع بسیار کاربردی فایل های سمینارها و کارگاه ها را در اختیار داشته باشید. علاوه بر مباحث روانشناسی شما می توانید به سایر آموزش ها همچون پزشکی، فلسفی، موفقیت، آموزش زبان های خارجه، کتابهای صوتی، پکیج های آموزشی کسب درآمد و بسیاری دیگر از محصولات آموزشی دسترسی داشته باشید.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی