اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 14000721547696066

کارزار درخواست پوشش بیمه برای تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی

کد: 14000721547696066

https://bit.ly/2XdJvIs

، تهران , (اخبار رسمی): اخیرا کمپینی راه اندازی شده است که هدف آن کمک به بیماران دیابتی از منظر تامین تجهیزات پزشکی مورد نیاز آنهاست

کارزار درخواست پوشش بیمه برای تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی
کارزار درخواست پوشش بیمه برای تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی

«کارزار درخواست پوشش بیمه برای تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی» در تلاش است با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی بویژه مدیران دولتی و شرکت‌های بیمه با ایجاد چتر حمایت بیمه ای برای این تجهیزات دغدغه مهمی از این بیماران را کاهش داده و هزینه‌های رایج زندگی بیماران دیابتی را کاهش دهد.

گران‌قیمت بودن تجهیزات پزشکی مربوط به بیماران دیابتی فقط مختص ایران نیست. قیمت جهانی این تجهیزات نیز همین مقدار بالاست. در برخی کشورهای غربی مانند آلمان و ایالات متحده آمریکا در راستای کمک به هزینه‌های رایج بیماران دیابتی و پوشش نیازهای پزشکی آنها عموم مخارج این بیماران تحت پوشش بیمه قرار دارد.

تفاوت وضعیت بیماران دیابتی ایران با کشورهای دیگر این است که کلیه تجهیزات بسیار مهم و ضروری بیماران دیابتی که با مرگ و زندگی آن‌ها سروکار دارد در این کشورها تحت پوشش بیمه قرار داد و با کمال تعجب در ایران چنین نیست.

کارزار حمایت از بیماران دیابتی چه می گوید؟

بیماران دیابتی برای کنترل و یا پیشگیری از بیماری نیاز به این تجهیزات پزشکی برای کنترل قند خون دارند. در ایران نیز با توجه به افزایش نرخ تورم، هزینه همه بیماران زیاد شده است و دیابتی‌ها در این میان حتی مجبور هستند وسایل گران‌قیمتی مانند دستگاه قند خون،‌ پمپ انسولین،‌ کیف خنک نگهدارنده،‌ سر سوزن انسولین، سرنگ انسولین را هم همچنان به قیمت آزاد خریداری کنند.

 این در حالی است که در وضعیت فعلی کشور و با نرخ سرسام آور دلار و البته با توجه به اینکه بخش عمده‌‌ای از این وسایل جزو کالاهای وارداتی به کشور است، طبیعتا تهیه و استفاده همه بیماران دیابتی از این وسایل می‌تواند با چالش‌هایی روبرو باشد. برای مثال در حال حاضر بسیاری از بیماران دیابتی سر سوزن و تیغ لانست خود را تعویض نمی‌کنند و اگر وضع با این شرایط پیش برود خطر بروز بیماری‌های پوستی جدید وجود دارد.

بسیاری از بیماران این روزها حتی قند خون خود را به علت قیمت بسیار بالای نوار تست قند خون چک نمی‌کنند آن هم در شرایطی که یک بیمار دیابتی حداقل باید در روز 4 بار قند خون خود را اندازه بگیرد.

عدم پوشش تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی آفت‌های دیگری نیز دارد که یکی از آن‌ها به عقب‌ماندگی تجهیزات و وسایل موجود در ایران باز می‌گردد.

در واقع در کشورهای غربی با پوشش بیمه وسایل مورد نیاز دیابتی‌ها،‌ از این لحاظ به ایشان کمک شده و در تهیه این وسایل معمولا محدودیتی وجود ندارد،‌ پس افراد بدون نگرانی بهترین نمونه‌های بازار را تهیه می‌کنند. اما در ایران که این وسایل تحت پوشش نیست،‌ بیماران ناگزیر به تهیه همین وسایل نسبتا قدیمی با نرخ سرسام‌آوری هستند. حال آنکه پوشش بیمه حداقل می‌تواند دست بیماران را برای خرید تجهیزات جدیدتر و به روزتر نیز باز کند.

هدف از کارزار درخواست پوشش بیمه برای تجهیزات پزشکی بیماران دیابتی درخواست مستقیم از مسئولان ذی‌ربط دولتی و برای رسیدگی به این وضعیت است. در نامه‌ای که برپا کنندگان کارزار خطاب به وزیر بهداشت دولت یازدهم نوشته‌اند می‌خوانیم:

جناب آقای بهرام عین‌اللهی

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام

نظر به تورم و گرانی‌های پیش‌آمده در ایران و علیرغم پیگیری‌های افراد دیابتی از طریق دولت و مجلس پیشین، هزینه‌های کنترل دیابت در ایران افزایش یافته و با توجه به بیکار شدن بسیاری از مردم در دوران همه‌گیری و فشار اقتصادی موجود، افراد مبتلا به دیابت را با مشکلاتی مواجه کرده است. در بسیاری از کشورها هزینه‌های تجهیزات پزشکی این دست از بیماران توسط بیمه پرداخت می‌شود. ما دیابتی‌ها به عنوان شهروند این مرزوبوم حق داشتن زندگی بی‌دغدغه را داریم. لذا از شما درخواست داریم کاهش هزینه تجهیزات پزشکی افراد دیابتی را، اعم از پمپ انسولین، نوارهای تست قند خون، دستگاه تست قند خون و سایر تجهیزات پزشکی نظایر آن به صورت پوشش با بیمه یا در نظر گرفتن بودجه‌ای برای آن در دستور کار قرار دهید.

لازم به ذکر است کنترل بهتر دیابت، باعث کاهش احتمال عوارض دیابت شده و از فشار مالی بر شانه‌های دولت می‌کاهد. لذا خواهشمندیم این موضوع را در اسرع وقت پیگیری فرمایید.

با تشکر

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

مرکز رویدادهای اخبار رسمی

مرکز رویدادهای اخبار رسمی یکی از دپارتمان های اخبار رسمی است که با هدف انتشار اخبار و وقایع مرتبط با همایش ها، جشنواره ها و رویدادهای مختلف در حوزه های متنوع (اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی )در دنیا و ایران ایجاد شده است. در این مرکز تلاش دائمی می شود تا مخاطبان نخستین نیوزوایر ایران(اخبار رسمی) از تحولات و رویدادهای مهم صنایع و حوزه های خدماتی مختلف با خبر باشند .

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه