اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008055496717251

پایان محدودیت های کرونا از شایعه تا واقعیت

کد: 140008055496717251

https://bit.ly/3FQEG8s

، (اخبار رسمی): پایان محدودیت های کرونایی یکی از گمانه زنی های داغ فضای مجازی است که به بررسی تمامی ابعاد دخیل در آن پرداخته ایم

پایان محدودیت های کرونا از شایعه تا واقعیت
پایان محدودیت های کرونایی

طبق اخباری که اخیرا منتشر شده اند احتمال پایان محدودیت های کرونایی روز به روز تقویت میشود. بر اساس گفته های مسئولین و برنامه ریزی های صورت گرفته در آینده ای نه چندان دور محدودیت های کرونایی به پایان راه خواهد رسید. در ابتدا وعده واکسیناسیون کامل تا 22 بهمن  ماه اعلام شد که با تسریع ورود واکسن و رسیدن تعداد آن به عدد 110 میلیون پایان محدودیت ها کرونایی به امری محتمل تر تبدیل شده است. در میان خبرها شاد آن هستیم که نماز جمعه در تهران در پایان هفته برگزار خواهد شد و این خبر نیز بسیار امیدوار کننده بود. رنگ بندی وضعیت شهرها نیز بیانگر این نکته است که روز به روز بر تعداد شهرهایی که وضعیت زرد و یا آبی دارند افزوده میشود. به همین خاطر است که مسئولان وزارت بهداشت اعلام  کرده اند که در صورت اوج نگرفتن مجدد کرونا، می توانیم شاهد عادی شدن شرایط بعد از یک سال و نیم محدودیت باشیم.

بیشتر بخوانید:رد شایعه افزایش قیمت بلیط هواپیما

گمانه زنی در مورد موج ششم کرونا و ادامه محدودیت ها بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در سخنرانی اخیر خود در مشهد اعلام کرد : تا امروز بیش از 110 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده، 70 میلیون دز تزریق شده است و همچنین تا دو هفته آینده بیش از 30 میلیون دوز واکسن دیگر وارد کشور خواهد شد. همچنین خبر داد که در حال حاضر واکسن به میزان زیاد در کشور موجود است و تولیدات داخلی نیز روند صعودی دارند .

وی درخصوص زمزمه‌ هایی که در مورد شروع موج ششم کرونا در کشور وجود دارد اضافه نمود: « برای موج ششم تمهیداتی همچون آماده‌ باش بیمارستان‌ها، پرسنل و پرستاران انجام شده ‌و کمیته‌های علمی تخصصی هم در آمادگی هستند و امیدواریم با تجربیاتی که از قبل داریم و تزریق زیاد واکسن در موج ششم نگرانی نداشته باشیم. »

کاهش محدودیت های سفر با گسترش واکسیناسیون محدودیت های سفر طی ارزیابی های ستاد ملی مقابله با کرونا در حال تغییر و تعدیل است و همین موضوع موجب شده تا شرایط سفر و اقامت بسیار مورد توجه عموم قرار گیرداز سوی دیگر، تکمیل روند واکسیناسیون کارمندان هتل باعث شده تا مسیح الله صفا، رییس جامعه هتلداران و مراکز پذیرایی کیش اعلام کند : « با اتمام روند واکسیناسیون کارکنان هتل ها، این مراکز هم اکنون آماده پذیرایی از مسافرین با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی هستند.» علاوه بر کارکنان و ساکنان کیش که واکسینه می شوند، دکتر ستاریان، مسئول کمیته واکسیناسیون کیش، اعلام نمود که حتی اتباع خارجی که پاسپورت یا کارت عکس دار معتبر ندارند بدون هیچ مشکلی واکسینه می شوند. اعلام این موضوع باعث شده تا شاهد روند صعودی رزرواسیون بلیط ها و تور ها علی الخصوص تور کیش از مشهد و تهران باشیم.

بیشتر بخوانید: تاثیر سقوط لیر بر قیمت تور های استانبول

محدودیت های کرونایی هوشمند از آبان  اجرا میشود. دکتر کمال حیدری، معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در نشستی خبری اعلام نمود که با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا، از آبان محدودیت های کرونایی برداشته می شود. همچنین اضافه نمود: « گرچه متاسفانه بازگشایی‌ ها زودتر از موعد صورت گرفت علی ‌رغم اینکه هنوز بحث محدودیت‌ های هوشمند را اعلام نکردیم و جلسات کارشناسی که می‌ گذاریم برای رفع محدودیت‌ها است. دستور ریاست جمهوری نیز این است که برنامه ریزی ها به همین سمت باشد تا کار و تفریح مردم برقرار باشد. ما می خواهیم با کرونا زندگی کنیم و برای اینکار باید شرایطی برای سالم زندگی کردن داشته باشیم و محدودیت برای کسانی باشد که واکسن نزدند یا پروتکل‌ها را رعایت نمی‌کنند ... پیش بینی کردیم با صلاحدید ستاد کرونا از اول آبان بتوانیم محدودیت ‌ها را رفع کنیم و از ۸ آبان هم با قضیه جدی تر برخورد و نظارت کنیم تا محدودیت‌ ها منطقی برداشته شود. دراین میان چهار ۴ گروه شغلی داریم که نوع ورود به مشاغل و اماکن، نوع خدمات، خدمت گیرندگان و خدمت دهنگان، سفرها و ... همگی در پروتکل‌های جدید مشخص شده است که در صورت تایید اعلام می‌شود. »

در ارتباط با محدودیت ها همچنین رضا نفیسی، رئیس مرکز تدوین مقررات ایمنی حمل و نقل پدافند غیرعامل و مدیریت بحران وزارت راه و شهرسازی پیشتر اعلام کرده بود که سیستم هوشمند کرونا در اولین فرصت، پس از اجرا به صورت آزمایشی در استان قزوین راه اندازی خواهد شد. بر اساس این سیستم از طریق سامانه و کدهای QR اختصاصی میتوان از دریافت کامل واکسن و همچنین تست منفی PCR مطلع شد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 051910*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | شهر و جامعه