اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008095501017494

درمان انواع زخم های سوختگی،درمان زخم دیابتیک و درمان زخم بستر

تولید و فروش داروهای درمان سوختگی،زخم بستر،زخم های دیابتیک و زخم های جراحی

کد: 140008095501017494

https://bit.ly/3bs0dHC

، تهران , (اخبار رسمی): با توجه به شرح فوق این شرکت مفتخر است در جهت درمان تمامی هموطنان عزیز (درمان بیماران سوختگی ) کمربند همت خود را بسته است تا بتواند خدمتی ارزشمند در این راستا انجام بدهیم.

تولید و فروش داروهای درمان سوختگی،زخم بستر،زخم های دیابتیک و زخم های جراحی
تولید و فروش داروهای درمان سوختگی،زخم بستر،زخم های دیابتیک و زخم های جراحی

داروها در خصوص درمان قطعی بیماران سوخته شده نوع 1، 2 و 3 و درمان انواع زخمها است که با استفاده از این داروها می­توانیم بیماران را با توجه به شدت نوع سوختگی و زخم آنها که بسیار زیاد است درمان کنیم.

 در همین راستا با توجه به نبود امکانات درمانی در سطح کشور، طبق آمار مسئولین ارشد سوختگی که از رسانه­ های عمومی هم به اطلاع عموم رسیده، همانطور که می­دانیم آمار سوختگی در ایران 8 برابر بیشتر از کشورهای دیگر جهان می باشد. که از این تعداد 4% نیز متأسفانه منجر به فوت می­گردد و با توجه به اینکه عموماً بیماران سوخته شده افراد ضعیفی از لحاظ مالی می­باشند و تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای نمی­باشند و بیمه­ ها نیز با توجه به قیمت سرسام­ آور جراحی سوختگی، بیماران سوختگی رامتاسفانه تحت پوشش قرار نمی­دهند.

و با توجه به شرح فوق اهداف اصلی از انجام این طرح، درمان افراد سوخته شده و جلوگیری از هزینه ­های سنگین و سرسام ­آور که عموماً بیماران سوخته شده که از قشر ضعیف جامعه می­باشند از پرداخت این مبالغ  متاسفانه عاجزمیباشند.

درمان زخم های سوختگی

سوختگی های درجه یک،دو و سه و انواع مختلفی از سوختگی می باشند که درمان زخم های سوختگی بسته به میزان و شدت از بین رفتن پوست و آسیبی که به بافت های مختلف وارد آمده باشد تقسیم بندی شده اند. هر کدام از این نوع عارضه اگر به درستی درمان نشوند سبب بروز خطرات جدی و حتی مرگ خواهند شد.

سوختگی درجه یک

سوختگی های درجه یک به سوختگی های اپیدرمی و یا سطحی معروف می باشند زیرا بر روی لایه ی بالایی پوست تاثیر می گذارند و معمولا موجب قرمزی و خشکی و اندکی ورم خواهند شد. در این نوع پوست دچار تاول نخواهد شد. این عارضه هر چند دردناک می باشد ولی بدونه انجام اقداماتی خاص به خودی خود بهبود خواهد یافت و ممکن است تا چند روز جای آن بر روی پوست مشخص باشد.

درمان سوختگی های درجه یک

هر چقدر افراد در درمان سوختگی درجه 1 عجله کنند زودتر درمان می شوند. و دوره بهبودی آنان کم تر خواهد شد. بهترین درمان برای این نوع عارضه خنک کردن محل آسیب دیده است زیرا پوست در معرض گرمای نسبتا شدید قرار گرفته است و علائم آسیب دیدگی که در آن ایجاد شده است از همین عامل ناشی می شود بنابراین اول از همه باید اقدام به خنک کردن به وسیله آب سرد نمود.

سوختگی های درجه دو

در سوختگی های درجه ۲ قسمتی از لایه عمیق پوست یا لایه میانی که به درم معروف است تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. معمولا بافت آسیب دیده دچار عارضه درجه ۱ خواهد شد اما سطح پوست بسیار دردناک و ملتهب خواهد شد و به وسیله درمان های مفید مانند پانسمان زخم در حدود ۲ تا ۳ هفته برای بهبود آن زمان لازم است. بعد از بهبودی اغلب اثری از زخم های ایجاد شده دیده نخواهند شد اما به ندرت دیده شده است که رنگدانه های پوست اندکی دچار تغییر می شوند و تا مدت ها رنگ پوست به حالت اولیه برنخواهد گشت.

درمان زخم سوختگی درجه دو

در درمان زخم سوختگی های درجه ۲ بهتر است به نوع تاول ها دقت شود تا بهترین درمان را برای برطرف کردن عارضه انتخاب کرد. هر چه قدر تاول ها شدید تر باشند مدت زمان بیشتری لازم است تا زخم بهبود پیدا کند و در مواردی که آسیب جدی و وسیع باشد نیاز به پیوند پوست می باشد. در این عمل باید از نقطه ای دیگر از بدن پوست سالمی جدا و به قسمت آسیب دیده پیوند زده شود.

سوختگی درجه سه

در زخم سوختگی های درجه ۳ تمام بافت های پوست تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. اگر نوع درجه ۴ را در نظر نگیریم نوع درجه ۳ دردناک ترین و خطرناک ترین نوع این عارضه ها می باشند. در این نوع احساس درد در پوست از بین می رود زیرا عصب ها از بین رفته اند و شخص هیچ دردی را احساس نخواهد کرد.

درمان زخم سوختگی درجه سه

برای درمان زخم سوختگی باید با دقت و احتیاط اقدام کرد زیرا کوچک ترین سهل انگاری و بی دقتی باعث از دست دادن جان بیمار می شود. تلاش برای درمان این نوع عارضه ها توسط افراد و بدونه دخالت پزشک اشتباه محض است زیرا در بسیاری مواقع این اقدامات باعث بروز صدمات جبران ناپذیری خواهد شد.

درمان زخم های دیابتیک

زخم پای دیابتی یکی از شایع ترین عوارض مزمن دیابت است و بیشترین قسمت عوارض پای دیابتی را تشکیل می‌دهد. حدود ۱۵ درصد مبتلایان به دیابت گرفتار زخم پای دیابتی می‌شوند و حدود ۸۴ درصد موارد منجر به آمپوتاسیون پا می‌شود. روش های درمانی گوناگونی برای درمان زخم های دیابتیک از جمله ماگوت تراپی در دسترس است.مرگ و میر ناشی از دیابت بیشتر ناشی از عوارض عروقی دیابت بوده است که شامل درگیری عروق ریز مانند درگیری‌های کلیه و رتینوپاتی و درگیری عروق بزرگ شامل عروق انتهای اندام تحتانی که به دنبال آن اختلال در فرایند ترمیم زخم رخ می‌دهد.

موضوع زخم پای دیابتی شاید برای خیلی‌ها چندان مهم یا جذاب نباشد؛ اما برای بیماران دیابتی و اطرافیان آن‌ها، مراقبت از پا به یک روند تکراری روزانه و مهم تبدیل می‌شود و اولین خط دفاعی در پیشگیری از عوارض مهم و عمده‌ی بیماری دیابت می‌باشد.


زخم پای دیابتی درست مثل هر زخم طبیعی شروع می‌شود. این زخم می‌تواند به صورت یک برش، خراش، تاول یا آسیب جزئی دیگر باشد. برخلاف زخم‌های طبیعی که طی چند روز به‌طور طبیعی بهبود می‌یابند، زخم پای دیابتی دیگر به‌خوبی بهبود نمی‌یابد. دلیل این امر، گردش خون ضعیف و آسیب عصبی مرتبط با دیابت است. زخم ایجاد شده، به جای بهبود، عفونت می‌کند و این عفونت به لایه‌های عمیق پوست گسترش می‌یابد. در نتیجه، زخم‌های دیابتی اغلب منجر به آبسه، عفونت استخوان و عواقب شدید دیگر می‌شوند.

افراد دیابتی در معرض زخم پای دیابتی و درد در پا هستند. اما مراقبت از پا میتواند به پیشگیری از مشکلات کمک کند. درمان زخم پای دیابتی و درد پا در دیابت بسیار متنوع است و بستگی به علت ایچاد آن دارد.

به طور کلی افراد دیابتی که یک یا چند فاکتورازمشکلات زیردرآنان وجود دارد افراد درمعرض خطرابتلا به زخم پا می باشند:

چاقی
کنترل نا مناسب قند خون، فشار خون و چربی خون
مصرف سیگار
عدم رعایت بهداشت پا
از بین رفتن حس پا
نارسایی عروق پا
محدودیت حرکات مفصلی
تغییر فرم پا به علت فشار نا مناسب به پا
گرفتاری سیستم اعصاب خودکار به علت کاهش تعریق و خشکی پوست

درمان زخم بستر

زخم بستر به جراحتی اطلاق می‌شود که به دلیل فشار به پوست طی چند روز تا چند ماه بروز می‌کند. متاسفانه این حالت به ویژه در افرادی که دچار بیماری مزمن بوده و مجبور به خوابیدن برای طولانی مدت هستند، شایع است.

هیچ راهکار قطعی برای درمان زخم بستر وجود ندارد، اما می‌توان با برخی اقدامات روند التیام آن را تسریع کرده و یا از بروز آن جلوگیری کرد. در این مطلب به ساده‌ترین راهکار‌ها در این زمینه می‌پردازیم:

۱- کاهش فشار به محل زخم: ساده‌ترین راهکار برای درمان زخم بستر کاهش فشار به محل جراحت است. بهتر است بیمار را هر روز به انجام پیاده روی تشویق کنید. با این حال، اگر بیمار توانایی حرکت ندارد به طور مستمر او را جابه جا کنید به طوری که به مدت طولانی یک بخش از بدن تحت فشار نباشد؛ همچنین استفاده از تشک‌های مخصوص که باعث کاهش فشار می‌شود ضروری است.

۲- زخم را تمیز نگه دارید: روزانه محل زخم را با سرم شستشو دهید؛ همچنین محل زخم را خشک نگه دارید و عفونت احتمالی را تمیز کنید. به طور مرتب بافت‌های مرده را جداسازی و پاک کنید.

۳- پوشاندن مناسب زخم: پس از پاکیزه کردن مداوم زخم بستر، آن را با گاز استریل ببندید تا مانع از بروز عفونت شود. باز بودن زخم باعث تشدید عفونت می‌شود.

۴- رژیم غذایی سالم: افراد مبتلا به زخم بستر باید از رژیم غذایی غنی از پروتئین و میزان بالای ویتامین C بهره ببرند، زیرا این نوع رژیم روند التیام زخم را تسریع می‌کند. مصرف کافی میوه و سبزیجات نیز از دیگر توصیه متخصصان به این افراد است.

۵- مصرف آنتی بیوتیک: در صورتی پزشک شاهد بروز حساسیت در محل زخم بستر و یا ترشحات چرکی باشد اقدام به تجویز قرص آنتی بیوتیک برای درمان عفونت خواهد کرد.

۶- درمان‌های خانگی: می‌توانید برای تسکین زخم بستر از ژل آلوئه ورا استفاده کنید. تحقیقات نشان داده است استفاده از این ژل می‌تواند مانع از تشدید زخم بستر شود.
 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فربغ

ماندگار سرای آدنیس در زمینه خرید و فروش و تولید و توزیع و واردات و صادرات انواع محصولات دارویی و مشتقات دارویی و بهداشتی و آرایشی و برپایی و شرکت در نمایشگاه های داخلی و خارجی و ایجاد و تاسیس شعبه در داخل و خارج از کشور تاسیس گردیده است.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بهداشت و درمان