اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008185515716775

مراسم گرامیداشت و رونمایی از جایزه دکتر عباس شیبانی برگزار می شود

کد: 140008185515716775

https://bit.ly/3ofF6Os

، (اخبار رسمی): مراسم رونمایی جایزه و گرامیداشت مقام علمی دکتر عباس شیبانی، روز پنجشنبه 20 آبان ماه 400 به مناسبت نودمین زادروز این پزشک و فعال حوزه سلامت کشور به صورت آنلاین برگزار می شود.

مراسم گرامیداشت و رونمایی از جایزه دکتر عباس شیبانی برگزار می شود
مراسم گرامیداشت و رونمایی از جایزه دکتر عباس شیبانی برگزار می شود

به گزارش دبیرخانه دائمی همایش و جایزه علمی دکتر عباس شیبانی، نشست رونمایی از جایزه و همچنین گرامیداشت خدمات این پزشک با حضور تعدادی از پزشکان متخصص، دوستداران، خانواده و فعالان رشته قلب و عروق برگزار می‌شود. در این رویداد و نشست، ضمن معرفی جایزه علمی دکتر عباس شیبانی و درج آن در تقویم سالیانه رویداد‌های علمی کشور، از نشان این جایزه نیز رونمایی خواهد شد.

این جایزه و نشست که به همت جمعی از دوستداران و علاقه مندان، پژوهشگران، پزشکان و فعالان رشته قلب و عروق و سلامت کشور به صورت خودجوش و داوطلبانه برنامه ریزی و اجرا می شود، تا ضمن تجلیل از جایگاه علمی این پزشک، از خدمات مدیریتی وی که سالیان متمادی در زمینه خودکفایی کشور در حوزه جراحی های قلب و کمک به تسهیل روند درمان به ویژه بیماران قلب و عروق کشور کوشیده است، قدردانی شود.

در این برنامه، همکاران عباس شیبانی از خدمات علمی و تلاش های موثر این شخصیت علمی در توسعه خدمات پزشکی کشور در چند دهه گذشته و تلاش‌های وی برای خودکفایی ارزی در حوزه درمان و توسعه رشته قلب و عروق و تجهیز بیمارستان‌های کشور سخن خواهند گفت.

در این نشست علاوه بر رونمایی از جایزه علمی دکتر عباس شیبانی و اعلام فعالیت دبیرخانه دائمی این جایزه، درباره نحوه تاسیس بنیاد علمی دکتر عباس شیبانی و دستور کار آن اطلاعاتی ارائه خواهد شد.

گفتنی است به موازات شروع فعالیت دبیرخانه علمی جایزه و ارسال گسترده مقالات در روزهای گذشته و روند بررسی مقالات توسط هیئت داوران، پژوهشگران و پزشکان همچنان میتوانند تا پایان 20 آذر مقالات و دستاوردهای علمی خود در زمینه قلب و عروق را از طریق وبسایت دکتر عباس شیبانی به نشانی www.drsheybaniaward.com ارسال کنند، تا در نخستین جایزه ای که در تاریخ 20 دی 1400 به فرد برگزیده اعطا خواهد شد، شرکت نمایند.

هدف از اعطای این جایزه حمایت از توسعه علمی و فراهم ساختن زمینه رشد درمان در رشته قلب و عروق کشور است و از امسال به طور دائم به دانشمندی که سهم زیادی در پیشرفت شاخه قلب و عروق، پیشگیری، تشخیص و درمان بیماران این حوزه داشته است، اهدا خواهد شد.

عباس شیبانی، مبتکر طرح خودکفایی درمانی و صرفه جویی ارزی در ایران و بی نیاز کردن کشور از اعزام بیماران قلبی و عروقی به خارج از کشور بوده و طی سال­های متمادی مسئولیت های مختلف مدیریتی و اجرایی خود، خدمات درخشانی در این عرصه ارائه کرده است.

وی که متولد 1310 در تهران است، در سال 1330 در رشته پزشکی دانشگاه تهران پذیرفته و در سال 1348 با مدرک دکترای پزشکی فارغ التحصیل شد. او ضمن فعالیت در حوزه سلامت و پزشکی کشور، مسئولیت های گسترده ای نیز داشت از مهمترین مسئولیت های عباس شیبانی می توان به وزارت کشاورزی و عمران روستایی، در سال‌های 58 و 59 و نماینده مجلس خبرگان اشاره نمود. همچنین وی در بخشی از فعالیت های سیاسی و اجتماعی عمومی خود ضمن کسب رای اعتماد مردم تهران در دوره های دوم و سوم و چهارم مجلس شورای اسلامی و اولین و دومین دوره شورای شهر تهران، منشاء خدمات ماندگار و فراوانی بوده است.

همچنین عباس شیبانی در هفتمین همایش چهره‌های ماندگار علمی و فرهنگی در سال 1387 نیز به عنوان چهره منتخب کشور شناخته شد.

گفتنی است که با وجود سوابق اجرایی و مدیریتی زیاد، مهمترین جنبه از شخصیت ماندگار دکتر عباس شیبانی، در زمینه علوم پزشکی و خدمات درمانی و دانش­ورزانه وی در رشته قلب و عروق بوده است و به همین مناسبت، این رویداد و با هدف تقدیر از سال ها تلاش های فراوان وی و قدردانی از چهره‌های برجسته رشته قلب و عروق کشور برگزار می شود.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021664*****
[نمایش اطلاعات]