اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140008235523717384

مفهوم سئو و اهمیت آن برای وب سایت

کد: 140008235523717384

https://bit.ly/3Hl2u63

، رشت , (اخبار رسمی): سئو سایت که واژه فارسی عبارت Search Engine Optimization است و به شکل مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که موجب می گردد سایت شما نتایج مطلوب‌تری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو به‌دست آورد.

مفهوم سئو و اهمیت آن برای وب سایت
سئو چیست ، مفهوم سئو به زبان ساده ، فایل گپ

SEO یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت و تعریف شاخص‌های مطلوب در آن برای ارتقا وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و بدست آوردن کلمات کلیدی مطلوب ، که منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می شود.

سئو چیست ؟

سئو سایت که واژه فارسی عبارت Search Engine Optimization است و به شکل مخفف به آن SEO می گویند، به معنی انجام تمام فرآیندهایی است که موجب می گردد سایت شما نتایج مطلوب‌تری را در گوگل و سایر موتورهای جستجو به‌دست آورد.

عواملی که در ارتقا وضعیت سایت شما اثر می گذارند را به دو دسته می توان تقسیم کرد: عامل‌های داخلی و عامل‌های خارجی. بهینه سازی سایت بیشتر بر روی عامل‌های داخلی تکیه دارد و با بهینه‌سازی ساختار وب سایت و در ضمن قالب آن تلاش می کند وضعیت سایت شما در گوگل را بهبود ببخشد. به این مساله توجه نمایید که عوامل مهم سئو متشکل‌اند از: نحوه طراحی سایت (شامل کد نویسی، سرعت لود شدن، شکل صفحات، نحوه طراحی قالب، نحوه جای گرفتن محتوا در صفحه و…) و محتوای سایت.

به شکل مختصر SEO یعنی از بین بردن مشکلات کدنویسی و قالب سایت شما و تعریف شاخص‌های مطلوب در آن برای ارتقا وضعیت رتبه سایت شما در گوگل و بدست آوردن کلمات کلیدی مطلوب در زمینه کاری شما (کلمات کلیدی که مخاطب شما آنها را جستجو می کند)، تولید محتوای مطلوب و بهبود تجربه کاربری بر روی سایت شما که نهایتا منجر به امتیاز بیشتر صفحات سایت در گوگل می شود.

مزیت‌های سئو

بیش از ۸۰% بازدید اینترنت از راه موتورهای جستجو تقسیم می شود، همین موضوع کافی است تا توجه تمام مدیران سایت در جهان را برای کسب درصدی از این بازدید به خود جلب کند. اما مهمترین مزیت سئو هدایت بازدیدکننده هدفمند به سایت است. در حقیقت با به کار گیری تکنیک های سئو شما می توانید افرادی را که به دنبال خرید محصولات سایت شما هستند به سمت سایت خود هدایت نمایید و درصد قابل ملاحضه‌ای از این افراد را به مشتری تبدیل نمایید و از سایت خود کسب درآمد داشته باشید.

در حقیقت هیچ روش مارکتینگ اینترنتی دیگری تا این اندازه بازگشت سرمایه گذاری ندارد. نکته حایز اهمیت در بهینه سازی سایت به این دلیل است که شما بدون پرداخت هزینه های بالا می توانید چنین کاری را انجام دهید و سرمایه گذاری که در زمینه بهینه سازی سایت خود انجام می دهید، بازگشت سرمایه قابل ملاحضه‌ای در مقایسه با سایر روش های مارکتینگ اینترنتی و سنتی خواهد داشت، براین اساس اگر در صدد توسعه کسب و کار خود هستید، نخستین کاری که باید انجام دهید، سرمایه گذاری در زمینه سئو وب سایت خود است.

هدف سئو و بهینه سازی سایت

کسب درآمد بیشتر را می توان به عنوان یکی از اصلی ترین هدف های سئو سایت دانست. در واقع، کسب و کارهای اینترنتی به منظور افزایش درآمد خود به دنبال بهینه سازی سایت شان هستند. سئو کمک می کند تا وب سایت های اینترنتی مکان خود در نتایج جستجو را بهبود ببخشند و رتبه های بالاتری در نتایج به‌دست آورند و بدین ترتیب با قرار گرفتن در جایگاه بهتر در مقایسه با رقیبان می توانند کاربران بیشتری را به سمت سایت خود هدایت کنند.

اهمیت سئو در چیست؟

احتمالا شما نیز شبیه هزاران کسب و کار تنها به علت مزیت‌های دیجیتالی به سروقت بهینه سازی سایت رفته اید که اشتباه هم نرفته‌اید؛ زیرا بی‌شک، بهینه سازی سایت قابلیت جستجوپذیری و در دسترس بودن سایت شما را ارتقا می‌بخشد اما سئو فواید دیگری هم دارد.

بعضی صاحبان کسب و کارها به اشتباه گمان می‌کنند سئو حرفه ای، ویژه صنایع بزرگ است؛ اما واقعیت آن است که بهینه سازی سایت به سایز شرکت ارتباطی ندارد، بلکه به شدت تحت تاثیر انگیزه های پیشرفت، راهبرد و مارکتینگ اصولی شماست.

جستجوی ارگانیک، اصلی ترین منبع ترافیک سایت شماست

جستجوی ارگانیک سایت، بخش اعظمی از عملکرد وب‌سایت‌ها  را به خود اختصاص می‌دهد و از مزیت های رقابتی مهم در برابر دیگر کسب و کارها به حساب می‌آید. و درانتها، به بالا بردن نرخ تبدیل (conversion) یا مشارکت کاربران منجر می‌شود.

همان‌گونه که بازاریابان می‌دانند، گوگل بخش عظیم و قابل‌ملاحظه‌ای از بازار جستجو، یعنی ۷۵ درصد جستجوها را در برابر رقیبان، یعنی yahoo، Bing، Baidu و… در اختیار دارد. این عدد به این مفهوم است که اکثر کاربران در سراسر جهان حداقل روزی یک بار برای جستجوی اطلاعات به گوگل رجوع می‌کنند، چون گوگل افزون بر بهترین موتور جستجوگر در جهان، محبوب ترین سرویس ارائه دهنده ایمیل نیز می باشد.

با این تفاصیر بسیار آشکاراست که سئو حرفه ای و سایتی بدون نقص، شما را به یکی از منابع قابل اعتماد و محبوب گوگل تبدیل خواهد کرد و به معنی دستیابی به مشتریان بیشتر و گسترش برند است.

سئو داخلی ( سئو محتوا)

مجموعه اقدامات شناسایی کلمات کلیدی ارزشمند، آنالیز محتوای رقیبان، تدوین راهبرد محتوا، تولید محتوای ارزشمند و سئو شده، برچسب گذاری و دسته بندی صحیح صفحات، لینک سازی داخلی سایت به شکل اصولی و … را سئو داخلی می نامند. موفقیت در سئو و رسیدن به صفحه اول گوگل بدون در نظر گرفتن موارد سئو داخلی و محتوایی نسبتا غیرممکن است.

 سئو داخلی یا on page seo قواعدی است که در درون سایت بکار می‌برید تا ضمن افزایش کاربران در موتورهای جستجو راحت تر یافت شوید. سئو محتوا و تکنیکال مهم‌ترین بخش‌های سئو داخلی هستند. با رعایت فاکتورهای سئو داخلی می‎توانید ضمن به کار گیری محتوای مفید و کاربر پسند، بدون صرف وقت و هزینه زیاد رتبه دلخواهتان را بدست آورید.

سئو خارجی و لینک بیلدینگ هدفمند

انجام موارد سئو تکنیکال و تولید محتوای ارزشمند و سئو شده قادر است سایت شما را به صفحه اول نتایج گوگل برساند اما برای رسیدن به مکان نخست گوگل و رقابت با سایت های قدیمی تر به لینک سازی خارجی اصولی و هدفمند برای سایت خود احتیاج دارید.

گرچه گوگل تغییراتی در نحوه کار با بک‌ لینک‌ ها در حین بهینه سازی موتورهای جستجو انجام داده است، اما کماکان بک لینک ‌ها نقش خود را در رتبه بندی سایت ‌ها در نتایج دارند. براین اساس گرفتن لینک به وب سایت خود، بخش مهمی از هر راهبرد مطلوب SEO است؛ نه تنها این لینک‌ها به بهبود موقعیت سایت شما در نتایج می‌کنند، بلکه آنها می‌توانند به شهرت برند و اعتبار دامنه سایت شما نیز کمک کنند.

 سئو خارجی یا  OFF Page SEO شامل روش‌هایی است که در خارج از سایت بکار گرفته می‌شود تا بعد از بکارگیری قانون‌های سئو داخلی به ارتقای رتبه سایت در موتورهای جستجو کمک کند. سئو خارجی از فاکتورهای متعددی پیروی می‌کند که رعایت آن‌ها قادر است در موفقیت سایت نقش چشم گیری داشته باشد.

طبیعی بودن، موضوع بسیار اثر گذاری در سئو خارجی است و باید سعی کنیم قواعد استاتیک سئو به طبیعی ترین شکل ممکن بکار برده شود تا موفقیت تضمین شود. به شکل مختصر می توان فعالیت در شبکه های اجتماعی، انجمن ها، خرید بک لینک به شکل رپورتاژ آگهی و … را اصطلاحا سئو خارجی نامید.

حرف آخر

سئو یک کار بلند مدت است. به خاطر اینکه الگوریتم های گوگل با گذشت زمان تغییر می کنند و در ضمن قدرت رقبای شما نیز متغیر است، برای گرفتن نتیجه مطلوب از سئو سایت تان باید با گذشت زمان و به شکل مداوم بر روی سئو و بهینه سازی سایت شما کار شود. تمام افرادی که در سایت فعال هستند از برنامه نویس سایت گرفته تا فردی که محتوای سایت را تولید می کند باید آشنایی کافی با اصول اولیه سئو داشته باشند به همین منظور دانستن مفاهیم سئو و یادگیری اولیه سئو لازم است

منبع: فایل گپ

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

فایل گپ

فایل گپ - دریچه دنیای تکنولوژی ارایه اخبار،آموزش ها و مفاهیم دنیای تکنولوژی همه در فایل گپ فروش انواع فایل های رایانه ای و اموزش ها طراحی سایت و سیستم های مدیریت محتوا

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]