اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009065547117655

نکات کلیدی خرید باغ و باغچه

کد: 140009065547117655

https://bit.ly/3HYZufR

، (اخبار رسمی): بسیاری از افراد در کشور ما بسیار به فکر خرید زمین و یا باغچه در اطراف محل زندگی خود است. با جمع آوری سرمایه خود به دنبال سرمایه گذاری از طریق خرید زمین و باغچه و به نوعی پس انداز سرمایه خود است. باید بدانید که خرید املاک کار آسانی نیست و فرآیند پیچیده ‌ای را در پیش خواهید داشت.

نکات کلیدی خرید باغ و باغچه
نکات کلیدی خرید باغ و باغچه

 این پیچیدگی گاهی اوقات به گونه ای می­باشد که باعث فریب خوردن افراد به دست افراد سودجو می­شود و پرونده های زیادی در این رابطه در دادگاه های کشور وجود دارد. شهریار نیز از جمل مناطق جذاب برای خرید باغ، ویلا و چهاردیواری است که به نسبت مناطق دیگر می توان آن را راحت تر خرید و فروش کرد.

 دلایل مهم خرید زمین و باغچه

به دلیل اینکه در شهرها به خصوص شهرهای پر رفت و آمد و شلوغ به دلیل وجود آلودگی های مختلف و دوری از سر و صدای زیاد بسیاری از شهروندان اقدام به خرید باغ و چهار دیواری در شهریار و همچنین در خارج از مناطق شهری می­‌کنند، به همین دلیل، خرید این نوع زمین و باغچه ها بسیار رونق یافته است و در هر فرصتی که پیش روی افراد به وجود بیاید استفاده می­‌کنند تا آن زمین و باغچه را صاحب شود. اما در بین این راه گریبان گیر افراد سودجو و کلاه بردار می­شوند که در آینده مشکلات مختلفی برای آن ها پیش می‌­آید.

بخش زیادی از پرونده های کلاهبرداری در خرید و فروش زمین و باغ چه مربوط به افراد مشاور در زمینه املاک می­‌شود. به همین دلیل صرفا مشاوره گرفتن از این افراد و عقد قولنامه در این بنگاه ها کافی نیست و باز هم ممکن است در صورت رعایت نکردن نکات خاص مشکلاتی برای شما پیش آید.

برای همین حتما قبل از عمل از اقدامات خود مطمئن شوید که آن فرد مورد اعتماد باشد و مجوز رسمی از اتحادیه مشاورین املاک داشته باشید .

امکانات مورد نیاز خود را در نظر بگیرید

اولین نکته‌ای که در خرید زمین و باغچه باید در نظر گرفت شرایط آب و هوایی آن منطقه است، چرا که بسیار بر عوامل مختلفی مانند نوع ساختمان تاثیر می­گذارد.عوامل آب و هوا مانند میزان دمای هوا در فصول مختلف سال، میزان بارش و ارتفاع از سطح دریا و میزان رطوبت را باید در نظر گرفت. همچنین در صورتی که در نظر داشته باشید از محصولات کشاورزی در بخشی از زمین خود استفاده کنید باید منطقه‌ای را انتخاب کنید که دغدغه کمبود آب نداشته باشید همچنین خاک آن باید حاصل خیز باشد.

از دیگر نکاتی که باید در نظر بگیرید نزدیکی به شهر ها و امکانات رفاهی است، چرا که در صورت دور بودن از دسترسی محلی بسیار مشکلات متعددی برای شما پیش خواهد آمد و رفت و آمد زیادی را باید برای رفع نیاز های خود طی کنید.

در بسیاری از مناطق به دلیل عدم وجود آب لوله کشی، مشکلاتی را برای آب آشامیدنی تجربه خواهید کرد و نیازمند این هستید تا از تانکرهای آب استفاده کنید که دردسرهای فراوانی را برای شما به همراه خواهد داشت. به همین دلیل وجود آب آشامیدنی در منطقه‌ای که قصد خرید باغ و باغچه در آن را دارید بسیار حائز اهمیت است.

معامله و خرید زمین

پس از بررسی و در نظر گرفتن امکانات و قیمت و... نوبت به معامله زمین می­رسد. بسیاری از افراد قولنامه را با سند ملک اشتباه می­‌گیرند. باید بدانید که قولنامه نوعی قرارداد است که بین مدیر بنگاه، فروشنده و خریدار صورت می‌­گیرد و جزو اسناد رسمی به حساب نمی‌آید. این قولنامه به این منظور است که طرفین فرصت داشته باشند تا شرایط معامله را بسنجند و به بررسی جزئیات بپردازند. به طور کلی تنظیم قولنامه نشان دهنده این است که آن ملک در حال معامله است.

بهتر است در هنگام عقد قولنامه موارد مختلف را بررسی کنید تا در آینده به مشکلات مختلف بر نخورید. به دلیل اینکه معاملات به صورت مرحله ای انجام می­‌شود، برخی از اسناد به عنوان امانت در نزد بنگاه می‌ماند و سند زمین را می­‌توانید به کمک کد رهگیری استعلام دریافت کنید و از اصل بودن آن مطمئن شوید و حتما باید به تمامی جزئیات توجه کنید تا معامله به درستی انجام شود.

خرید از شخص حقیقی و یا حقوقی

خرید باغ ویلا شهریار از نهادها و یا اشخاص حقوقی قوانین مربوط به خود را دارد و به همین دلیل باید مجوزهای مختلفی را بررسی کنید و از نبودن زمین و باغچه در منطقه تفصیلی مطمئن شوید .مشاورین ما در ملکبین آماده ارائه راهنمایی های لازم جهت انجام یک معامله کاملا امن، به شما عزیران هستند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

مسکن و ساختمان