اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140009305593317833

برای ساخت موشن گرافیک چه گام هایی باید طی کنیم؟

کد: 140009305593317833

https://bit.ly/3eeTeTH

، (اخبار رسمی): با استفاده از موشن گرافیک می توانید ایده هایی پیچیده را به صورت مجازی به تصویر بکشید و پروژه های حرفه ای تر و زیباتری خلق نمایید.

برای ساخت موشن گرافیک چه گام هایی باید طی کنیم؟
برای ساخت موشن گرافیک چه گام هایی باید طی کنیم؟
برای ساخت موشن گرافیک چه گام هایی باید طی کنیم؟
برای ساخت موشن گرافیک چه گام هایی باید طی کنیم؟

در ابتدا بهتر است بدانیم موشن گرافیک چیست؟ برای ساخت موشن گرافیک از نرم افزار های گرافیکی مختلفی مانند افترافکت، فتوشاپ، ایلوستریتور و ... استفاده می کنند. موشن گرافیک با انیمیشن فرق دارد و در واقع موشن گرافیک انتقال دهنده پیامی است که از آن می توان در خلق تبلیغات بهره گرفت. در حقیقت موشن گرافیک را باید شکل پویانمایی شده از یک طراحی گرافیکی دانست. بطور کلی به متحرک سازی تصاویر و صداگذاری روی آن ها موشن گرافیک گفته می شود.

کاربردهای استفاده از موشن گرافیک : با استفاده از موشن گرافیک می توانید ایده هایی پیچیده را بصورت مجازی به تصویر بکشید و پروژه های حرفه ای تر و زیباتری خلق نمایید. طراحی موشن گرافی کاربردها و مزایای بسیاری برای کسب و کار و برند شما دارد که در این بخش به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

برای استفاده ار عنوان فیلم و عناوین مشابه: یکی از رایج ترین کاربردهای موشن گرافیک، تولید عناوین ویدئویی می باشد. پیش از آغاز هر فیلمی، عناوین مختلف نمایش داده می شود که با استفاده از موشن گرافیک می توان این عناوین را تولید کرد که باعث می شود بیننده ، اطلاعاتی درباره فیلم بدست آورد و فیلم را با دقت بیشتری تماشا کند.

تولید ویدئوهای توصیفی: منظور از ویدئو های توصیفی ، ویدئوهایی هستند که کالا یا خدماتی را توضیح می دهند که با استفاده از موشن گرافیک می توانید این ویدئو ها را تولید نمایید که در بازاریابی محصول و افزایش مخاطب اثرگذار است.

استفاده از موشن گرافیک جهت بازاریابی دیجیتال : بازاریابی به شیوه های مختلفی وجود دارد که یکی از بازاریابی های پرکاربرد، بازاریابی اینترنتی یا دیجیتال است که شامل بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی، بازاریابی موتورهای جستجو و ... می باشد که با استفاده از موشن گرافیک می توانید نقش پررنگی در این بازاریابی ها داشته باشید و کسب و کار خود را تبلیغ کنید. همچنین می توانید برند یا لوگو خود را برای تاثیرگذاری بیشتر بر مخاب متحرک نمایید که برای این منظور سفارش لوگو موشن حرفه ای توسط فرد یا شرکت معتبر در این زمینه توصیه می شود.

پست شبکه های اجتماعی با استفاده از موشن گرافیک : استفاده از شبکه های اجتماعی این روزها بسیار بیشتر شده و محتواهای متفاوتی در این شبکه ها منتشر می شوند که برای جذابیت بیشتر این محتواها از تکنیک موشن گرافیک استفاده می شود تا محتوای اثرگذارتری ارائه شود.

گام های ساخت موشن گرافیک چیست؟ حتی اگر قصد خرید و سفارش موشن گرافیک دارید بهتر است با مراحل ساخت موشن گرافیک بصورت کلی آشنا شوید. در این بخش قصد داریم تمامی گام هایی که برای ساخت موشن گرافیک وجود دارد را توضیح دهیم :

ایجاد سناریو :

اولین قدم در ساخت موشن گرافیک، تهیه سناریو می باشد. در این مرحله طرح کلی ویدئو ساخته می شود در این مرحله پیام ها و استدلال های مهم در ویدئو ارائه می شود. همچنین متنی که گوینده در نظر دارد و قصدی که گوینده از انتقال پیام دارد نیز مهم است.

ایجاد استوری بورد:

در تهیه فیلم های آموزشی استوری بورد بسیار مهم می باشد. استوری بورد و موشن گرافیک بصورت یکپارچه در تعامل با یکدیگر هستند تا به شکل مناسبی داستان شما را روایت کنند.در استوری بورد دقت کنید که تمامی سکانس ها با بیشترین جزئیات عناصر گرافیکی در آن موجود باشد. دقت کنید که در هر متن کلمه کلیدی مهم در آن نمایش داده شود و آیکون یا تصویری برای توضیح مفهوم مورد استفاده قرار بگیرد. در استوری بورد دقت کنید که نمای مناسبی از نتایج مورد انتظار شما ارائه شود و به شما در برنامه ریزی برای ساخت موشن گرافیک کمک کند.

ایجاد یک طرح کلی و طراحی تمامی عناصر بصری:

در این مرحله المان هایی که قرار است متحرک شوند را طراحی نمایید. در این مرحله می توانید از طراح گرافیک کمک بگیرید. عناصری که در این مرحله طراحی می شوند اینفوگرافیک یا نمودار، محتوای متنی، شخصیت ها و لوگو می باشند.

ضبط صدا:

موسیقی یکی از لایه های مهم در ساخت موشن گرافیک می باشد. موسیقی می تواند متن شما را زنده نگه دارد و داستان را اثرگذارتر نماید. برای ضبط صدا می توانید از افکت های صدا استفاده نمایید که افکت های صدا باید متناسب با صدای شخص باشد برای ساخت ویدئو موشن گرافیک می توانید از گوینده های معمولی و یا معروف استفاده کنید.

ساخت انیماتیک:

این مرحله ترکیب دو مرحله قبل است به این اینصورت که طرح هایی که در استوری بورد ایجاد کردیم با صدای مناسب ترکیب می کنیم و از این مرحله ساخت موشن آغاز می شود.

انیمه کردن و اضافه کردن ترنزیشن ها :

در این مرحله با استفاده از نرم افزار افترافکت ساخت انیمیشن آغاز می شود. در صورتیکه پروژه شما سه بعدی است از نرم افزار cinema 4d استفاده می شود.

رندر اولیه و شناسایی نواقص و اصلاحات:

در این مرحله بعد از ترکیب عنصرهای مختلف و ساخت انیمه، ایجاد رندر اولیه آغاز می شود و نواقص و اصلاحات اصلاح می شود.

ادیت موزیک، جایگذاری افکت های صوتی و رندر نهایی:

در این مرحله موزیک ادیت می شود و افکت های صوتی و رندر نهایی جایگذاری خواهند شد و ساخت موشن گرافیک به پایان می رسد.

معرفی نرم افزار های ساخت موشن گرافیک: نرم افزار افترافکت:  این نرم افزار، از مهمترین نرم افزار های ساخت موشن گرافیک می باشد. با استفاده از این ابزار می توان انیمیشن های 2 بعدی و 2.5 بعدی حرفه ای خلق کرد. البته این نرم افزار برای ساخت انیمیشن های سه بعدی نیز کاربردی است.

نرم افزار ایلوستریتور :  با استفاده از این نرم افزار می توان طراحی های متنوعی به صورت وکتور انجام داد و روی آن ها ادیت های مختلفی پیاده سازی کرد.

نرم افزار فتوشاپ:  این نرم افزار یکی از ابزارهای کار هر موشن گرافیستی می باشد. ساخت موشن با نرم افزار فتوشاپ کمی دشوار است اما می توان جهت برش دادن عکس ها و یا تغییر اندازه و افکت دهی به تصاویر از آن  استفاده کرد.

نرم افزار cinema 4D : این نرم افزار برای ساخت موشن گرافیک های سه بعدی استفاده می شود و یکی از ویژگی های این نرم افزار برخورداری از رابط کاربری مناسب می باشد.

نرم افزار maya : با استفاده از این نرم افزار می توانید موشن گرافیک های سه بعدی تولید نمایید.

چرا تولید محتوای خود را بصورت موشن گرافیک ایجاد کنیم؟ موشن گرافیک یا موشن دیزاین رواج گسترده ای میان کسب و کارها و دیجیتال مارکترها دارد و به دلیل اثر گذاری بیشتر بر روی مخاطب و معرفی بهتر کسب و کار می توان تولید محتوا خود را بگونه ای موثر تر ایجاد کرد. ساخت موشن گرافیک راه مناسبی برای معرفی محصولات و خدمات می باشد و روز به روز با استقبال گسترده تری همراه است. ساخت موشن گرافیک هزینه و زمان کمتری نسب به تولید فیلم دارد.

در صورتی که به دنبال شرکتی با هزینه ساخت موشن گرافیک به صرفه هستید شرکت ویستا یکی از گزینه های خوب و حرفه ای می باشد. تنها کافی است با شماره تماس 02188551470 تماس بگیرید و درخواست سفارش موشن گرافیک خود را ثبت نمایید.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

تبلیغات و روابط عمومی | رسانه‌ها