اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010015597517848

مهندس مهیار ضرابی مدیر کارخانه پوشاک نانو مهیار:

هر روز دنبال تولید یک محصول جدید با تکنولوژی روز هستیم

کد: 140010015597517848

https://bit.ly/3piGAJC

، زنجان , (اخبار رسمی): این شرکت بدون وقفه و با پشت سر گذاشتن چالش های مختلفی که در طول این زمان مواجه بوده است ، توانسته علاوه بر توسعه سبد محصولات خود ، در اهداف صادراتی نیز موفق عمل نماید به طوری که هم اکنون به بیش از 15 کشور مختلف دنیا صادرات داشته باشد .

هر روز دنبال تولید یک محصول جدید با تکنولوژی روز هستیم
هر روز دنبال تولید یک محصول جدید با تکنولوژی روز هستیم

درست 35 سال پیش، شرکت تولیدی پوشاک نانومهیار با تولید اولین محصول خود یعنی جوراب پا به عرصه تولید کشور گذاشت و از همان سال 1366 تاکنون به طور پیوسته با تلاش و بکارگیری از تکنولوژی و فناوریهای روز دنیا ، نیروهای کارآمد و متخصص و با استفاده مواد اولیه مرغوب ، مراحل رشد و بالندگی خود را در صنعت نساجی و پوشاک طی نماید .

این شرکت بدون وقفه و با پشت سر گذاشتن چالش های مختلفی که در طول این زمان  مواجه  بوده است ، توانسته علاوه بر توسعه سبد محصولات خود ، در اهداف صادراتی نیز موفق عمل نماید به طوری که هم اکنون به بیش از 15 کشور مختلف دنیا صادرات داشته باشد .

واحد تحقیق و توسعه پوشاک نانو مهیار توانسته با بهره گیری از متخصصین جوان و فناور از سال 1383 به جرگه شرکت‌های نانویی کشور بپیوندد ، بطوریکه بعنوان اولین تولیدکننده جوراب نانو با خاصیت آنتی باکتریال در ایران شناخته شود؛ این ویژگی باعث میشود که جوراب خاصیت ضد میکروبی وضد بو داشته باشد و از گسترش قارچ در پا جلوگیری نماید .

از سوی دیگر استاندارد سازی خطوط تولید و فرایند های مدیریتی باعث شده که در این سال ها شرکت تولیدی مهیار موفق به دریافت گواهی نامه های متعددی از جمله‌ ISO 10002 - ISO 14001 - OHSAS 18001 - ISO 9001 و ISO 10668 از شرکت SWISSCERT سوئیس شود و مدیرعامل شرکت به عنوان کارآفرین برترملی در سال 1395 و صنعتگر ملی در سال 1397 معرفی گردد .

در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی پوشاک ایران  که از ۱۴ تا ۱۷ آذر ماه در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران برگزار گردید، فرصتی شد تا با مهندس ضرابی، مدیر عامل کارخانه پوشاک نانو مهیار، گفتگویی داشته باشیم که در ادامه می خوانید:‌

آقای ضرابی به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری دهید.

این کارخانه در سال ۱۳۶۶ تاسیس شده و با تولید محصول جوراب فعالیت خود را در صنعت پوشاک کشور آغاز کرده و به تدریج محصولات دیگری را هم به تولیدات خود اضافه کرد که برای مثال می توان به ست لباس زیر مردانه اشاره کرد که جزو اولین تولیدات شرکت بوده است .

در ادامه مسیر، شرکت توانست مسیر توسعه را به خوبی در پیش بگیرد تا جایی که در سال 1400 تیشرت ورزشی کولمکس و تیشرت جودون را نیز به سبد محصولات خود اضافه نماید که در حوزه محصولات ورزشی و پوشاک متکی به فناوری های نوین هستند که برای اولین بار در کشور بومی سازی گردیده است .

آیا این تیشرت خاصیت خنک کنندگی دارد؟ دلیل خاصی برای این نام گذاری وجود داشته است؟

 بله! تیشرت کولمکس یک تیشرت چند کاره است که علاوه بر خاصیت خنک کنندگی، آنتی باکتریال است. این خاصیت خنک کنندگی مربوط به نخ آن است. اگر تیشرتی قرار باشد بعد از یک ساعت خشک شود، این لباس در مدت نیم ساعت خشک می‌‌شود؛ لذا ورزشکاری که این تیشرت را بر تن دارد، هم او را خنک نگه می‌‌دارد و هم به سرعت خشک می‌‌شود.

جز تیشرت آیا محصولات نانو دیگری نیز تولید می‌‌کنید؟

بله! جوراب آنتی باکتریال، تیشرت ورزشی و لباس زیر آنتی باکتریال نیز داریم که براساس سفارش برای مشتری تولید می‌‌کنیم.

مواد آنتی باکتریال وارداتی هستند یا در مجموعه خود تولید می‌‌کنید؟

مواد آنتی باکتریال را خودمان تولید می‌‌کنیم. لباس‌ها‌ی متشکل از نانو نقره، زینک اکساید، نانو مس و ... از محصولات تولیدی خودمان هستند. اصولا تیم ما در کارخانه، هر روز دنبال یک ایده جدید است و تلاش می کنیم در زمینه فناوری های مرتبط با تولید پوشاک که در عرصه جهانی مطرح هستند به طور مداوم خود را به روز رسانی کنیم و محصولات تازه و خلاقانه ای را  ارائه دهیم.

محل استقرار کارخانه و دفاتر مدیریتی و فروش آن کجا قرار دارد؟‌

علاوه بر کارخانه تولید پوشاک که در شهرک صنعتی شماره یک زنجان واقع می باشد ، در پارک علم و فناوری شهر زنجان نیز مستقر هستیم که  مهم ترین بخش مجموعه پوشاک نانومهیار یعنی واحد تحقیق و توسعه می باشد که پرسنل آن با مدارک دکتری شیمی، نساجی و مهندسین و متخصصین جوان و فناور مشغول به کار هستند و هر روز برای به سرانجام رساندن یک ایده جدید فعالیت می‌‌کنند.

از نظر خودتان، وجه تمایز شما با سایر شرکت‌ها‌ در چیست؟

مجموعه‌ها‌ی زیادی در این حوزه فعالیت می‌‌کنند؛ اما آنچه ما را از دیگران متمایز می‌‌کند، این است که ما هر روز دنبال تولید یک محصول جدید هستیم تا بتوانیم یک ایده مدرن و تازه را با استفاده از تکنولوژِی برتر، به محصولی عالی و کاربردی تبدیل و به بازار عرضه نماییم . لذا از این بعد محصولات ما نیز خاص و های تک می‌‌باشند.

هدف و برنامه شما برای آینده چیست؟

 هدف ما رقابت با برندهای مطرح دنیاست؛ نه فقط رقابت در بازار داخلی ایران! هدف کارخانه ما صرفا تولید یک محصول نیست؛ بلکه می‌‌خواهیم همراه با دانش و تکنولوژی جدید، بهترین محصول کیفی و منحصر بفرد تولید و عرضه کنیم.

در پی همین استراتژی که توضیح دادم، قصد داریم در آینده محصول جدیدی به مجموعه اضافه کنیم که بخش R&D بر روی آن متمرکز است. این محصول قرار است به حوزه پزشکی راه یافته و کاربردهای خاصی داشته باشد. تا کنون مقدمات کار را فراهم کرده ایم و حدود 30 الی 40 درصد مسیر را پیش رفته ایم. همچنین در حال حاضر مجموعه تولیدی مهیار، در حال تلاش برای تولید مچ بند و ساق بندهایی است که بتوانند موادی مانند منیزیم، کلسیم و... را از طریق پوست جذب بدن نماید .

برخی افراد به دلایل متعددی امکان مصرف شیر و لبنیات را ندارد یا به دلیل ناراحتی‌ها‌ی گوارشی امکان مصرف قرص و دارو نیز برایشان مقدور نیست. لذا تیم ما در تلاش است این املاح و مواد معدنی لازم را از طریق لباس و جذب پوستی به بدن افراد خاص برسانند و این خدمت را در عرصه سلامت به هموطنان عزیز هدیه کنند. به همین خاطر نزدیک به 5 سال است که ما با همکاری دانشگاه علوم پزشکی زنجان در حال انجام تحقیق بر روی این پروژه هستیم.

از افتخارات خود در این چند سال بگویید؟

کارخانه مهیار ، صادر کننده برتر نانویی کشور در حوزه پوشاک (سه دوره) ، کارآفرین نمونه ملی ، صنعتگر ملی (یک دوره ) ، صادر کننده برتر استانی (سه دوره ) و در حال حاضر مجموعه ما جزء سه صنعتگر برتر استانی هستیم.

کیان بهریس مهیار چیست؟ از آن بیشتر برایمان توضیح می‌‌دهید؟

این برند، یکی از زیرمجموعه‌ها‌ی کارخانه ماست که نخ اسپندکس یا کاورینگ تولید می‌‌کند. مغزی آن «لاکرا» است و با نایلون یا پلی استر کاور می‌‌شود. این نخ اسپندکس دارای خاصیت آنتی باکتریال می باشد .

راه‌ها‌ی ارتباطی با کارخانه شما چیست؟

در حال حاضر و با شیوع کرونا کسب و کار اینترنتی هم گسترش پیدا کرده و مجموعه ما نیز از این امر مستثنی نیست. اکنون تبلیغات از طریق اینستاگرام و فروش اینترنتی از طریق وب سایت انجام می‌‌شود، علاقه مندان و مخاطبین عزیز می توانند از طریق نشانی‌ها‌ی زیر با مجموعه ما آشنا و در ارتباط باشند.

·        نشانی کارخانه: زنجان، شهرک صنعتی شماره یک (اشراق)، پشت سایت بانوان، خیابان شقایق 2، قطعه  562 کدپستی : 4533156666

·        آدرس سایت: www.mahyarco.com

·        آدرس فروشگاه : www.mahyarshop.com

·        آدرس ایمیل: [email protected]

·        آیدی اینستاگرام:  nano_mahyar و mahyarsocks

تلفن همراه و واتساپ: ۰۹۱۹۸۴۴۵۰۸۰

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید