اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010015598517855

هفت گام مهم برای شروع آموزش کامپیوتر، فناوری اطلاعات و آی‌تی

کد: 140010015598517855

https://bit.ly/3qY5FJn

، (اخبار رسمی): فناوری اطلاعات و IT بسیار گسترده و پهناور است، به شما توصیه می‌کنیم در یک زمینه‌ی خاص حرفه‌ای شده و سایر مباحث را در حدی معمولی یاد بگیرید، آموزش فناوری اطلاعات و تکنولوژی یکی بخش‌هاییست که باید روی آن تمرکز ویژه‌ای داشته باشید، سعی کنید تا حد ممکن موارد مهم مرتبط با آی تی و تکنولوژی را فرا بگیرید.

7 گام مهم برای شروع آموزش کامپیوتر، فناوری اطلاعات و آی‌تی
هفت گام مهم برای شروع آموزش کامپیوتر، فناوری اطلاعات و آی‌تی

IT و تکنولوژی روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است، افراد زیادی تمایل دارند با یادگیری مباحث مرتبط با آی‌تی و فناوری، خود را در این زمینه به‌روز کنند، چراکه به زودی تمام مشاغل، مباحث کامپیوتری را در کسب‌و‌کار خود وارد کرده و از فناوری اطلاعات در فعالیت‌های خود استفاده می‌کنند.

اگر شما هم دوست دارید در این زمینه وارد شوید ولی هنوز نمی‌دانید از کجا شروع کنید در این آموزش با ما همراه باشید تا باهم مهم‌ترین زمینه‌های دنیای آی‌تی را بررسی کرده و کمی بیشتر با آن‌ها آشنا شویم.

علم IT و فناوری اطلاعات بسیار گسترده و پهناور است، به شما توصیه می‌کنیم در یک زمینه‌ی خاص حرفه‌ای شده و سایر مباحث را در حدی معمولی یاد بگیرید، آموزش فناوری اطلاعات و تکنولوژی یکی بخش‌هاییست که باید روی آن تمرکز ویژه‌ای داشته باشید، سعی کنید تا حد ممکن موارد مهم مرتبط با آی تی و تکنولوژی را فرا بگیرید، برخی از این موارد عبارتند از:

دانش پایه‌ی IT را یاد بگیرید!

در اولین قدم بد نیست کمی با مفاهیم پایه فناوری آشنا شوید، به عنوان مثال می‌دانید اینترنت اشیا (IOT) چیست؟ و یا به خوبی با مفهوم کلمات UI و UX آشنا هستید؟ پس در اولین گام سعی کنید تا حدودی با این مفاهیم آشنایی پیدا کنید، چرا که به عنوان یک فرد آشنا با فناوری اطلاعات لازم است در حد معقولی این‌گونه مفاهیم را بشناسید.

برنامه‌های آفیس را بیاموزید!

شاید خنده‌دار به نظر برسد، اما افراد بسیار زیادی هستند که معتقدند باید آن‌ها را مهندس کامپیوتر بدانیم ولی هنوز نمی‌دانند چگونه باید در برنامه‌ی ورد فهرست اتوماتیک بسازند! پس شما به عنوان یک فرد علاقه‌مند به IT اشتباه آن‌ها را تکرار نکنید و سعی کنید تا حدودی با اصول صحیح کار با مجموعه برنامه‌های Office و آموزش آفیس آشنا شوید.

سخت‌افزار کامپیوتر را بشناسید!

یک فرد علاقه‌مند به تکنولوژی باید تا حدودی با مباحث سخت‌افزاری یک کامپیوتر یا گجت هوشمند آشنا باشد، به عنوان مثال بد نیست بدانید یک کامپیوتر چگونه اطلاعات را پردازش می‌کند و یا یک مادربرد از چه اجزایی تشکیل شده است، برای این موضوع باید آموزش‌های سخت‌افزار کامپیوتر را یاد بگیرید.

اینترنت و وب را به خوبی یاد بگیرید!

به جرئت می‌توان گفت آشنایی با مفاهیم مورد استفاده در اینترنت و وب یکی از مهم‌ترین مواردی است که باید به خوبی آن‌ها را بشناسید، باید بتوانید یک سرچر (جستجو کننده) خوب در اینترنت باشید و یا اگر لازم شد بتوانید خودتان یک وبسایت معمولی طراحی کنید!

برنامه‌نویسی را درک کنید!

در ابتدای کار لازم نیست به طور خاص یک زبان به خصوص را فرا بگیرید، بلکه باید با مفاهیم اصلی برنامه‌نویسی به عنوان مثال نحوه‌ی نوشتن یک الگوریتم یا رسم فلوچارت آشنا باشید،‌ اگر این موارد را به خوبی یاد بگیرید دیگر هیچ مشکلی در برنامه‌نویسی نخواهید داشت و می‌توانید به راحتی هر زبانی را بیاموزید چرا که پایه و اساس برنامه‌نویسی را به خوبی می‌شناسید!

امنیت و شبکه‌های کامپیوتری را بدانید!

یکی دیگر از موارد مهمی که می‌تواند دید خوبی در زمینه‌ی آی‌تی و فناوری به شما بدهد یادگیری مباحث مرتبط با امنیت و شبکه‌های کامپیوتری است، به عنوان مثال بدانید حمله DDOS به چه معناست و یا هنگامی که از DHCP صحبت می‌کنیم منظورمان کدام بخش از شبکه است و این قسمت چه وظایفی را برعهده دارد.

کسب و کار آنلاین را تمرین کنید!

و به عنوان نکته‌ی پایانی به شما توصیه می‌کنیم تا حدودی با مفاهیم درست و اصولی کسب‌و‌کار در مشاغل مرتبط IT آشنا شوید، فرض کنید قصد دارید یک وبسایت برای خود راه‌اندازی کرده و در آن به کسب درآمد بپردازید، در این هنگام باید با مفاهیم اصلی مدیریت یک کسب و کار اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ آشنا بوده تا بتوانید در کارتان موفق باشید.

همانطور که در ابتدای بحث نیز گفتیم، شدیدا به شما توصیه می‌کنیم یک مهارت خاص را به خوبی یاد گرفته و در آن حرفه‌ای شوید، اما مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب این مهارت باید به آن توجه داشته باشید این است که بدانید به کدام بخش علاقه دارید؟ برای این منظور می‌توانید به سایت‌هایی مانند همیار آی‌تی و یا زومیت مراجعه کنید، به عنوان مثال در سایتی مانند همیار آی‌تی، آموزش‌های رایگان فناوری اطلاعات و آی‌تی با زبانی ساده در اختیار شما قرار گرفته و یا در سایتی مثل زومیت، اخبار دنیای فناوری منتشر می‌شود، که می‌تواند دید خوبی در این زمینه به شما بدهد.

توصیه می‌کنیم سری به این سایت‌ها زده، آموزش‌های مختلف را بررسی کنید و ببینید شما به کدام بخش از دنیای آی‌تی و فناوری علاقه‌مند هستید؟ سپس با آگاهی کامل و کافی مسیر آینده‌ی خود را انتخاب کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

کارآفرینی و استارتاپ | علم و آموزش