اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010065605717886

راه‌های مبارزه با یک بیماری شایع

کد: 140010065605717886

https://bit.ly/3qveE4y

، اصفهان , (اخبار رسمی): می خواهیم بدانیم افرادی که دچار زگیل تناسلی هستند می توانند رابطه با شریک جنسی خود داشته باشند یا خیر. در اینجا تمامی نکات مربوط به زگیل تناسلی را می‌بینید

اگر زگیل تناسلی دارید، رابطه جنسی ممنوع
راه‌های مبارزه با یک بیماری شایع

از رایج‌ترین بیماری‌های مقاربتی زگیل تناسلی است که ویروس پاپیلومای انسانی عامل اصلی ایجاد آن است. بیش از چهل نوع از این ویروس وجود دارد که هرکدام باعث ایجاد بیماری‌های متفاوتی نیز می‌شوند


این بیماری علاوه بر رابطه‌ی جنسی، از طریق لمس محل آلوده منتقل می‌شود. دوره‌ی نهفتگی این ویروس بین چند هفته تا چند سال است و امکان انتقال آن در این دوران وجود دارد. ضایعات گوشتی ایجاد شده توسط ویروس، بافت‌های مرطوب ناحیه تناسلی را مورد تهاجم قرار می‌دهد. زگیل‌ها در رنگ‌های تیره و اندازه‌های مختلف ایجاد می‌شود که معمولا در دسته‌های تکی یا چندتایی ( شبیه به گل کلم ) مشاهده شده است.
این بیماری در خانم‌ها، بر روی ناحیه تناسلی، دهانه‌ی رحم، مقعد و ران رشد می‌کند. در آقایان، بر روی آلت تناسلی، بیضه‌ها و مقعد ایجاد شود. همچنین، زگیل‌ها ممکن است از طریق رابطه‌ی جنسی به لب‌ها، زبان و گلو نیز منتقل شود.

چگونه از شر زگیل تناسلی راحت شویم؟
در بیشتر مواقع، سیستم ایمنی بدن با ویروس مقابله کرده و آنها را از بین می‌برد. اما در شرایطی که بدن توان مقابله با این ویروس را نداشته باشد، منجر به بیماری می‌شود. 
هنوز هیچ درمانی برای ازبین بردن ویروس در بدن وجود ندارد، اما می‌توان آن را کنترل کرد. 
پس از کنترل ویروس باید به درمان زگیل‌ها بپردازیم. روش‌های بسیاری برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد. این روش‌ها شامل درمان دارویی، درمان با لیزر، کرایوتراپی، تزریق اینترفرون و الکتروکوتر می‌شود.
اگر در ناحیه تناسلی احساس سوزش، خارش و درد داشتید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا بهترین روش درمان را به شما معرفی کند.
پزشک در ابتدا زگیل‌ها را معاینه می‌کند تا بتواند نوع آن را تشخیص دهد. پس از آن، بسته به نوع زگیل، اندازه، تعداد و محل درگیری روش درمانی مناسب انتخاب می‌شود.
بر اساس تحقیقات به دست آمده‌ در دانشکده پزشکی اصفهان، موثرترین روش پاکسازی زگیل‌ها، با استفاده از لیزر CO2 است.
معمولا برای درمان زگیل تناسلی در اصفهان از روش لیزر درمانی استفاده می‌شود. زیرا لیزر درمانی در مقایسه با سایر روش‌ها، به جلسات کمتری نیاز دارد. حتی ممکن است در همان جلسه‌ی اول زگیل‌ها را از بین ببرد.
مواردی که در هنگام ابتلا به این بیماری باید رعایت کنید:
•    از خاراندن ناحیه زگیل‌ها بپرهیزید.
•    از کشیدن لیف بر روی آنها خودداری کنید.
•    سعی کنید لباس‌های نخی و آزاد بپوشید.
•    در هنگام رابطه‌ی جنسی از کاندوم استفاده کنید.
•    برای معاینات پزشکی، در تاریخ تعیین شده توسط پزشک، به مطب مراجعه کنید.
•    برای اصلاح موهای زائد ناحیه‌ی زگیل، بهتر است به جای تیغ و ژیلت، از کرم‌های موبر استفاده کنید.

کدام دکتر را برای درمان زگیل تناسلی در اصفهان انتخاب کنیم‌؟
برای درمان زگیل می‌توانید به متخصص پوست، اورولوژی و زنان و زایمان مراجعه کنید.  اما به طور کلی برای درمان این بیماری، اورولوژیست بهترین انتخاب است. متخصصین برای تشخیص و انتخاب روش درمانی مناسب، آگاهی بیشتری دارند. همچنین دارای تجربه‌ی کافی و امکانات لازم هستند و از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می‌کنند.
برای درمان زگیل تناسلی در اصفهان می‌توانید به مطب دکتر علیرضا عابدی، متخصص اورولوژی و مجاری ادرار، واقع در خیابان شمس آبادی مراجعه نمایید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

drzegil.com

دکتر علیرضا عابدی متخصص درمان زگیل تناسلی مردان و زنان

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس های:

بهداشت و درمان | سلامت و زیبایی