اطلاعات تماس
  • 091270*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010075609617897

راهنمای خرید اسکوتر برقی

کد: 140010075609617897

https://bit.ly/31ekHlo

، (اخبار رسمی): در این مطلب قصد داریم هر آنچه قبل از خرید اسکوتر برقی باید در نظر بگیرید و جزو اولویت های انتخاب خود قرار دهید را مورد ارزیابی قرار دهیم. ما به شما قول میدهیم در صورتی که تا انتهای مطلب راهنمای خرید اسکوتر برقی همراه ما باشید، یک انتخاب درست و البته مقرون به صرفه ای را تجربه خواهید کرد.

راهنمای خرید اسکوتر برقی
راهنمای خرید اسکوتر برقی

اسکوتر برقی در بین نوجوانان و جوانان بسیار محبوب است. این وسیله ی کوچک و جذاب دارای طرح ها و آپشن های مختلفی میباشند. امروزه افراد با هر سلیقه و بودجه ای، قادر به خرید انواع اسکوتر برقی میباشد.

 

 مواردی که در ادامه به آنها اشاره میکنیم جزو مهم ترین ویژگی هایی است که باید قبل از خرید اسکوتر برقی به آن توجه کنید. آنچه در ادامه به تحلیل آن میپردازیم شامل؛ قیمت، دامنه باتری، سرعت، وزن و … است. توصیه میکنیم حتما به مواردی که ذکر میکنیم توجه فرمایید تا خریدی عالییی و مقرون به صرفه ای را تجربه کنید.

قیمت

کیفیت اسکوتر برقی همانند سایر اقلام ارتباط مستقیمی با قیمت آن دارد. هرچه برای خرید اسکوتر برقی بیشتر هزینه کنید ویژگی ها و امکانات بیشتری عاید شما میشود. مواردی چون برند، امکانات، میزان سرعت و … در تعیین قیمت اسکوتر برقی تاثیر گذار است و شما باید قبل از خرید اسکوتر برقی کاملا نیاز های خود را بشناسید و سپس اقدام به خرید کنید. پیشنهاد میکنیم به برخی سوالات پاسخ دهید و سپس اقدام به خرید اسکوتر برقی کند.

  • چه میزان مسافتی را میخواهید طی کنید؟
  • آیا سرعت اسکوتر برقی برای شما مهم است؟
  • برای چه محدوده ی سنی میخواهید؟

بعد از پاسخ دادن به سوالات بالا از طریق ویژگی هایی چون اندازه، میزان ظرفیت باتری، قدرت موتور میتوانید اقدام به خرید کنید. تمامی موارد گفته شده در مشخصات هر محصول به طور کامل ذکر شده است و شما با توجه به نیاز خود میتوانید اقدام به خرید بهترین اسکوتر برقی کنید.

دامنه باتری

دامنه باتری به طی کردن مسافتی گفته میشود که اسکوتر برقی قبل از اتمام باتری قادر به طی کردن آن است. دامنه باتری به عواملی چون قدرت موتور، وزن اسکوتر سوار، وزن خود اسکوتر، آب و هوا و میزان سرعت آن بستگی دارد. امروزه اغلب اسکوتر برقی های موجود در بازار تا ۶ ساعت و چیزی حدود ۱۵۰کیلومتر را میتوانند طی کنند، البته عواملی مثل بارندگی یا وزن بالای اسکوتر سوار میتواند بر کاهش عملکرد باتری موثر باشد و تا ۳۰ کیلومتر عملکرد اسکوتر را کاهش دهد. قابل ذکر است برند های مطرح با استفاده از فناوری های مدرن قادر به رفع این موضوع شده اند اما برای خرید اسکوتری با این پتانسیل و قدرت باید چیزی بیش از ۱۰میلیون تومان هزینه کنید.

عوامل دیگری که میتواند بر عملکرد دامنه باتری تاثیر بگذارد شیبی است که اسکوتر میتواند آن را طی کند. معمولا اسکوترهای برقی با قیمت نسبتا پایین در طی کرد شیب ها دچار افت قدرت و همچنین کاهش طول عمر باتری میشوند. برای اینکه اسکوتر برقی که قصد خرید آن را دارید دچار چنین مشکلی نشود پیشنهاد میکنیم اسکوتر برقی موردنظر دارای چرخ هایی با قطر مناسب و موتوری قدرتمند و حداقل ۵۵۰ وات قدرت داشته باشد.

وزن اسکوتر

وزن اسکوتر برقی با برد مناسب (۲۴ کیلومتر) معمولا بیش از ۱۱ کیلوگرم است. حال اگر اسکوتر برقی بیش از ۱۴کیلوگرم وزن داشته باشد، حمل آن کمی دشوار میشود به خصوص اگر مجبور باشید آن را از پله ها بالا و پایین کنید. بنابراین پیشنهاد میکنیم اسکوتری خریداری کنید که حداقل۱۱ تا ۱۲ کیلوگرم وزن داشته باشد تا هنگام حمل دچار مشکل نشوید. نکته ی دیگری که به بهبود حمل اسکوتر کمک میکند قابلیت تا شوندگی آن است این ویژگی کمک میکند اسکوتر را به راحتی تا کنید و در مواقع ای که نمی خواهید اسکوتر سواری کنید آن را در دست بگیرد و یا در مواردی که شامل کیف یا بند است به راحتی اسکوتر را روی دوش بگذارید.

نکته: گاه به دلیل شرایط جوی یا مسائل مختلف مجبور خواهید شد اسکوتر سواری را متوقف کنید. اسکوترهایی که دارای قابلیت تاشو میباشند میتواند گزینه ی خوبی برای چنین موارد باشند، شما به راحتی میتوانید اسکوتر را تا کنید و از وسایل حمل و نقل عمومی برای ادامه مسیر استفاده کنید. 

سرعت اسکوتر

سرعت اغلب اسکوتر برقی های موجود در بازار معمولا ۲۴ کیلومتر بر ساعت است. عواملی چون جنس اسکوتر، وزن اسکوتر و همچنین توانایی اسکوتر سوار در سرعت آن نقش بسزایی دارد. از دیگر عواملی که میتواند در سرعت اسکوتر تاثیر گذار باشد میتوان به جنس تایر ها اشاره کرد. امروزه انواع اسکوتر برقی معمولا از تایر های توپر ساخته میشوند و نیازی به باد کردن ندارند و همچنین هیچوقت پنچر نمیشوند.

آنچه ما پیشنهاد میکنیم خرید اسکوتر برقی با جنس آلمینیوم آلیاژی با وزنی حدود ۱۲ کیلوگرم با قدرت موتوری در بازه ۱۰۰ تا ۱۵۰ میباشد. حدود قیمتی چنین اسکوتری با قابلیت های ذکر شده چیزی حدود ۶تا۸ میلیون تومان است.

وزن اسکوتر سوار

اکثر اسکوتر ها قادرند ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن را تحمل کنند. بنابراین اگر وزن شما بالای ۱۲۰ کیلوگرم است پیشنهاد میکنیم حتما قبل از خرید بهترین اسکوتر برقی مشخصات آن را به طور کامل بخوانید تا بعد از خرید دچار مشکل نشوید. البته اسکوترهای زیادی برای تحمل وزن بالای ۱۲۰ کیلوگرم ساخته نشده است و برای خرید چنین اسکوتر برقی باید بیشتر جستجو کنید، حتی شاید مجبور باشید هزینه ی بیشتری برای خرید آن پرداخت کنید زیرا این اسکوتر ها نیاز به قدرت موتور بالایی دارند، همچنین باید از وزن و جنس بسیار باکیفیتی تهیه و تولید شده باشند.

قدرت موتور 

موتور انواع اسکوتر برقی بر حسب وات شناخته میشوند (مثلا ۶۰۰ وات) هر چقدر موتور قدرتمند تر باشد عملکرد و سرعت اسکوتر برقی افزایش پیدا میکند، همچنین برای شارژ شدن نیاز به زمان و مصرف انرژی بیشتری دارد.

اگر صرفا یک اسکوتر برقی برای کودک یا طی کردن مسافت های کوتاه میخواهید پیشنهاد ما خرید اسکوتر برقی ۲۵۰ وات است. اما اگر مسافت زیادی را طی میکنید و بزرگسال هستید اسکوتر برقی ۵۰۰وات گزینه ی مناسبی برای شما محسوب میشود. اسکوتر هایی که دارای قدرت موتور ۱۲۰۰ وات میباشند بسیار حرفه ای و مناسب فری استایلر ها و افرادی با توانایی بالا در اسکوتر سواری با سن بالای ۱۷ سال میباشند.

سیستم تعلیق (کمک فنر)

سیستم تعلیق، شبیه به خودرو، ناهمواری ها و فرورفتگی های جاده را هموار می کند و کیفیت سواری را بهبود می بخشد. به خصوص اگر لاستیک های توپر دارید، هر چاله یا دستندازی را احساس خواهید کرد. اگر رفت و آمد شما طولانی است یا زمین ناهمواری برای عبور از آن وجود دارد، خرید اسکوتر با سیستم تعلیق را جدی بگیرید.

سه نوع سیستم تعلیق اصلی وجود دارد که معمولاً در اسکوترهای برقی یافت می شوند: فنر، هیدرولیک یا پیستون هوا و سیستم تعلیق لاستیکی. اسکوتر برقی مخصوص بچه ها از بهترین سیستم تعلیق دارای ترکیبی از فنر و پیستون تهیه میشود (ترکیبی به نام سیم پیچ روی هیدرولیک یا سیم پیچ روی هوا)

سیستم تعلیق را می توان به جلو، عقب یا هر دو چرخ متصل کرد. اسکوترهای کلاس مسافرتی ممتاز باید دارای سیستم تعلیق جلو یا عقب باشند.

بسیاری از اسکوترها به دلیل استفاده از لاستیک های بزرگ پنوماتیک که جلوه های میرایی را ایجاد می کنند، از سیستم تعلیق استفاده نمی کنند. این ویژگی می تواند گزینه بهتری به نسبت اسکوترهای فنری ارزان قیمت و بی کیفیت باشد.

روشنایی

برخی اسکوترها، مانند دوچرخه و موتور دارای چراغ جلو سفید و چراغ عقب قرمز می باشند. اگر هنگام تاریکی سوار اسکوتر برقی می شوید، داشتن چراغ جلو و عقب ضروری است. به دلیل طراحی اسکوترهای برقی، معمولاً چراغ های عقب قابل مشاهده ای در آنها وجود ندارد. اگر قصد دارید شب ها سوار اسکوتر شوید، به شدت این موضوع را در نظر بگیرید که چراغ های قرمز چشمک زن در عقب اسکوتر وجود داشته باشد و حتما هنگام استفاده در شب از کلاه ایمنی استفاده کنید.

ترمزها

یک سیستم ترمز با کیفیت برای ایمن ماندن و کنترل اسکوتر برقی ضروری است. مانند ترمز ماشین یا دوچرخه، ترمزها باعث کاهش سرعت اسکوتر برقی می شوند. ترمزهای اسکوتر برقی را می توان به دو دسته مکانیکی و الکترونیکی تقسیم کرد.

ترمز مکانیکی

سیستم های ترمز مکانیکی آنهایی هستند که برای کند کردن حرکت اسکوتر از مکانیسم فیزیکی استفاده می کنند و شامل ترمزهای پا، درام و دیسکی می شوند. مسافت توقف معمولی ۲۴ کیلومتر در ساعت برای سیستم های مکانیکی ۶ متر است که بهترین آن کمتر از ۳ متر است.

ترمز گلگیر

ترمزهای گلگیری که با فشار دادن پای شما روی گلگیر عقب فعال می شوند، باعث می شود تا با لاستیک عقب برخورد کند و سرعت اسکوتر برقی کاهش یابد. این نوع ترمز دارای قدرت توقف میباشند اما به اندازه ترمزهای درام یا دیسکی موثر نیستند.

ترمز دیسکی

ترمزهای دیسکی بیشترین قدرت توقف را دارند و سبک تر از ترمزهای درام هستند. آنها معمولاً در اسکوترهای حرفه ای درجه یک با عملکرد بالا یافت می شوند.

لاستیک

لاستیک ها دو نوع هستند: لاستیک های جامد (توپر) و لاستیک های پنوماتیک (پر از هوا) .

لاستیک های جامد

چند نوع لاستیک بدون هوا وجود دارد؛ لانه زنبوری، پلیمر و جامد. لاستیک های جامد از هر نظر نسبت به پنوماتیک کیفیت کمتری دارند، مگر اینکه صرفا بخواهید از باد زدن یا پنچر شدن لاستیک ها برای همیشه معاف شوید. هنگام سواری بر روی لاستیک های جامد، به احتمال زیاد هرگونه دست انداز را در جاده احساس می کنید.

لاستیک های پنوماتیک

ما همیشه تایرهای پنوماتیک را توصیه می کنیم زیرا کیفیت سواری بهتری دارند و انعطاف پذیری آنها در شرایط نامساعد جاده عملکرد بسیار بهتری دارد. برخی از لاستیک های پنوماتیک دارای لوله های داخلی هستند که در صورت آسیب دیدن قابل تعویض هستند. لاستیک های پنوماتیک دارای مزیت دفع ضربه و جابجایی بهتر (به ویژه در آب و هوای بارانی) هستند.

نکته منفی لاستیک های پنوماتیک این است که نیاز به تعمیر و نگهداری بیشتری نسبت به نمونه های جامد یا توپر دارند. لاستیک های پنوماتیک مستعد سوراخ شدن هستند و هنگامی که کم باد میشوند باید آن را باد کنید.

گارانتی و پاسخگویی

همانطور که در حال خرید بهترین اسکوتر برای خود هستید، بایدبه این موضوع توجه کنید که آیا این اسکوتر دارای گارانتی قطعات و یا تعمیر و تعویض است یا خیر. همچنین در کنار گارانتی قوی، پشتیبانی اختصاصی و پاسخگویی از مشتریان هنگام خرید اسکوتر برقی یک مزیت عالی محسوب میشود.

نگهداری

دفعات تعمیر: حتی بهترین اسکوتر برقی هم نیز نیاز به تعمیر و نگهداری دارد. رایج ترین قطعاتی که نیاز به تعمیر دارند، لاستیک (تخت ، آج کم) ترمز (لنت ترمز ، تنظیم ترمز) و گلگیر (شکسته یا شل) میباشد.

نگهداری: اگرچه اکثر اسکوترهای برقی نیازی به تعمیر و نگهداری منظم در بیشتر اوقات ندارند، اما ممکن است رسیدگی به لاستیک ها یا سفت کردن پیچ ها هر چند وقت یکبار باعث طول عمر اسکوتر برقی و پیشگیری از خرابی های احتمالی شود.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که زیرساخت مناسبی برای تعمیر اسکوتر برقی وجود ندارد زیرا صنعت آن تازه در حال شکل گیری است، بنابراین بهترین گزینه برای تعمیر و نگهداری منظم خودتان هستید.

منبع: تپ سنج

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 091270*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سرگرمی و تفریح