اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010115613517910

نکات مهم کابینت ام‌دی‌اف

کد: 140010115613517910

https://bit.ly/3sOmRU8

، تهران , (اخبار رسمی): MDF مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط است. محبوبیت آن به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن و تطبیق‌پذیری آن در مقایسه با تخته سه‌لا و سایر محصولات چوبی، افزایش یافته است. کار با آن بسیار آسان است و برخلاف چوب واقعی، هیچ گره، دانه یا تاب خوردگی ندارد و بهترین استفاده برای نجاری است.

نکات مهم کابینت ام‌دی‌اف
نکات مهم کابینت ام‌دی‌اف

ام‌دی‌اف از خاک‌اره و براده‌‌هایی که محصول فرعی آسیاب هستند ساخته می‌شود. این تکه‌ها را با رزین و موم مخلوط می‌کنند، سپس آن ها را با حرارت و فشار به پانل‌هایی تبدیل می‌کنند.

سپس آن ها را سمباده می‌زنند و به ابعاد قابل فروش برش می‌دهند. این فرآیند سنباده‌کاری است که به MDF  سطح صافی می‌بخشد.

MDF  بیشتر در کجا استفاده می‌شود؟

MDF  به دلیل مقرون‌به‌صرفه بودن بیشتر برای پروژه‌های کوچک تر مانند قفسه کتاب یا نجاری سبک استفاده می‌شود. این پروژه‌ها معمولاً برای کاربردهای داخلی هستند، زیرا ام‌دی‌اف مقاومت ضعیفی در برابر رطوبت دارد. استفاده از ام ‌دی‌ اف برای کابینت، حمام یا هر محیط مرطوب دیگری توصیه نمی‌شود زیرا در تماس با آب به راحتی آسیب می‌بیند. وقتی ام‌دی‌اف خیس شود متورم می‌شود و تغییر شکل می‌دهد.

مزایای ام دی اف

ام‌دی‌اف و چوب واقعی خواص بسیار مشابهی دارند. در کاربرد مناسب، ام‌دی‌اف در واقع می‌تواند بهتر از تخته سه‌لا یا چوب جامد باشد. ام‌دی‌اف استحکام بالایی دارد، با دما به طور محسوسی جمع نمی‌شود، منبسط نمی‌شود و دارای سطحی یکنواخت بدون دانه یا گره است. همچنین نسبت به تخته سه‌لا هزینه کمتری دارد. به همین دلایل معمولاً توسط کارگران نجاری در کابینت‌سازی و سایر پروژه‌ها استفاده می‌شود. برای میزهای رنگ شده عالی است زیرا سطح بسیار صافی دارد. همچنین برای پانل‌های داخلی درب‌ها استفاده می‌شود زیرا جمع و منبسط نمی گردد.

 معایب ام‌دی‌اف

یکی از معایب آن سنگین بودن است، کار با آن بسیار گردوغبار دارد و معمولا حاوی اوره فرمالدئید است. ام‌دی‌اف داخلی با آب متورم یا متلاشی می‌شود، اما ام‌دی‌اف بیرونی در برابر آب بسیار مقاوم است. علاوه بر این، ام‌دی‌اف فاقد استحکام داخلی است.

تخته سه‌لا

واژه تخته سه‌لا به طور آزاد مورد استفاده قرار می‌گیرد و اغلب می‌تواند به چندین محصول اشاره داشته باشد.  طبق تعریف، تخته سه‌لا از ورقه‌های نازک یا لایه‌های چوبی تشکیل شده است که به هم چسبیده‌اند. لایه‌ها به طور معمول در یک الگوی دانه عمودی چسبانده می‌شوند تا به تخته سه لا استحکام دهند.

تخته خرده چوب چیست؟

تخته خرده چوب یک نوع معمولی از پانل‌های چوبی است که اغلب دارای پوشش بدی است. تخته خرده چوب از تراشه‌های کوچک چوب ساخته شده است که خشک می‌شود، چسبانده می‌شود، حرارت داده می‌شود و به هم فشرده می‌شود تا پانل‌ها ساخته شوند.  سپس اکثر صفحات تخته خرده چوب با رزین ملامینه-اوره فرمالدئید پوشانده می‌شوند تا در برابر آب مقاوم شوند.

تخته خرده چوب قیمت کمتری نسبت به تخته سه لا دارد.  برای کابینت داخلی و قفسه‌بندی عالی است. عیب اصلی آن این است که استحکام داخلی ندارد و پیچ‌ها به راحتی می‌توانند جدا شوند.

چگونه از صفحات چوبی در ساخت کابینت استفاده می‌شود؟

در دنیای کابینت، از تخته سه‌لا و مواد مشابه آن برای ساخت کابینت، پارتیشن و قفسه استفاده می‌شود. آن ها ساختار و استحکام یک کابینت را فراهم می‌کنند. بنابراین، مهم است که مواد باکیفیتی را انتخاب کنید که این ساختار را برای چندین سال فراهم کند. چوب ارزان‌تر برابر است با کابینت‌های ارزان‌تر، مثل کابینت‌های استوک. چوب گران‌تر برابر با کابینت‌های گران‌تر است، مثل کابینت‌های سفارشی.

وقتی تخته سه‌لا، ام‌دی‌اف و تخته خرده چوب در  معرض رطوبت قرار  بگیرند، چه اتفاقی می‌افتد؟

به طور کلی، اکثر محصولات چوبی با رطوبت خوب عمل نمی‌کنند. البته این امر بستگی زیادی به پوشش استفاده شده با محصول چوبی دارد. به عنوان مثال، تخته خرده چوب ملامینه تا زمانی که پوشش ملامینه ازبین برود و آب به خرده‌های چوب برخورد کند، در برابر آب مقاوم است. در مورد تخته سه‌لا هم همینطور. با این حال، تخته سه‌لا در مقایسه با تخته خرده چوب و ام‌دی‌اف در معرض آب ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

بهترین متریال برای کابینت شما چیست؟

این یک سوال پیچیده است و هیچ پاسخی برای همه وجود ندارد. بهترین متریال برای کابینت شما بستگی به نوع و کاربرد کابینت دارد. برای استحکام داخلی و خارجی، تخته سه لا بهترین است. با این حال، این امر ام‌دی‌اف و تخته خرده چوب را رد نمی‌کند. ام‌دی‌اف برای پانل‌های درب رنگ شده بهترین است. تخته خرده چوب برای کابینت‌های ارزان قیمت بهترین است. به طور کلی بهترین کار این است که به فروشنده نجاری یا کابینت خود اعتماد کنید. تنها چیزی که واقعا باید از آن اجتناب کنید تخته خرده چوب و ام‌دی‌اف در محیط‌های بسیار مرطوب است.  با این حال، تخته سه‌لا در این محیط نیز عالی عمل نمی‌کند. علاوه بر این، کابینت به طور کلی با آب خوب نیست.

مجموعه سازادیزاین در زمینه های طراحی و اجرای پروژه های ساختمانی، طراحی و اجرای فضاهای عمومی، طراحی و اجرای پروژه های خاص، نظارت بر اجرای طرح و کنترل مهندسی فعالیت دارد. شما عزیزان می توانید جهت استعلام به روز قیمت کابینت با کارشناسان مجرب سازادیزاین از طریق شماره 021-22303445 تماس گرفته و از مشاوره تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

دکوراسیون و منزل