اطلاعات تماس
  • 021656*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010125616117922

گفت و گو با سید‌ احمد مرتضوی رئیس هیئت مدیره شرکت عصر ارتباط کاویان

ده درصد نیاز آنتن‌های دنیا را تامین می‌کنیم

کد: 140010125616117922

https://bit.ly/3qJUkN6

، (اخبار رسمی): در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نو آورانه که از تاریخ۲ تا ۵ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، فرصتی پیش آمد تا با سید احمد مرتضوی، رئیس هیئت مدیره شرکت عصر ارتباط کاویان گفت‌وگویی داشته باشیم.

ده درصد نیاز آنتن‌های دنیا را تامین می‌کنیم
ده درصد نیاز آنتن‌های دنیا را تامین می‌کنیم

مرتضوی در این گفت و گو، فعالیت‌های شرکت زیرمجموعه خود را شرح داده و برنامه‌های آتی آن را نیز توضیح داده است.

آقای مرتضوی به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری بدهید

 ما کار خود را از سال ۱۳۸۶ با نمونه های کوچک آغاز کردیم و اولین بار محصولاتی برای رادیو و همچنین دو نوع آنتن تولید کردیم و پس از آزمون و خطاهای بسیار و بهینه سازی های مکرر، این کسب و کار توسعه پیدا کرد. لازم به ذکر است که ابتدا، کار ما بسیار سخت بود، به گونه ای  در شروع کار از فضای آشپزخانه استفاده می کردیم، چرا که جای مناسبی برای کار نداشتیم. اما با تلاش خستگی ناپذیر، کار گسترش یافت تا به تدریج توانستیم فضای کوچک را تبدیل به سوله کنیم و بعد از اندکی پیشرفت، به تدریج شروع به رونمایی محصول در خارج از کشور کردیم.

اولین حضور بین المللی شما کی بود؟

اولین حضور ما در نمایشگاهی در کشور لهستان در سال ۲۰۱۰ بود. به موازات آن در کشور ترکیه نیز محصولات خود را ثبت کردیم.کار تا جایی پیش رفت که الان حدود 70 درصد محصولات ما صادر می شود. 20 کشور هم از محصول ما استفاده می کنند. شرکت ما با R&D  یا همان تحقیق و توسعه فن‌آورانه قوت گرفت. ما تا پایان سال گذشته توانستیم حدود ۱۶۰ تغییر در آنتن‌ ها ایجاد کنیم و به نوعی در آن ها بهینه ساز‌ی انجام دهیم.

محصول اصلی شما چیست؟

 محصول اصلی ما آنتن‌های رادیویی با کاربری های متفاوت مانند انتقال دیتا، انتقال تصویر  و  مواردی از این دست است.

آیا در ایران رقیب نیز دارید؟ وجه تمایز شما با شرکت های دیگر در چیست؟

دو شرکت در حال حاضر با ما رقابت دارند. البته آن ها این محصولات را به سبک خودشان و نوع دیگر ارائه می دهند و همین امر فعالیت ما را  کمی از یکدیگر متمایز می کند.

لطفا بیشتر توضیح دهید.

وجه تمایز  ما بیشتر در تنوع محصولات دیده می شود. هر کدام از محصولات، مزیت های رقابتی جداگانه دارند. به جرات می توان گفت که تراکم تعداد آنتن های ما در یک کشور، با تعداد آنتن های دنیا برابری می کند. واقع گرایانه می توان گفت که این نسبت تعداد آنتن تولیدی یک کشور، نسبت به کل جهان بسیار زیاد است.

 بازار هدف فقط ایران است؟

بسیار ی از شرکت ها فقط محصول خود را در ایران می فروشند؛ اما ما از همان شروع کار، کیفیت محصول خود را با هدف صادرات، توسعه دادیم. چرا که صادرات موجب افزایش جرات و ریسک در تولیدات بیشتر و بهتر می شود.  با این کار شما می‌توانید تغییرات هرچند کوچک را در چندین بازار مشاهده کنید. خوشبختانه محصولات ما هم‌اکنون در بازارهای مختلف برای رقابت با دیگران، خرید و فروش می شود. با توجه به موقعیت جغرافیایی و مصرف آنتن ها در این محدوده، ما توانستیم به تنهایی 10 درصد بازار آنتن‌های دنیا را تامین کنیم و  جزء 20 شرکت تولید کننده آنتن دنیا هستیم. ما می توانیم با هزینه بسیار کمتر نسبت به کشورهای دیگر بار را ارسال کنیم که این یک مزیت رقابتی بسیار خوب محسوب می شود.

برنامه و استراتژی شما در آینده چیست؟

ما تا کنون در دو بخش خدمات خود را توسعه داده ایم. مبحث آنتن حوزه ای است که پایان ندارد؛ چرا که هر روز رادیو هایی جدید با  امواج و فرکانس های مختلفی به بازار می آید که باید برای آن ها آنتن های مناسب طراحی شود. بخش دوم کار ما مربوط به حدود پنج سال پیش است که در حوزه ماشین آلات CNC  کار کرده ایم که این بخش در حال توسعه بیشتر است و محصولات آن از سال آینده به بازار عرضه می شود. همچنین حوزه دیگر که بخش R&D  آن انجام شده و نزدیک به بهره برداری است، تولید ونتیلاتور‌های تنفسی یا همان دستگاه تنفس مصنوعی است.

هدف شما از حضور در نمایشگاه تلکام چه بود؟

با شیوع بیماری کرونا، بازدید و تعامل حضوری ما با مشتریان به شدت کاهش یافت. همچنین ما مستقیم با مشتریان خود ارتباط نداریم چرا که در هر شهر و کشوری نمایندگانی داریم که خرید و فروش توسط آن ها انجام می شود و گزارش‌های مورد نیاز به ما نمی رسد؛ بنابراین نمایشگاه بهترین فرصت بود برای تعامل حضوری با مشتریان و دوستان.

تعداد پرسنل و نیروی مجموعه شما چقدر است؟

در حال حاضر دارای دو شرکت مجزا یکی در ایران و دیگری در ترکیه هستیم. شرکت موجود در کشور حدود 30 نفر پرسنل دارد و شرکت دایر در ترکیه 10 نفر.

راه های ارتباطی:

  • نشانی سایت: www.kavinco.ir
  • نشانی شرکت: تهران، کیلومتر 11 جاده قدیم کرج شهرک، صنعتی گلگون، خیابان 7 جنوبی، پلاک 5، واحد 1
  • شماره تماس در ایران: 02165612701
  • شماره تماس در ترکیه: 00902126723205

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021656*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید