اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010145619517933

محمدباقر صابری، مدیرعامل شرکت فناوری ارتباطات پرنیا و بنیانگذار استارتاپ هلپیکال

ساده سازی و مستند سازی راهکارهای ارتباط نوین

کد: 140010145619517933

https://bit.ly/3qKd27k

، مشهد , (اخبار رسمی): سامانه تیکتینگ هلپیکال در سال 1395 مراحل تحقیق و تولید اولیه خود را سپری نمود و اولین نسخه آن در سال 1396به بازار کشور عرضه شد.

ساده سازی و مستند سازی راهکارهای ارتباط نوین
ساده سازی و مستند سازی راهکارهای ارتباط نوین

این محصول در همان سال توانست تاییدیه فنی شورای عالی انفورماتیک کشور را دریافت نموده و سپس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال) به عنوان یک محصول ایرانی به ثبت برسد. پس از آن، در اسفند ماه 1397، هلپیکال به عنوان یک محصول نرم افزاری توسط مرکز رشد فناوری اطلاعات و ارتباطات پارک علم و فناوری خراسان انتخاب گردید و همین امر باعث عضویت شرکت فناوری اطلاعات پرنیا در جمع مجموعه های فناور عضو این پارک شد. همچنین بر حسب تلاش های فنی، تحقیقاتی، و نوآوری های استفاده شده در این نرم افزار، این محصول در دی ماه 1398 به عنوان یک محصول دانش بنیان از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انتخاب گردید.

در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل‌های نو آورانه که در مورخ ۲ تا ۵ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار گردید، فرصتی شد تا با محمد باقر صابری مدیر عامل شرکت فناوری ارتباطات پرنیا و بنیانگذار استارتاپ هلپیکال گفت‌وگویی داشته باشیم.

آقای صابری به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری دهید.

ایده اولیه این محصول مربوط به سال 1395 است و پیاده سازی و ورود آن بازار در سال 1396 اتفاق افتاد. در آن زمان محصول بومی مناسب نیازهای روز جامعه وجود نداشت و سازمان‌ها از محصولات خارجی و یا نسخه های کرک شده آنها استفاده می کردند که این موضوع، موجب خروج ارز از کشور و یا بروز مشکلات متعدد دیگری نظیر عدم دریافت خدمات پشتیبانی مناسب، نگرانی از تحریم های بین المللی و ترس از دست دادن داده های سازمانی برای آنها می شد.

این پروژه استارتاپی که محصولی از یک شرکت دانش بنیان است ابتدا در مشهد با سرمایه اندک شخصی و با تلاش‌های یک نفر آغاز شد، سپس کار توسعه یافت و تیم از دو نفر به چهار، پنج و ... گسترش یافت.

هلپیکال چیست؟

هلپیکال یک نرم افزار تیکتینگ یا در اصطلاح بین المللی Helpdesk است، که موضوع اصلی عملکرد آن، ثبت، پیگیری و مدیریت درخواست‌های ارسالی از سوی مشتریان و یا پرسنل سازمان هاست.

هلپیکال یک نرم افزار تحت وب است که به صورت ابری می توان از آن استفاده کرد. برای مثال یک شرکت خصوصی، سازمان یا وزارت خانه بعد از خرید نرم افزار آن را روی دامنه اختصاصی خود در دسترس همه کاربران قرار می گیرد و هر کسی با سطح دسترسی خودش وارد برنامه می شوند. سپس با استفاده از امکانات در اختیار خود ، شروع به ثبت درخواست‌های خود یا همان تیکت ها کرده و یا به موارد مطرح شده قبلی خود رسیدگی و پاسخگویی می کند.

مزیت استفاده از این نرم افزار چیست؟

روشهای سنتی و پیگیری این درخواست‌ها‌ی مبتنی بر کاغذ و روش‌های مدرن تر شامل استفاده از نرم افزارهایی مانند واتساپ، تلگرام، ایمیل و ... است. مشکلاتی که این روش‌ها ایجاد می کنند این است که در مدل‌های سنتی و کاغذی امکان جعل، کپی و نیز از بین رفتن کاغذ و به پیرو آن، نابودی اطلاعات وجود دارد. در مدل‌های نرم افزاری و اینترنتی همچون ایمیل نیز خطر فیلتر شدن و تحریم وجود داشته و علاوه بر آن، امکان پاک شدن و حذف پیغام ها را نیز باید به سایر مشکلات این روش ها اضافه نمود. با توجه به این مشکلات، تمام استناد پذیری موضوعات مطرح شده بین افراد به طول کامل زیر سوال می رود.

به طور مثال اگر برای یک سازمان ایمیل بفرستید، برای همه مشارکت کنندگان امکان مشاهده و پیگیری آنلاین آن ایمیل وجود ندارد و در نتیجه، نیاز به مراجعه حضوری یا تماس‌های پی در پی برای اطلاع از وضعیت موضوعات بوجود می آید که این موضوع در نهایت می تواند منجر به فساد اداری، اتلاف وقت پرسنل و ارباب رجوع و کاهش بازدهی عملکرد سازمانی می شود.

همچنین مدیر یک مجموعه نمی تواند بطور مستقیم در جریان امورات سازمان خود قرار گیرد و از عملکرد پرسنل و واحدهای سازمانی خود مطلع باشد. مشتریان نیز در چنین شرایطی، سندی مبنی بر ادعای درخواست و نحوه پاسخگویی پرسنل سازمان نخواهند داشت و در صورت وجود مشکل در عملکرد پرسنل، امکان دفاع از حقوق خود و تکیه بر داده های اطلاعاتی را نخواهند داشت.

از دیگر مزایا و قابلیت های استفاده هلپیکال بگویید؟

از هلپیکال می توان در کاربردهای متنوعی همچون مدیریت شکایات، انتقادات و پیشنهادات، پشتیبانی آنلاین مشتریان و حتی گردش کار تیمی درون یک سازمان یا شرکت استفاده نمود.

آیا در حال حاضر سازمانی از این نرم افزار استفاده می کند ؟ اگر پاسخ مثبت است، بفرمائید چند کاربر دارید و روش استفاده از آن چگونه است؟

بعد از رونمایی محصول، شرکت‌های متفاوتی از خصوصی گرفته تا دولتی و دانشگاه‌ها این برنامه را از ما خرید کردند. هر یک از این مجموعه ها دارای تعداد کاربران مختلفی هستند. به عنوان مثال، در حال حاضر یکی از دانشگاه‌های استفاده کننده از محصول ما دارای بیش از 90 هزار کاربر از نوع دانشجو و هیئت علمی بر روی این سامانه است. کاربران به جای اینکه درخواست خود را به صورت حضوری و یا تلفنی مطرح نمایند، آنها را به صورت آنلاین و بدون محدودیت های زمانی و مکانی ایجاد کرده و در جریان روند کارهای انجام شده در خصوص آن قرار می گیرند. این موضوع علاوه بر سرعت رسیدگی به امور مختلف، باعث حذف مراجعات حضوری و کمک به حفظ محیط زیست نیز می گردد.

آیا در ایران رقیبی نیز دارید؟

بله بعد از ورود ما به بازار، شرکت‌های دیگری هم به بازار این نرم افزازر ورود پیدا کردند که با الگو برداری از مجموعه ما کار خود را ادامه دادند. اما همچنان محصول ما جزء برند‌های مطرح و مورد انتخاب مجموعه های مختلف در کشور است.

قبل از مطرح شدن شرکت ما در مشهد، شرکت دیگری در تهران وجود داشت که محصول مشابهی ارائه داده بود اما این محصول توسعه پیدا نکرده و حتی با گذشت زمان، هنوز اتفاق خاصی بر روی آن ایجاد نشده است.

علاوه بر این باید به این موضوع نیز اشاره کرد که در زمان معرفی نرم افزار تیکتینگ هلپیکال در ایران، محصول ایرانی در این رده از نرم افزارها در کشور وجود نداشت که به صورت ابری یا در اصطلاح SaaS به مشتریان عرضه گردد. بنابراین به جرات می توان گفت که بنیان گذار نسل ابری این نرم افزارها خود ما بوده ایم.

وجه تمایز محصول شما با محصول رقیب چیست؟

برخی ویژگی‌های فنی و نیز غیر فنی در محصول ما وجود دارند که باعث تمایز ما با سایرین شده اند. در زمینه مسائل فنی می توان به محیط نرم افزاری بسیار ساده برای استفاده در عین حال حفظ زیبایی و ویژگی های مدرن اشاره نمود.

همچنین ما فقط در یک حوزه مشخص وارد شدیم و ابزاری مختص یک کار تولید کردیم؛ چرا که برخی از نرم افزار‌ها قابلیت‌های چندگانه ای دارند و شرکت یا سازمان برای استفاده از آنها مجبور به هزینه زیادی برای خرید می گردد، در حالیکه عملا از تمام ویژگی های آن استفاده نخواهد نمود.

در حوزه غیر فنی نیز می توانیم به خدمات پشتیبانی رضایت بخشی که به مشتریان خود ارائه نموده ایم اشاره کرد.

از دیگر وجه تمایز محصول ما با دیگران می توان به مدل‌های ارائه خدمات به مشتریان اشاره کرد. این مدل‌ها شامل ارائه محصول به صورت ابری و مدل غیر ابری است. بنابراین مشتریان در سطوح مختلف همواره قادر به انتخاب مناسب ترین پلن و هزینه برای نیاز سازمان خود خواهند بود.

برنامه و هدفتان در آینده چیست؟

تا آخر سال 1400 به یک نسل جدید از نرم افزار خود خواهیم رسید که از لحاظ امکانات پایاپای نرم افزارهای روز دنیاست و در حوزه تیکتینگ پیشرفت بسیار بزرگی برای ما خواهد بود.

 در سال آینده محصولات مکمل دیگری هم به این نرم افزار اضافه خواهد شد که مجموعه های مختلف را در حوزه ارتباط با مشتریان و ارتباطات سازمانی، از روش های مختلف یاری خواهند نمود.

از سوی دیگر، در حال ایجاد پتانسیل برای ورود به بازر‌های بین المللی هستیم تا از این طریق، موفق به درآمد زایی بیشتری برای شرکت و نیز ورود ارز به کشور شویم.

هدف شما از حضور در نمایشگاه تلکام چه بود؟

دلیل اول برندینگ، و سپس توسعه همکاری‌های تجاری با شرکت‌های ارائه کننده زیرساخت‌ها و خدمات است؛ تا بتوانیم محصولات و خدمات را یکپارچه و متمرکز کنیم. البته آشنایی با محصولات جدید و ارتباط با سایر شرکت‌های دانش بنیان حاضر در پاویون صندوق نوآوری و شکوفایی نیز از اهداف دیگر ما از حضور در این نمایشگاه بوده است.

 راه ارتباطی با شرکت شما به چه صورت است؟

افراد می توانند عبارت نرم افزار تیکتینگ را در گوگل جستجو کنند و یا وارد سایت www.helpical.com شوند. آدرس ایمیل و شماره تماس مجموعه هلپیکال هم راه های دیگر برای ارتباط با همکاران ما خواهند بود:

  • آدرس سایت: www.helpical.com
  • آدرس ایمیل: [email protected]
  • نشانی: مشهد، بلوار سجاد، خیابان سجاد ۲۱ ، امین شرقی، پلاک ۲۸
  • شماره تماس: ۰۲۱۹۱۰۱۵۸۴۸

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]