اطلاعات تماس
  • 021440***** - 021443*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010155621717943

ایده‌های دکوراسیون اداری برای مشاغل خانگی و فریلنسرها

کد: 140010155621717943

https://bit.ly/3ztvuVq

، تهران , (اخبار رسمی): با گسترش روز افزون کسب و کار های مجازی، فریلنسری و استارت آپ ها ... اهمیت فضای اداری در منزل بیشتر شده است اتاق کار در خانه یا دفاتر کار خانگی با یک فضای زیبا و دلنشین، مجموعه‌ای از زیبایی و بهره وری را برای شما به ارمغان می آورد.

ایده‌های دکوراسیون اداری برای مشاغل خانگی و فریلنسرها
طراحی دکوراسیون اداری تاو دکور

 تاو دکور taav.ir طراح و مجری انواع دکوراسیون، پارتیشن و مبلمان اداری آماده ارائه خدمات به سازمان های بزرگ و حتی افرادی که در محیط کوچک و منزل فعالیت دارند، است.

افرادی که به مشاغل خانگی یا فریلنسری مشغول هستند، نیاز به مکانی برای فعالیت و کسب درآمد دارند. اتاق کار خانگی نیز مانند سایر فضاهای کاری نیاز به دکوراسیون اداری دارد تا بتوان نظم و آرامش را با هم در این فضا ایجاد نمود. معمولاً در دکوراسیون خانگی از سه سبک مجزای مینیمال، مدرن و کلاسیک استفاده می‌کنند و چیدمان دکوراسیون داخلی تاو دکور را بر این اساس انجام می‌دهند. ولی برای اینکه در این محیط غیر از آرامش بهره روی لازم را نیز داشته باشید، نیاز است نکاتی را در طراحی و چیدمان در نظر بگیرید. در این مقاله به بررسی این نکات طراحی اداری برای مشاغل خانگی و فریلنسرها می‌پردازیم:

 

انتخاب فضایی برای انجام کار

اولین و مهم‌ترین قدم برای این کار، انتخاب فضای مناسب با کاری است که در حال انجام آن هستید. ممکن است برای این منظور کوچکترین اتاق یا اتاقی که کمترین رفت و آمد به آن انجام می‌شود را به عنوان گزینه مناسب انتخاب نمایید. ولی این اشتباه است. زیرا در انتخاب اتاق کار باید به مسائلی مانند نور مناسب، فضای بزرگ‌تر برای قرار دادن لوازم و ابزار کار و ... نیز توجه کنید. معمولاً اتاقی که کمترین سروصدای منزل یا خیابان در آن شنیده می‌شود و نیز نور و تهویه کافی و ...، می‌تواند یکی از گزینه‌ها باشد. 

 

اهمیت نور در دکوراسیون اتاق کار خانگی

برای افرادی که به صورت آنلاین و با کامپیوتر یا لپ‌تاپ کار می‌کنند، نور محیط بسیار اهمیت دارد. زیرا این افراد  ساعت‌های متمادی پشت سیستم بوده و داشتن دید و تمرکز کافی و عدم آسیب به چشم برایشان مهم است. برای افرادی که کارهای فیزیکی نیز انجام می‌دهند، نور کافی می‌تواند به بهره‌وری کمک زیادی نماید. بنابراین برای اتاق کار خانگی بهتر است فضایی را انتخاب نمایید که نور طبیعی داشته باشد و در غیر این صورت سعی کنید منابع تأمین نور را بیشتر نمایید. استفاده از چراغ مطالعه و یا لوسترهایی که بتواند نور کافی را در اختیار افراد بگذارد، نورهایی که می‌توانید در کنار دیوارها جاسازی نمایید و ... غیر از زیبایی محیط باعث می‌شود تا کار را راحت‌تر و با روحیه بهتری به انجام برسانید.

 

 اهمیت رنگ در دکوراسیون اتاق کار خانگی

رنگ‌آمیزی محیط کار خانگی نیز یکی دیگر از مسائل مهم در دکوراسیون اداری این محیط است. رنگ باید بر اساس سبکی که در محیط انتخاب شده است، رنگ سایر لوازم و تجهیزات اتاق کار و ... انتخاب شود. معمولاً رنگ سفید خنثی بوده و به عنوان رنگ غالب انتخاب می‌شود. برای رنگ‌های مکمل می‌توانید با توجه به سبک اتاق از رنگ‌های روشن و یا تیره به نسبت استفاده کنید. اگر اتاق کار سبک کلاسیک دارید، از رنگ‌هایی که به رنگ چوب طبیعی تمایل دارند، استفاده کنید. معمولاً برای سبک مدرن محدودیتی در انتخاب رنگ نخواهید داشت و می‌توانید از تم رنگی‌های مختلف کمک بگیرید.

مورد دیگر در انتخاب رنگ، ابعاد اتاق کار است. برای اتاق کارهای کوچک بهتر است از رنگ‌های روشن استفاده شود تا فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. در مقابل برای فضاهای بزرگ نیز محدودیتی نداشته و می‌توانید حتی از رنگ‌های تیره به صورت ترکیبی استفاده نمایید. ولی باید توجه کنید که رنگ‌آمیزی اتاق کار به گونه‌ای باشد تا حس نشاط و سرزندگی را به مخاطب منتقل کند. بخصوص اتاق‌های کار خانگی رفت و آمد کمی دارند و نیز فرد ساعت‌های زیادی را در این فضا سپری می‌نماید. در نتیجه بهتر است فضای محیط بتواند خستگی را از فرد گرفته و روحیه او را تقویت نماید. همچنین رنگ‌آمیزی تأثیر زیادی در ایجاد تمرکز داشته و بهتر است بخصوص در فضاهای کوچک‌تر به نحوی نباشد که باعث حواس‌پرتی فرد شود. معمولاً در سبک‌های مدرن، دو رنگ طوسی و سفید کاربرد بیشتری دارند.  

 

تجهیزات مورد نیاز در اتاق کار مشاغل خانگی و فریلنسرها

یکی دیگر از مواردی که در طراحی فضاهای اداری برای مشاغل خانگی اهمیت دارد، تجهیزاتی است که مورد نیاز است. معمولاً از یک میز کار در این فضا استفاده می‌شود. انتخاب میز نیز بستگی به موارد زیادی دارد. از جمله این موارد سبک اتاق کار است. برای اتاق کارهای مدرن و به‌روز از میزهای مدرن استفاده می‌شود. این میزها ابعاد کوچک‌تری داشته و برای تمامی محیط‌های کاری مناسب است. تنوع رنگی و جنس مواد استفاده شده در ساخت آن‌ها نیز از جمله ویژگی‌های متمایز این تجهیزات به شمار می‌رود. به همین دلیل می‌توان بنا به دکوراسیون دفتر کار ساده و شیک از رنگ‌های مختلف استفاده کرد و ست همگونی را ایجاد نمود. این میزها دارای کشوها و طبقه‌های زیادی هستند که باعث ایجاد نظم در اتاق کار می‌شود.

 در سبک‌های کلاسیک از میزهای بزرگ‌تر و شکیل‌تر استفاده می‌شود. بنابراین به فضای بزرگ‌تری نیاز داریم و کاربرد زیادی در طراحی دفتر اداری کوچک ندارند. هرچند این مورد سلیقه‌ای بوده و بستگی به نوع شغل فرد نیز دارد. انتخاب طرح و رنگ برای این میزها نیز محدودیت دارد و معمولاً از رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و زرشکی بیشتر استفاده می‌شود.

 

مبلمان اداری مورد نیاز در اتاق کار خانگی

برخی از مشاغل خانگی به گونه‌ای هستند که نیاز به حضور ملاقات‌کننده برای بستن قراردادهای کاری و یا مراجعه‌کننده دارند. در این صورت لازم است از مبلمان تک نفره یا دو نفره در محیط کاری خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید در زمان‌های خستگی و برای استراحت موقت نیز از این مبلمان استفاده کرده و مجدداً با انگیزه بیشتری شروع به کار کنید. انتخاب این تجهیزات اداری نیز بستگی به فضایی که در اختیارتان است، دارد. برای فضاهای کوچک معمولاً می‌توانید از مبلمان مدرن که کم جاگیر هستند، استفاده کنید. همچنین تنوع رنگی زیادی برای این موضوع دارد و با انتخاب رنگ‌های شاد، محیط را به یک فضای دل‌نشین و دوست‌داشتنی تبدیل می‌کنید. در مورد سبک کلاسیک این مبلمان، نیاز به فضای بزرگ‌تری دارید و با محدودیت کمتری مواجه هستید. استفاده از صندلی اداری نیز از دیگر ایده‌های جذاب برای مشاغل خانگی است. از زیبایی این موارد که گذر کنیم، صندلی‌های اداری کاملاً اورگانیک بوده و نشستن روی آن‌ها شما را از آسیب‌های طولانی مدت ناشی از بد نشستن مصون می‌دارد. عدم ابتدا به کمردرد و گردن درد از مزایای خرید صندلی اداری استاندارد است.

 

کلام آخر

محیط کاری برای مشاغل خانگی و فریلنسرها یکی از مهم‌ترین مسائل است. زیرا زمان زیادی را در این فضا گذرانده و نیاز به تمرکز و آرامش دارند. انتخاب طراحی اداری برای کسب و کارهای کوچک و رنگ‌آمیزی و همچنین استفاده از مبلمان و تجهیزات اداری در این فضا بستگی به سلیقه شخصی و نیز سبکی دارد که برای آن در نظر گرفته‌اید، دارد. تاو دکور taav.ir طراح و مجری انواع دکوراسیون، پارتیشن و مبلمان اداری آماده ارائه خدمات به افرادی که در محیط کوچک و منزل فعالیت دارند، است.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

تاو دکور

تاو دکور، ارائه دهنده خدمات دکوراسیون اداری، طراحی داخلی اداری ، انواع پارتیشن و تجهیزات اداری از سال 1386. ما فقط دکوراسیون اداری شما را تجهیز نمی کنیم، ما آن را زیبا می کنیم!

اطلاعات تماس
  • 021440***** - 021443*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه