اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010185625717958

گفت و گو با مهندس ذبیحی، مدیر توسعه برند شرکت صمیم

راه حل های نوآورانه در مدیریت بهتر فرایندهای کسب و کار

کد: 140010185625717958

https://bit.ly/3G4pHZ7

، تهران , (اخبار رسمی): گروه مهندسی صمیم از جمله شرکت های فعال در عرصه رسانه و ارتباطات و است که می توان آن را به عنوان یکی از شرکت های پیشگام به شمار آورد که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات حرفه‌ای برودکست و راهکارهای پیشرفته صدا و تصویر فعالیت می کند و در این زمینه روزمه قابل توجهی نیز برای خود ایجاد کرده است.

راه حل های نوآورانه در مدیریت بهتر فرایندهای کسب و کار
راه حل های نوآورانه در مدیریت بهتر فرایندهای کسب و کار

بیست و دومین نمایشگاه بین المللی مخابرات، فناوری اطلاعات و راه حل های نوآورانه (تلکام) که در روزهای ۲ تا ۵ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، فرصت دوباره ای برای شرکت های حوزه فناوری اطلاعات ایجاد کرد که بعد از یک وقفه یکی دو ساله که به واسطه همه گیری کرونا پیش آمد، ضمن ایجاد تعامل با همکاران و کنشگران این عرصه با مخاطبان و مشتریان خود نیز از نزدیک ارتباط برقرار کنند و تازه ترین دستاوردهای خود را در حوزه فناوری اطلاعات عرضه کنند. گروه مهندسی صمیم از جمله شرکت های فعال در عرصه رسانه و ارتباطات و است که می توان آن را به عنوان یکی از شرکت های پیشگام به شمار آورد که در زمینه طراحی و تولید تجهیزات حرفه‌ای برودکست و راهکارهای پیشرفته صدا و تصویر فعالیت می کند و در این زمینه روزمه قابل توجهی نیز برای خود ایجاد کرده است. گروه صمیم با تولید و عرضه محصولاتی با استانداردهای بین‌المللی، تلاش کرده است ضمن حضور جدی در بازارهای داخلی، نقش خود را به عنوان تامین کننده اصلی کالا و خدمات برای شرکت ها و سازمان های معظم کشور به خوبی ایفا نماید. از این رو این گروه به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی سازمان صدا و سیما در حوزه تجهیزات و خدمات برودکست شناخته می‌شود. حوزه فعالیت این گروه به اندازه ای گسترده است که می توان گفت: «در زندگی یک بیننده ایرانی، سیگنالی نیست که به دست مخاطب برسد و از محصولات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری صمیم عبور نکرده باشد.» در حاشیه این نمایشگاه فرصتی شد تا با آقای ذبیحی، مدیر برند شرکت صمیم گفت‌وگویی انجام دهیم که در ادامه می خوانید.

 

آقای ذبیحی به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری دهید.

در۱۳ فروردین ۱۳۷۹ شرکت صمیم تاسیس شد. فعالیت های این شرکت در حوزه تولید تجهیزات و راهکارهای مبتنی بر فناوری رسانه و ارتباطات است، لذا کلیه محصولات شرکت نیز بر بستر همین فناوری هستند. گروه صمیم در دو حوزه سخت افزار و نرم افزار محصولات مورد نیاز بازار را تولید کرده و همچنین سامانه جامع فرایند کسب و کار و مدیامحور را نیز به شرکت ها و متقاضیان ارائه می دهد.

 

لطفا نوع خدمات مربوط به حوزه سخت افزار و نرم افزار گروه صمیم را برای مخاطبان به طور مختصر شرح دهید؟

در حوزه سخت افزار، ما سخت افزار های مدیریت سیگنال صدا و تصویر را داریم که در این حوزه، تامین کننده اصلی صدا و سیما هستیم و به جرات می توان گفت که هیچ سیگنالی از شبکه های رسانه ملی عبور نمی کند مگر اینکه از یکی از محصولات ما عبور کرده باشد. در هر قسمت از بخش های مختلف سازمان صدا و سیمای کشور حتماَ یک یا چند محصول از تولیدات شرکت صمیم وجود دارد.  این مدیریت سیگنال به نوبه خود در حوزه های مختلف قابلیت طبقه بندی دارد که شامل تبدیل و تغییر، توزیع و انتقال ، دیکد و استریم و پردازش سیگنال های صدا و تصویر است.

همچنین از دیگر تولیدات اختصاصی و منحصر بفرد شرکت صمیم می توان به میکسرهای تصویر اشاره کرد که تکنولوژی ساخت آن محدود به کشورهای بسیار معدودی ست؛ ولی ما توانستیم با تیم فنی بسیار مجرب آن را بومی سازی کنیم. این سخت‌افزار برای استودیوهای خیلی بزرگ که می خواهند پخش زنده داشته باشند؛ بسیار مفید است، چرا که در مدیریت و کنترل پخش زنده نقش کلیدی دارد.

 

سامانه مدیریت فرایندهای کسب و کار، ویژه ارائه دهندگان محتوا چیست و چگونه عمل می کند؟

این سامانه، یک راهکار جامع نرم افزاری برای مدیریت همه فرایندهای کسب و کار در یک سازمان با محوریت  فرایندهای مدیا محور است؛ یعنی کنترل و مدیریت فرایندهای کسب و کار در شبکه های رسانه ای و یا هر سازمانی است که ارائه دهنده محتوا باشد مثل وب سایت هایی نظیر آپارات، لنز، فیلیمو، آنتن و... در سازمان های گسترده تر مانند صدا و سیما یا سازمان هایی که دارایی اصلی آن ها رسانه است، نرم افزار مدیریت فرایند های مدیا محور صمیم، محتواها را از لحظه ورود محتوا تا لحظه برودکست (انتشار گسترده برای مخاطبان)، مدیریت و بهینه سازی می کند.

علاوه بر محصولات متنوعی که درباره آنها صحبت کردید، گروه صمیم در این نمایشگاه چه محصول ویژه ای را رونمایی کرده است؟‌

همزمان با این نمایشگاه گروه صمیم، نرم افزار  Media Business Process Management System را ارائه نموده است. همانطور که گفته شد، کار این سامانه، بهینه سازی فرایندهای کسب و کار برای ارائه دهندگان محتواست. این نرم افزار با قابلیت هایی که دارد می تواند فرایندهای سازمانی را تسریع بخشیده، مدیریت و بهینه سازی کند.

 

آیا محصول دیگری نیز در نمایشگاه ارائه کردید؟

بله! سخت افزار اینترکام صمیم در حوزه صنعتی و استودیویی، یکی دیگر از محصولات مهم و جدید شرکت هستند که در نمایشگاه ارائه شد. این محصولات، وظیفه ایجاد ارتباط باکیفیت و یکپارچه صوتی با کاربران به صورت شخصی و گروهی را دارد و بر روی شبکه فعلی سازمان نصب می شود و از آن طریق می توان با بخش های مختلف سازمان ارتباط گرفت. این نرم افزار صوتی با کیفیت بسیار مناسب، بدون قطعی و با قابلیت توسعه و گسترش و پشتیبانی داخلی ست که برای نیازهای صنعتی و استودیویی بهینه سازی و بومی سازی شده است. این محصولات همچنین دارای پنل های نرم افزاری هستند که قابلیت نصب بر روی ویندوز و اندروید را نیز دارند و کاربر در هر جای دنیا می تواند با اتصال به این پنل ها، مدیریت و تنظیمات سخت افزارها را انجام دهد. به ویژه در حوزه صنعتی،  این اینترکام ها به خوبی بهینه و سفارشی سازی شده اند. برای مثال در صنایع حساس مانند پتروشیمی، نفت و گاز فولاد و... به علت محیط های حساس، پرفشار و پرخطر نیاز به وجود ارتباطات سریع بین بخش های مختلف وجود دارد. اینترکام های صمیم تاییدیه های تخصصی حفاظتی مانند IP 66  یا IP67  را دارا می باشند. چرا که برای مثال کوچکترین جرقه ای در صنعت نفت و گاز می تواند خطر آفرین و فاجعه بار باشد. همچنین این محصولات باید در محیط های حساس، آخرین وسیله ارتباطی باشند که از کار می افتند.

 

پردازنده صدا و تصویر چیست و چگونه عمل می کند؟

پردازنده صدا و تصویر در حوزه های مختلف، از دیگر خدمات ماست که با استفاده از این سخت افزارها می توان سیگنال را کنترل و مدیریت کرد و عملیاتی همچون تغییر کیفیت تغییر صدا یا جداسازی صدا و تصویر و... را انجام داد و استاندارد سازی کرد.

 

آیا در این حوزه رقیب نیز دارید؟ چه تفاوت هایی با شرکت های موجود دارید؟

به نوعی می توان گفت رقیب نداریم. برای مثال در تولید میزهای میکسر تصویر در آسیا فقط ایران و ژاپن به تکنولوژی مورد نیاز دسترسی دارند. به طور کلی در حوزه تولید و فروش سخت افزار در داخل کشور که اصلا رقیب داخلی نداریم و تمام محصولات وارداتی را با بالاترین استانداردهای بین المللی بومی سازی کرده ایم. همچون اینترکام صنعتی که سال ها در اختیار کشورهای اروپایی و آمریکایی بود؛ اما اکنون در ایران بومی سازی شده و در اختیار شرکت های ایرانی گذاشته شده است. در ضمن باید اشاره کرد که با توجه به بحث تحریم ها اکنون پشتیبانی محصولات بسیار حائز اهمیت است.

 

در حوزه نرم افزار چطور؟

 در حوزه نرم افزار رقیب هایی داریم. شرکت هایی هستند که نرم افزارهای bpms  تولید می کنند؛ اما تنها شرکتی که به صورت تخصصی برای شبکه های رسانه ای و پدیدآورندگان و ارائه دهندگان محتوا نرم افزار مدیریت فرایندها را ارائه کرده، شرکت مهندسی صمیم است. لذا نرم افزاری که مختص پدیدآورندگان رسانه باشد، در کشور نداریم. شرکت های دیگری بوده اند که برای بخش مالی و حوزه های دیگری این نرم افزار را طراحی کرده اند؛ اما نه اختصاصی برای تولید کنندگان محتوا.

 

تعداد نیروی انسانی شرکت شما چقدر و کیفیت آن چگونه است؟

به طور کلی شرکت صمیم با 110 نفر نیروی انسانی مشغول به فعالیت است. حدود 30 نفر در بخش تولید، 40  نفر در بخش طراحی سخت افزار و نرم افزار و  همچنین تعداد دیگری در بخش های بازرگانی و اداری فعالیت می کنند. به طور کلی در بخش مهندسی و طراحی و تولید 60  تا 70 نفر مشغول به کار هستند.

 

 هدف شما از حضور در نمایشگاه تلکام چه بود؟

صمیم در حوزه محصولات رسانه ای سرآمد است، با این وجود برای معرفی بیشتر محصولات خود به متخصصان فناوری و ارتباطات، همچنین برای نیاز سنجی سازمان ها و نیز ارتباط با فعالان این صنعت در نمایشگاه حاضر شدیم.

 

 راه های ارتباطی با شرکت صمیم 

  • آدرس: تهران، خیابان قائم مقام فراهانی، خیابان مشاهیر، خیابان غفاری، شماره ۲۶
  •  سایت: www.samimgroup.com
  • شماره تماس: 02141021000 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

کارآفرینی و استارتاپ