اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010205628717968

معرفی 5 دانشگاه برتر کشور ترکیه

کد: 140010205628717968

https://bit.ly/3Fc1ONV

، (اخبار رسمی): شاید برای شما سوال باشد دانشگاه باشکنت کجاست؟ این دانشگاه در پایتخت ترکیه آنکارا قرار دارد. این دانشگاه به علت ارائه رشته پزشکی و دندان پزشکی به شدت مورد توجه داوطلبین بین المللی مخصوصا ایرانیان است.

معرفی 5 دانشگاه برتر کشور ترکیه
معرفی 5 دانشگاه برتر کشور ترکیه

دانشگاه باشکنت

شاید برای شما سوال باشد دانشگاه باشکنت کجاست؟ این دانشگاه در پایتخت ترکیه آنکارا قرار دارد. این دانشگاه به علت ارائه ی رشته پزشکی و دندان پزشکی به شدت مورد توجه داوطلبین بین المللی مخصوصا ایرانیان است. هر ساله تعداد زیادی از پزشکان و جراحان از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند. موسس این دانشگاه پروفسور مهمت هابرال (Mehmet Haberal) می باشد. آدرس دانشگاه باشکنت به شرح مقابل است: آنکارا، پردیس بالیکا، محله فاتح سلطان، 18 کیلومتری بزرگراه اسکی شهیر

رنکینگ دانشگاه باشکنت ترکیه

دانشگاه باشکنت یک دانشگاه غیردولتی می باشد اما به علت رشد و پیشرفت شگرفی که داشته است مورد توجه عموم قرار گرفته است. رتبه ی THE 1001 می باشد اما در میان دانشگاه های جوان رتبه ای بین 351 الی 400 را از آن خود کرده است. اگر می خواهید رتبه ی این دانشگاه را در آسیا بدانید، 401 می باشد.

شرایط ورودی دانشگاه باشکنت ترکیه چگونه است؟

در مرحله ی اول باید درخواستی را ارسال کنید و پس از تایید باید صلاحیت شما مورد تایید دانشگاه قرار بگیرد. شما می توانید به صورت اینترنتی و آنلاین درخواست خود را ثبت کنید و سپس تمام مدارک لازم را روی سایت بارگزاری کنید. مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در آزمون این دانشگاه به شرح ذیل می باشد: 

چگونه در ورودی دانشگاه باشکنت ترکیه پذیرش بگیریم؟ پروسه پذیرش در این دانشگاه به شرح زیر است:

بسته به درخواست خود مدرک دیپلم به همراه ترجمه معتبر( اگر در مقاطع بالاتر قصد ادامه تحصیل دارید باید مدارک قبل را نیز ارسال کنید)
ریزنمراتی که باید به یکی از زبان های ترکی یا انگلیسی ترجمه شده باشد
کپی از پاسپورت
لازم به ذکر این نکته است که تمامی گواهی ها باید توسط مهر مخصوص معتبر شود و هزینه ی شرکت در آزمون دانشگاه باشکنت 200 لیر ترکی می باشد که در هنگام ثبت نام باید رسید آن ارسال شود.

نکاتی که قبل از ثبت نام دانشگاه باشکنت باید بدانید:

حتما از ایمیل معتبر جهت ثبت نام استفاده کنید چرا که کد تاییدی برای شما فرستاده می شود. این کد تایید بسیار مهم است و باید در نزد شما محفوظ باشد.
با توجه به آن که بسیاری از افراد تقاضای شرکت در آزمون برای رشته های پزشکی و دندان پزشکی را دارند، باید خاطر نشان کرد که معدل دبیرستان باید میان 16 الی 20 باشد.
توجه کنید که اطلاعات مدارک ارسال شده با مدارک اصل یکی باشد و در صورت هرگونه مغایرتی ثبت نام لغو می شود.

شهریه دانشگاه باشکنت آنکارا

همان طور که در بالا اشاره کردیم دانشگاه باشکنت، خصوصی است بنابراین شهریه ای که دریافت می کند در مقایسه با سایر دانشگاه های دولتی بالاتر است. برای پزشکی و دندان پزشکی  به ترتیب شهریه 85000 لیر و 65000 لیر می باشد.

معرفی دانشگاه عدنان مندرس ترکیه

یکی دیگر از دانشگاه های برتر ترکیه دانشگاه عدنان مندرس می باشد که در شهر آیدین می باشد. جالب توجه است نام این دانشگاه برگرفته از نام نخست وزیر سابق ترکیه است. از مزایای این دانشگاه می توان به امکانات علمی و رفاهی توجه کرد.

رنکینگ

قبل از ثبت نام در هر دانشگاهی توجه به رنک آن اهمیت والایی دارد. دانشگاه عدنان مندرس در میان تمامی دانشگاه های برتر رتبه ی 1828 را از آن خود کرده است  و نکته ی قابل توجه این است در ترکیه رتبه 49 را دارد. لازم به ذکر این امر مهم است که مدرک این دانشگاه مورد قبول وزرات علوم ایران نیست.

https://touran.academy/adnan-menderes-university/

آموزش در دانشگاه عدنان مندرس

دانشگاه عدنان مندرس از 50 دانشگاه برتر ترکیه می باشد که خصوصی است و زبانی که در آن تدریس می شود، ترکی است. مهم ترین مزیتی که این دانشگاه دارد بورسیه اراسموس یا فارابی می باشد که همین امر سبب افزایش رنکینگ در سطح جهانی شده است. این دانشگاه از امکانات ویژه ای برخوردار است که از این جهت بسیار مورد توجه عموم قرار دارد.

نحوه ی اخذ پذیرش دانشگاه عدنان مندرس

همان طور که می دانید برای پذیرش در دانشگاه عدنان مندرس   باید نمره ی قبولی در آزمون یوس را بگیرید. لازم به ذکر است چون زبان آموزشی ترکی می باشد نمره و مدرک TOMER اهمیت است.

بورسیه های تحصیلی دانشگاه عددنان مندرس چگونه است؟

مزیت این دانشگاه نسبت به سایر دانشگاه ها بورسیه های تحصیلی اش می باشد. این دانشگاه برای افرادی که مشکلات مالی دارند صندوق حمایتی در نظر دارد که بنا بر شرایط دانشجو قسمتی یا کل مبلغ شهریه را پرداخت می کند. هم چنین دانشجویان می توانند به صورت پاره وقت در دانشگاه کار کنند.

معرفی دانشگاه بولنت اجوینت ترکیه 

دانشگاه بولنت اجوینت یا Bülent Ecevit  از دانشگاه های دولتی می باشد که در شهر زونگولداک واقع شده است. این دانشگاه برای دانشجویان رشته ی مهندسی مناسب است. لازم به ذکر است در رشته معدن نیز شهرت جهانی دارد.   

رنکینگ دانشگاه بولنت اجوینت ترکیه

یکی از فاکتورهای مهم برای دانشجویان جهت ثبت نام رنکینگ دانشگاه می باشد که این دانشگاه رتبه 3721 را در میان جهانیان از آن خود کرده است و در کشور ترکیه رتبه اش 72 می باشد. نکته ای مهم برای ایرانیان آن است که مدرک این دانشگاه در ایران اعتبار کافی را ندارد و مورد تایید قرار نمی گیرد.

دانشگاه بیلکنت ترکیه

اولین دانشگاه غیر انتفاعی دانشگاه بیلکنت می باشد که در شهر زیبا ی انکارا واقع شده است. این دانشگاه با رتبه ی 421 در جهان بهترین دانشگاه در کشور ترکیه شناخته شد. زبانی که با آن به دانشجویان تدریس می شود نیز انگلیسی می باشد. هزینه ای هم که باید پرداخت کنید 14 هزار دلار می باشد که می توانید در دو قسط پرداخت کنید.

دانشگاه حاجت تپه (Hacettepe University)

دانشگاه حاجت تپه نیز در پایتخت ترکیه یعنی آنکارا واقع شده است. نحوه پذیرش هم به این صورت است که ابتدا باید در آزمون ورودی پذیرفته شوید. از مزایای این دانشگاه امکانات رفاهی فراوانی است که در اختیار دانشجویان قرار می گیرد. دانشگاه تبت در میان تمام دانشگاه های جهان رتبه 800 را داراست. در برخی موارد علاوه بر نمره آزمون یوس نمرات تحصیلی مورد بررسی قرار می گیرد تا کسانی که شایستگی بیشتری دارند پذیرفته شوند. زبانی که تدریس می شود ترکی می باشد.

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش