اطلاعات تماس
  • 021439*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010215631317981

کارشناسی خودرو چیست؟

کد: 140010215631317981

https://bit.ly/3zNJkCz

، (اخبار رسمی): کارشناس خودرو متخصصی است که یک خودرو را قبل از خرید و فروش به طور کلی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد، در حالت کلی کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسی فنی خودرو و همچنین کارشناسی بدنه خودرو توسط یک کارشناس مجرب خودرو انجام می‌شود. پس از بررسی‌ها و ملاحظات موردنظر قیمت نهایی توسط کارشناس تعیین می‌گردد.

کارشناسی خودرو چیست + اهمیت آن
کارشناسی خودرو و اهمیت آن

شما می‌توانید به مراجعه به سایت کارینا پارس از پرسنل متخصص و مجرب این شرکت بهره ببرید. کیفیت خدمات کارشناسی خودرو کارینا توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و تایید شده است.

خرید و فروش خودرو در شرایطی که قیمت‌ها ثبات ندارند بسیار حساس و گاهی با کلاهبرداری‌های مختلف روبه‌رو می‌شود. همچنین به دلیل افزایش فزاینده قیمت خودرو افراد زیادی هستند که خرید خودرو دست دوم را به خرید خودرو صفر ترجیح می‌دهند.

کارشناس خودرو متخصصی است که یک خودرو را قبل از خرید و فروش به طور کلی مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌دهد، در حالت کلی کارشناسی رنگ خودرو، کارشناسی فنی خودرو و همچنین کارشناسی بدنه خودرو توسط یک کارشناس مجرب خودرو انجام می‌شود. پس از بررسی‌ها و ملاحظات موردنظر قیمت نهایی توسط کارشناس تعیین می‌گردد.

به همین دلیل قبل از خرید خودرو حتما باید از یک کارشناس خودرو به منظور جلوگیری از ضرر مالی استفاده نمایید. زیرا بسیاری از افراد هنگام خرید خودرو نمی‌دانند چه بخش‌هایی از خودرو را بررسی نمایند و در اکثر مواقع سرشان کلاه می‌رود. کارشناس خودرو به دلیل داشتن تبحر و همچنین تجربه مناسب شما را در تصمیم‌گیری نهایی راهنمایی می‌نماید.

کارشناسی خودرو در بخش‌های مختلف صورت می‌گیرد که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

کارشناسی رنگ خودرو

یکی از مواردی که در کشورمان سبب کاهش قیمت خودرو می‌شود، تعویض شدن قطعات و همچنین رنگ شدگی بدنه خودرو است. به همین دلیل مالکان خودرو در صورت وجود خش و رنگ پریدگی خودرو در صدد آن هستند که به هر نحوی شده این موارد را بپوشانند. با شروع چنین اتفاقاتی که برخلاف میل خریدار خودرو انجام می‌گردد، نیاز است که حتما از یک کارشناس مجرب استفاده نمایید.

در مواردی که صدمه به خودرو کمتر است و اصلاحات خودرو بدون صافکاری یا قلم‌گیری انجام می‌شوند اما در مواقعی که خودرو دچار صدمات و رنگ پریدگی‌های شدید می‌گردد، صافکاران به صورت کامل حرفه‌ای خودرو را تعمیر می‌نمایند. برخی از نقاط خودرو مستعد رنگ شدگی بیشتر هستند، که نیازمند بررسی دقیق‌تر و بهره‌گیری از روش‌های مختلف تشخیص رنگ شدگی خودرو هستند.  

کارشناسی بدنه خودرو

 یکی از مهمترین بخش‌های کارشناسی خودرو این بخش است زیرا هرگونه تغییر شکل و خوردگی در خودرو به بدنه آن مربوط می‌شود. خودروها در تصادفات یا حوادث مختلف دچار بخش‌های صدمه دیده و آسیب دیده می‌شوند که به کل تعویض یا تعمیر شوند. کارشناس مجرب بدنه خودرو به صورت حرفه‌ای بخش‌های آسیب دیده، تعویضی، بتونه شده، فنی خودرو، اتاقک‌ها و حتی ضخامت رنگ را بررسی می‌کند.

کارشناسی بدنه خودرو از سه بخش اصلی تشکیل شده است که کارشناسان خودرو آنها را بررسی می‌کنند.

  •  شاسی و ستون‌ها

این بخش به چشم دیده نمی‌شود و جزو اصلی‌ترین بخش خودرو نیز به حساب می‌آید. هرگونه آسیب به شاسی باید شناسایی شود زیرا ممکن است ایمنی خودرو دچار خطری جدی گردد. ستون‌های خودرو نیز از دیگر بخش‌های اصلی هستند که بدنه خودرو را به سقف خودرو متصل می‌کنند. نام‌گذاری ستون‌های خودرو به سه دسته جلو، عقب و مرکزی تقسیم می‌شوند.

  •  بررسی رنگ شدگی بدنه خودرو

حساسیت این بخش بسیار بالاست زیرا صافکاران و نقاشان ماهری در این حوزه فعال هستند که بخش‌های آسیب دیده را به صورت فوق العاده‌ای بازسازی می‌کنند. به همین دلیل نیاز است که کارشناس خودرو با بهره‌گیری از تجهیزات و علم روز بتواند موارد رنگ شدگی را مورد بررسی قرار دهد.

  • قطعات تعویضی خودرو

یکی از دلایل کاهش قیمت خودرو تعویض یک قسمت از خودرو است. در کشورهای اروپایی اما تعویض خودرو به دلیل آنکه از قطعه با استحکام بیشتری استفاده می‌شود، به عنوان یک امر مرسوم و متداول شناخته می‌شود. تشخیص قطعه تعویضی گاها دشوار است، زیرا از لحاظ کیفیت، رنگ و ضخامت با قطعه پیشین برابری می‌کند.

کارشناسی فنی خودرو

یکی از مشکلاتی که عموم مردم هنگام معامله خودرو دست دوم یا کارکرده با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، وجود ایرادات فنی موجود در خودرو که در ظاهر آن گاها معلوم نمی‌گردد. به همین دلیل باید به کمک یک مکانیک با تجربه و ماهر این ایرادات و مشکلات را پیدا کنید. باید به این نکته اشاره نمود که در این قسمت کارشناس مربوطه باید در حوزه مکانیک خودرو و قطعات آن تبحر کافی را داشته باشد. حال باید بپرسیم که کارشناسی فنی خودرو شامل چه بخش‌هایی می‌شود:

کارشناسی موتور خودرو

موتور بخش اصلی خودرو است و باید با حساسیت بیشتری بررسی شود. حتی یک موتور آرام و بی‌صدا نیز نیاز به بررسی فنی دارد. موتورها انواع مختلفی دارند. یک موتور درون‌سوز داخلی مشابه یک سیستم پیشرفته است و هر قطعه آن دارای کارکرد خاصی است که هرکدام از آنها اهمیت بسیاری دارند.

کارشناسی گیربکس خودرو

این بخش وظیفه انتقال قدرت را به چرخ‌ها بر عهده دارد. اگر گیربکس خودرو دچار آسیب شود، مصرف خودرو و هزینه‌های مربوطه آن بسیار زیاد خواهند شد. در خودروهای مدرن‌تر که دارای دنده‌های اتومات و توربو هستند. به دلیل بهره بردن از حسگرهای هیدرولیکی و مکانیکی مهم وگران قیمت نیازمند کارشناسی دقیق‌تر خودرو هستند. این کارشناسان آگاهی و تجربه کافی برای بررسی هر دو گیربکس اتومات و دنده‌ای را دارند.

کارشناسی جلوبندی خودرو

وظیفه تعلیق و هندلینگ خودرو در سرپیچ‌ها و دست اندازها بر عهده جلوبندی خودرو است. جلوبندی خودرو ممکن است به دلیلی همچون خرابی لاستیک‌ها، خرابی بلبرینگ چرخ، استفاده از کمک فنرهای غیر استاندارد، ضربات شدید به شاسی‌ها و ... دچار آسیب شود. این خرابی‌ها موجب وارد شدن آسیب‌های جدی به قسمت‌های جلوبندی می‌گردند.

تست دیاگ

بخش ECU یا مغز خودرو وظیفه کنترل بخش‌های دیگر را برعهده دیگر دارد. عمل نمودن سنسورهای خودرو، باز شدن کیسه‌های هوا، تعمیرات اساسی موتور، میزان مسافت پیموده شده و مصرف سوخت خودرو و ... اطلاعاتی است که در بخش ثبت می‌شوند. این اطلاعات را دیاگ خوانده و امکان ویرایش نیز دارد. کارشناس خودرو دستگاه دیاگ را به خودرو وصل می‌کند و این پارامترها را بررسی می‌کنند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد به هنگام خرید و فروش خودرو دست دوم و کارکرده و به منظور جلوگیری از یک ضررهای زیاد معامله اشتباه باید از کارشناسی خودرو استفاده نمایید. شما می‌توانید به مراجعه به سایت کارینا پارس از پرسنل متخصص و مجرب این شرکت بهره ببرید. کیفیت خدمات کارشناسی خودرو کارینا توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران بررسی و تایید شده است.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021439*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید