اطلاعات تماس
  • 021556*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010225632817938

آشنایی با فواید زیره سبز و معرفی انواع خواص این گیاه

خواص بی نظیر زیره سبز چیست؟

کد: 140010225632817938

https://bit.ly/3tl8xmj

، (اخبار رسمی): زیره سبز یکی از ادویه های بسیار مفید و پرکاربرد است که خواص بسیار زیادی دارد و مصرف زیاد آن باعث حفظ سلامت عمومی بدن می شود

خواص بی نظیر زیره سبز چیست؟ (معرفی کامل)
خواص زیر سبز برای سلامتی

زیره سبز یکی از انواع گیاه زیره است که در پخت و پز کاربرد دارد. زیره نوعی ادویه است که در جهان برای طعم بیشتر به غذا از آن استفاده می کنند.

زیره سبز یکی از انواع گیاه زیره است که در پخت و پز کاربرد دارد. زیره نوعی ادویه است که در جهان برای طعم بیشتر به غذا از آن استفاده می کنند. این گیاه در بازار ایران به دو صورت آسیاب و پودر شده و دانه ی خشک شده موجود است و به فروش می رسد. زیره سبز در پخت و پز و تهیه دمنوش استفاده فراوانی دارد و این به دلیل خواص بسیار مفید آن برای سلامت بدن است. از جمله خواص زیره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

حاوی آنتی اکسیدان است

دانه های زیره حاوی مواد طبیعی هستند که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کنند و مانع حمله رادیکال های آزاد به سلول های سلام می شود. آنتی اکسیدان ها به شما کمک می کنند تا احساس سلامتی و انرژی بیشتری داشته باشید و از پیری پوست جلوگیری می کنند.

خاصیت ضد سرطانی دارد

بر اساس برخی آزمایشات، به نظر می رسد زیره این توانایی را دارد که از تکثیر سلول های سرطانی  جلوگیری کند.همچنین از میان 9 گیاه و ادویه معروف، ریحان و زیره قوی ترین گیاهان ضد سرطان هستند.

به کنترل قند خون کمک می کند

زیره به عنوان بخشی از یک آزمایش دارویی گیاهی برای دیابت استفاده شد. این دارو با موفقیت به افراد مبتلا به دیابت کمک کرد تا وضعیت خود را مدیریت کنند.

با باکتری ها و انگل ها مبارزه می کند

روغن استخراج شده از دانه های زیره به عنوان یک لاروکش موثر و عامل ضد عفونی کننده استفاده شده است. این روغن حتی گونه هایی از باکتری ها را که در برابر سایر ضد عفونی کننده ها مقاوم هستند، از بین می برد.به همین دلیل از زیره بعنوان نگهدارنده مواد غذایی استفاده می شود.

اثر ضد التهابی دارد

مواد فعال موجود در دانه های زیره دارای اثر ضد التهابی و ضد عفونی کننده هستند. این بدان معنی است که اگر درد یا التهابی دارید که باعث سایر بیماری ها می شود، زیره در رژیم غذایی شما ممکن است با اثرات آن مقابله کند.

به کاهش کلسترول کمک می کند

مکمل غذایی پودر زیره مخلوط شده در ماست نشان داده شده است که به کاهش کلسترول کمک کرد.

می تواند به کاهش وزن کمک کند

علائم سندروم روده تحریک پذیر را بهبود می بخشد

محققان عصاره زیره را برای درمان گرفتگی عضلات، اسپاسم گوارشی، حالت تهوع و نفخ مرتبط با سندرم روده تحریک پذیر (IBS) ارزیابی کرده اند. عصاره زیره قادر به درمان این علائم بود.

حافظه را تقویت می کند

زیره می تواند با تحریک سیستم عصبی مرکزی به بدن شما کمک کند تا موثرتر باشد. این امر می تواند منجر به حافظه قوی تر و کنترل بیشتر بر اندام شما شود. زیره حتی ممکن است بتواند به درمان بیماری پارکینسون کمک کند زیرا در عملکرد سیستم عصبی مرکزی بدن نقش دارد.

با توجه به فواید بسیار زیادی که زیره سبز دارد، به وفورد در سراسر ایران به فروش می رسد. زیره سبز در فروشگاه سبد پلاس در بسته بندی های 250-500-750 گرمی تا 5 کیلوگرمی موجود و آمده سفارش است. این اطمینان را داشته باشید که این محصول با بالاترین میزان کیفیت عرضه شده است. همچنین قیمت زیره سبز در سبدپلاس با کمترین میزان سود در نظر گرفته شده تا امکان خرید زیره سبز برای همه فراهم باشد.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021556*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش