اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010235635017988

در ضد حریق چیست؟

کد: 140010235635017988

https://bit.ly/3ns4i4E

، (اخبار رسمی): درب های ضد حریق جزء انکار ناپذیری از سیستم دفاعی آتش ساختمان هستند و از حیث راه فرار، درب ها تضمین کننده امنیت جانی افراد به هنگام خروج فوری در مواقع ضرورت اند. با این وجود، ملزومات اولیه کماکان برای بسیاری از معماران و طراحان ناشناخته اند.

درب ضد حریق چیست؟
در ضد حریق چیست؟

به گفتار ساده، یک درب ضد حریق ملزم به داشتن ماهیت یک بازشوی محافظ در مواقع آتشسوزی و دودگرفتگی است که شامل: درب، فریم، سخت افزار جانبی و در صورت نیاز دریچه می شود. بطور معمول نیازی نیست تا تمامی این اجزا از یک تولیدکننده تهیه شوند، در اکثر مواقع می توانند محصولات مجزائی باشند که به عنوان ملزومات درب های ضد حریق طبقه بندی و علامت گذاری شده اند، با این حال به شدت توصیه می شود از اجزائی که قبلا در کنار هم استفاده و تست شده اند استفاده شود تا از حصول بهترین نتیجه اطمینان حاصل کرد.

چطور می توانم در مورد یک درب ضد حریق اطلاعات بیشتری بدست بیاورم؟

هر درب ضد حریق باید دارای یک برچسب دائمی خوانا باشد، فریم این درب ها نیز ممکن دارای این برچسب ها باشند که در غیر اینصورت می توان اطلاعات مربوطه را از فروشنده فریم درخواست کرد.

برچسب درب ها و فریم ها شامل اطلاعات ارزش مندی است که از بین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: تولید کننده، مقدار زمانی که محصول در برابر آتش مقاوم است، اینکه بازشوی درب به سخت افزار خروج ثابت هنگام آتش سوزی مجهز است و در نهایت اینکه درب در برابر افزایش دما مقاوم است یا صرفا از عبور دود جلوگیری به عمل می اورند.

برچسب درب های ضد حریق معمولا شامل شماره ایست که به تولیدکنندگان اجازه می دهد به اطلاعات بیشتری در مورد ساختار درب دسترسی پیدا کنند. در برخی از مواقع ممکن است میزان مقاومت فریم درب از خود درب بیشتر باشد که در این مواقع عدد کمتر مبنای میزان مقاومت در برابر آتش در نظر گرفته می شود. برخی از سخت افزار جانبی نیز دارای برچسب می باشند که حاوی اطلاعات کمتری است.

در چه مواقعی لزوم استفاده از درب های ضد حریق بیشتر مشهود است؟

درب ضد حریق برای جلوگیری از انتقال آتش و حرارت از یک سمت درب به سمت دیگر طراحی شده است. به عنوان مثال، در صورتیکه که آتش سوزی در ساختمانی رخ دهد ممکن است نیاز باشد انتقال حرارت و آتش را در یکسو محدود کرد تا قربانیان آتش سوزی بتوانند با استفاده از راه پله در امنیت از ساختمان خارج شوند.

برای رفاه حال ساکنین، چگونه می توان درب ضد حریق را در مواقع امن باز نگه داشت؟

در جهت تفکیک ساختمان و جلوگیری از انتشار آتش و دود در حین آتش سوزی درب ضد حریق حتما باید بسته باشند. هدف حفاظت از راه های فرار و خریدن وقت برای ساکنین در جهت تخلیه ساختمان است. در صورتیکه درب ها مسدود و یا بطور کامل باز شده باشند قادر به انجام وظیفه خود و حفاظت از ساختمان و ساکنینش نخواهند بود.

راه های قابل قبولی برای باز نگه داشتن درب ضد حریق وجود دارد: استفاده ار نگهدارنده های الکترومغناطیسی و یا ترکیبی از نگهدارنده ها و سیستم اعلام حریق که بصورت مستقیم با یکدیگر در تماس اند و در صورت شناسایی دود و حریق اقدام به بستن درب ها می کنند و حفاظتی به مدت 20، 45، 60، 90 و یا 180 دقیقه فراهم می کنند. گاها قابلیت درب های ضد حریق را با حروف نمایش می دهند: حرف A برای مقاومت تا 3 ساعت، B برای 60 یا 90 دقیقه و حرف C برای 45 دقیقه (برای 20 دقیقه حرفی لحاظ نشده است). با این حال استفاده از اعداد امری مرسوم تر است.

شرکت آریا درسام با تکیه بر سالها تجربه ی موسسین و سابقه ی درخشان با بیش از یک دهه فعالیت در زمینه ی تولید و عرضه ی دربهای ساختمانی، در سال 1397 با نام تجاری آریا درسام ایمن گستر فعالیت خود را آغاز نمود.
این مجموعه با در اختیار داشتن کارخانه ی تولیدی با به روزترین تجهیزات صنعتی و بکارگیری تکنولوژی روز دنیا اقدام به تولید انواع دربهای استیل اعم از دربهای مقاوم در برابر حریق (مورد تایید آتش نشانی)، انواع دربهای بیمارستانی، شیشه خور، دیتاسنتر و غیره نموده است.
آریا درسام به منظور تولید محصولات و ارائه ی خدمات با بهترین کیفیت و کسب بالاترین سطح رضایتمندی مشتریان، اقدام به اخذ گواهینامه های مربوطه نموده و در این راستا موفق به اخذ گواهینامه های 9001ISO، 100002ISO و 100004ISO گردیده است.
تیم جوان و مجرب آریا درسام با ساختار مدیریتی قدرتمند و پشتیبانی و خدمات قوی با هدف ارائه ی طیف کاملی از محصولات و خدمات با کیفیت پا به این عرصه گذاشته و به دنبال بالاترین سطح پاسخگویی به تمامی نیازهای مشتریان خود می باشد و در این راه از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.
چشم انداز ما این است که اولین انتخاب مشتریان بازارهای لوکس، کلان و خرد باشیم.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 021223*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

شهر و جامعه