اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010255638317982

آنچه باید درباره رینوپلاستی بدانید

مهم ترین نکات درباره جراحی بینی

کد: 140010255638317982

https://bit.ly/3ftX387

، تهران , (اخبار رسمی): جراحی زیبایی بینی امروزه اصلی ترین و پر طرفدار ترین عمل زیبایی در ایران است. در این مقاله از اکانت اخبار رسمی دکتر حمیدرضا حسنانی، یکی از با تجربه ترین جراحان بینی ایران و تهران می توانید همه چیز درباره رینوپلاستی را بخوانید.

مهم ترین نکات درباره جراحی بینی
نمونه کار جراحی بینی نیمه فانتزی برای خانم جوان توسط دکتر حمیدرضا حسنانی

با انتخاب یک جراح بینی خوب و انجام درست مراقبت های بعد از عمل، می توان بهترین نتیجه را از جراحی بینی گرفت و کم ترین عوارض بعد از رینوپلاستی را تجربه کرد.

جراحی بینی یا رینوپلاستی پر طرفدار ترین عمل زیبایی در ایران و جهان است و روز به روز به تعداد متقاضیان انجام آن افزوده می شود. در این مقاله از سایت دکتر حمیدرضا حسنانی، جراح بینی در تهران، تصمیم داریم همه جوانب جراحی بینی را مورد بررسی قرار دهیم تا بتوانید با داشتن اطلاعات کافی از این عمل، برای انجام آن تصمیم گیری کرده و از بروز نارضایتی بعد از جراحی جلوگیری کنید.

آناتومی بینی

بینی به طور کلی از دو بخش اسکلت شامل استخوان ها و غضروف ها به همراه پوست تشکیل شده است. کیفیت هر یک از این موارد می تواند بر روی ظاهر بینی موثر باشد.

رینوپلاستی چیست؟

جراحی بینی یا رینوپلاستی عمل تغییر شکل بینی با هدف زیباسازی بینی و با حفظ عملکردهای طبیعی آن است. رینو (Rhino) به معنای بینی و پلاستی (Plasty) به معنای تغییر شکل دادن است. رینوپلاستی یا جراحی بینی به عملی گفته می شود که در آن، جراح با در نظر گرفتن ملاحظاتی از قبیل عدم ایجاد مشکلات تنفسی، اقدام به زیباسازی و انجام تکنیک های جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی بینی با هدف تغییر شکل و بهبود ظاهر بینی می نماید. در ادامه تمام نکات جراحی بینی به صورت خلاصه و سر فصل وار ارائه شده است.

نگاهی کلی به روند جراحی بینی

بهتر است حدود ۹۰ دقیقه قبل از جراحی در کلینیک حضور داشته باشید. از شب قبل از جراحی هیچ نوع خوردنی یا نوشیدنی را نباید مصرف کرده باشید. کارکنان بیمارستان اضطراب شما را درک می کنند و سعی می کنند با رفتار دوستانه خود شما را آرام کنند. فردای روز جراحی یک روز بعد از انجام عمل جراحی برای معاینه بینی به مطب دکتر حسنانی مراجعه خواهید نمود. یک هفته پس از جراحی برای باز کردن اسپلینت بینی و بخیه های بیرونی به مطب دکتر مراجعه می کنید.

انواع جراحی بینی

انواع مختلفی را می توان برای جراحی زیبایی بینی در نظر گرفت. این انواع بر اساس نوع بینی، روش انجام عمل و مدل بینی بعد از جراحی تقسیم بندی می شوند. در ادامه انواع اصلی جراحی بینی را مورد بررسی قرار داده ایم تا بتوانید دید درستی نسبت به هر یک از آن ها داشته باشید.

با تکنیک های قدیمی تر، تقریباً کار خاصی برای بینی های گوشتی نمی شد کرد چون تکنیک های قدیمی بیشتر کاهنده بودند و شامل تراش دادن استخوان و غضروف می شدند. اما امروزه چون بینی های گوشتی با تقویت غضروف شکل داده شده و باز آرایی و حالت داده می شوند، برگشت یا افتادگی بینی های گوشتی خیلی کم شده و شاید اصلا اتفاق نیفتد.

جراحی بینی استخوانی

اگر پوست بینی نازک باشد و استخوان و غضروف های محکمی داشته باشد به آن بینی استخوانی (غضروفی) می گویند. این بینی ها نتیجه زیبایی بهتری دارد و با احتمال خیلی بیشتر رضایت بیمار و اطرافیانش فراهم می شود.

جراحی بینی گوشتی

از طرف دیگر اگر ضخامت پوست بینی زیاد باشد و از غضروف های غیر محکمی بر خوردار باشد به آن بینی گوشتی می گویند و نتیجه جراحی ضعیف است و رضایت بیمار و اطرافیانش از جراحی کمتر است.

جراحی بینی های ترکیبی

حالت های ترکیبی دیگری هم برای بینی وجود دارد. بینی با پوست ضخیم و غضروف های ضخیم (نیمه گوشتی) یا بینی پوست نازک و غضروف های نازک (نیمه استخوانی) یا بینی با ضخامت متوسط و… در نهایت باید گفت هر قدر غضروف های بینی محکم تر باشد و پوست بیمار نازک تر باشد امکان ایجاد تغییرات مورد نظر بیمار و جراح بیشتر است.

جراحی بینی فانتزی (عروسکی)

بینی فانتزی همان طور که از نام آن مشخص است، به بینی هایی گفته می شود که در عین داشتن اندازه ای کوچک، کمی سر بالا هم هستند. بسیاری از افرادی که می خواهند بینی خود را به شکل فانتزی عمل کنند، نمی دانند که شاید این مدل جراحی بینی برای صورت آن ها مناسب نباشد. به این دلیل به جراحی بینی فانتزی، مدل عروسکی هم گفته می شود که در نتیجه انجام این مدل از عمل، بینی فرد ظاهری عروسک مانند یعنی سر بالا و کوچک به خود می گیرد.

جراحی بینی طبیعی

جراحی بینی طبیعی را می توان زیباترین نوع مدل بینی بعد از عمل دانست. به این دلیل به عمل بینی طبیعی این نام را اطلاق می کنند که بعد از انجام آن، بینی به بهترین و متناسب ترین حالت خود در می آید و شکلی غیر طبیعی به خود نخواهد گرفت. پیشنهاد دکتر حسنانی به بیماران خود این است که مدل طبیعی عمل بینی را در اولویت انتخاب خود قرار دهند ولی با این حال اگر شخصی اصرار به انجام جراحی بینی عروسکی داشته باشد، این اقدام برایش انجام خواهد شد.

عمل بینی نیمه فانتزی

عمل بینی نیمه فانتزی این روزها بیش تر از مدل های دیگر مورد محبوبیت واقع شده است. در این جراحی، بینی حالتی بین مدل طبیعی و فانتزی به خود می گیرد و اصطلاحا نیمه فانتزی می شود. بینی نیمه فانتزی به اندازه کافی کوچک و سر بالا خواهد بود و حالتی غیر طبیعی به خود نخواهد گرفت.

اقدامات قبل از عمل جراحی بینی

قبل از انجام عمل زیبایی بینی، باید ناشتا باشید. قبل از عمل به مدت 8 ساعت چیزی نخورید تا معده شما کاملا خالی باشد. زیرا در هنگام بیهوشی اگر چیزی داخل معده باشد، ممکن است محتویات معده برگشت کرده و وارد مجرای تنفسی گردد.

اگر سیگاری هستید، 2 هفته قبل از عمل سیگار کشیدن را متوقف کنید. البته هر چه زمان توقف سیگار کشیدن قبل عمل بینی بیشتر باشد بهتر است. سیگار اکسیژن خون را کم کرده و احتمال مشکلات تنفسی در حین عمل را افزایش میدهد. یکی از مواردی که در حین عمل به دقت توسط دستگاه کنترل می شود و در نمایشگر نشان داده می شود میزان اکسیژن موجود در خون است.

دو هفته مُسکن هایی مثل آسپیرین و بروفن مصرف نکنید. تعدادی آزمایش قبل از عمل جراحی باید انجام شوند. ممکن است نیاز باشد که سی تی اسکن بینی تهیه کنید.

عوارض جراحی رینوپلاستی

هر گونه جراحی در بهترین شرایط ممکن است با عوارضی همراه باشد. در صورتی که متقاضی جراحی هیچ گونه سابقه بیماری داخلی نداشته باشد و پوست، مخاط، استخوان، غضروف وی در حالت نرمال باشد، عوارض جراحی پلاستیک بینی چندان قابل توجه نیست و بسته به مهارت جراح می تواند تا حد بسیار ناچیز تقلیل یابد.

با این حال، دو دسته عوارض می توانند بعد از جراحی بینی ایجاد شود. این عوارض شامل عوارض عملکردی و عوارض زیبایی می باشند. از میان عوارض عملکردی می توان به بروز مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی و از میان عوارض ظاهری می توان به باقی ماندن تورم روی بینی بعد از عمل اشاره کرد.

با انتخاب یک جراح بینی خوب و انجام درست مراقبت های بعد از عمل، می توان بهترین نتیجه را از جراحی بینی گرفت و کم ترین عوارض بعد از رینوپلاستی را تجربه کرد.

آیا انجام جراحی بینی برای تنوع کار درستی است؟

معمولا کسانی که نزد دکتر حسنانی عمل بینی انجام می دهند، با مشکل انحراف، کجی، قوز، بزرگی بیش از حد یا مشکلاتی از این دست در بینی خود مواجه هستند. انجام جراحی بینی برای کسانی که بینی شان ایرادی ندارد و فقط برای ایجاد تنوع اقدام به جراحی می کنند، اقدام صحیحی نیست.

بسیاری از افرادی که برای این منظورها مراجعه می کنند، با مسائل روانی دست و پنجه نرم می کنند. مثلا بیماری هایی هست که در آن فرد با ظاهرش مشکل دارد و به هیچ وجه ظاهرش را قبول نمی کند.

همچنین برخی افراد شخصیت های مرزی دارند. برخی دیگر شیفته صورت زیبای خود هستند و خود را بسیار برتر از دیگران می پندارند و هدفشان از رینوپلاستی دستیابی به چهره ای ایده آل است.

برخی افراد هم فقط مشکل افسردگی دارند. ازدواج نا موفقی در گذشته داشته اند و در صدد ایجاد تنوع و تغییر و تحول در زندگی خویش هستند.

اگر شما داوطلب انجام جراحی زیبایی بینی هستید، باید بدانید که روانشناسی جراحی بینی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید به آن توجه داشت. انجام جراحی بینی برای افزایش اعتماد به نفس اقدام درستی است ولی در صورتی که هدف از آن مشخص و منطقی باشد. دکتر حمیدرضا حسنانی 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
درباره منتشر کننده:

دکتر حمیدرضا حسنانی

دکتر حمیدرضا حسنانی، متخصص گوش و حلق و بینی، جراحی بینی و صورت، متخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بینی، از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را روی جراحی بینی متمرکز نموده و تا کنون بیش از ۵۰۰۰ عمل جراحی بینی موفق انجام داده ام.

اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی