اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140010305648318028

بررسی کامل بیمه شخص ثالث خودر و موتور در زمستان 1400

کد: 140010305648318028

https://bit.ly/3fCJVNY

، (اخبار رسمی): موتور و خودروها در کوچه و خیابان های شهر در معرض خطر و حادثه رانندگی هستند و احتمال بروز تصادف برای آن‌ها مخصوصا در روزهای زمستانی و برفی پایان سال 1400 است. بنابراین می‌توان میزان ریسک این خطر را با تهیه بیمه موتور و بیمه خودرو کاهش داد و در صورت بروز حادثه، جبران خسارت داشت.

بررسی کامل بیمه شخص ثالث خودر و موتور در زمستان 1400
بررسی کامل بیمه شخص ثالث خودر و موتور در زمستان 1400

خرید بیمه شخص ثالث برای موتور و خودرو یکی از الزاماتی است که از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی اعلام شده است. بنابراین بیمه شخص ثالث با توجه به اجباری بودن آن مورد استقبال افراد بیشتری قرار گرفته است. دقت کنید که در صورت عدم بیمه موتور و بیمه شخص ثالث خودرو، پلیس می‌تواند خودرو و موتور سیکلت شما را توقیف و اعمال قانون کند.

انتخاب بهترین بیمه موتور و بیمه شخص ثالث ماشین یکی از دغدغه‌های اصلی موتورسوار‌ها و راننده‌ها است. بنابراین باید شرایط استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای فراهم شود تا ارزان‌ترین و بهترین بیمه‌نامه تهیه شود. در این مطلب درباره پوشش‌ها و بیمه شخص ثالث توضیحاتی خواهیم داد با ما همراه باشید.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث موتورسیکلت شامل چیست؟

  • خسارت مالی به اشخاص ثالث: بیمه‌گر خسارت مالی وارده به شخص ثالث( شخص غیر از راننده مقصر) را مطابق پوشش های بیمه‌نامه شخص ثالث موتورسیکلت می پردازد.
  • خسارت‌های جانی اشخاص ثالث : بیمه گر خسارت جانی شامل فوت و نقص عضو وارده به شخص ثالث را مطابق توافق های بیمه‌شخص ثالث می پردازد.
  •  خسارت جانی راننده مقصر: اگر راننده موتورسیکلت طی حادثه خسارت جانی ببیند، بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت غرامت او را پرداخت می کند.

حوادث زیر تحت پوشش بیمه شخص ثالث موتورسیکلت نیستند:

  • خسارت وارده به بار یا محموله موتورسیکلت بیمه شده
  • خسارت مربوط به موتورسیکلت راننده مقصر
  • خسارت وارده ناشی از اشعه رادیواکتیو و تشعشعات هسته ای
  • جرایم ناشی از محکومیت قضایی یا اجرایی

بیمه بدنه موتور سیکلت و پوشش‌های آن

هنگام تصادف موتور سیکلت  برخی از خطرات و حادثه‌هایی رخ می‌دهد که بیمه شخص ثالث آن‌ها را جبران نمی‌کند و برای جبران این هزینه‌ها باید بیمه بدنه موتور را خریداری کنید که به طور کلی دو نوع خسارت را جبران خواهد و عبارتند از:

  • تصادفات
  • آتش سوزی

همچنین خسارت‌های تحت پوشش بیمه بدنه موتور سیکلت عبارتند از:

  • واژگون شدن موتور سیکلت
  • سقوط موتور
  • برخورد دو موتور با هم دیگر یا برخورد با خودرو
  • حریق
  • برخورد موتور سیکلت با یک جسم ثابت یا متحرک
  • برخورد اشیا به موتورسیکلت (موتورسیکلت در حال حرکت  یا سکون)

بیمه شخص ثالث خودرو چیست؟

بیمه شخص ثالث، بیمه ای اجباری برای تمام دارندگان وسایل نقلیه زمینی در برابر خسارات جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث است.در بیمه شخص ثالث، مالک وسیله نقلیه شخص اول به شمار می آید(که در اکثر بیمه‌نامه ها تحت عنوان بیمه‌گزار شناخته می شود)، شخص ثانی شرکت بیمه است که متعهد به جبران هزینه ها طبق قرارداد است (که در بیمه نامه با عنوان بیمه‌گر درج می شود) و در نهایت شخص ثالث فرد زیان دیده در حوادث رانندگی است (که منظور غیر از راننده مقصر است). تمامی اشخاصی که در یک حادثه تصادف، زیان مالی و جانی می بینند، تحت پوشش بیمه شخص ثالث قرار گرفته و این بیمه هزینه های مربوط به درمان، فوت و خسارات وارد شده به اموال را جبران می کند. در این گونه اتفاقات، راننده مقصر هم می تواند از مزایای بیمه حوادث راننده که شاخه ای جدید از بیمه شخص ثالث به شمار می آید استفاده کند.

پوشش‌های بیمه شخص ثالث خودرو چه خساراتی را دربر میگیرد؟

همانطور که می‌دانید بیمه یک قرارداد دو طرفه بین بیمه‌گزار و بیمه‌گر است و شرکت بیمه با دریافت حق بیمه جبران خسارت‌ها را تعهد می‌کند. بیمه نامه شخص ثالث ماشین دو نوع خسارت کلی مالی و جانی را تحت پوشش قرار می‌دهد که به شرح زیر است:

خسارت‌های مالی:

خسارت‌هایی که بر اموال اشخاص ثالث وارد می‌شود. این خسارت‌ها مانند تصادف با ماشین فرد ثالث است که بیمه‌گر جبران هزینه‌های تعمیرات و زیان وارد شده به وسیله نقلیه را پرداخت خواهد کرد.

خسارت‌های بدنی و جانی:

بیمه‌گر خسارت‌های جانی اشخاص ثالث مانند: فوت، نقص عضو و هزینه‌های درمان را بیمه می‌کند و تحت پوشش این بیمه نامه قرار می‌دهد. پرداخت خسارت بدنی، دیه یا همان ارش با توجه به نوع شکستگی، نقص عضو و صدمه ازکارافتادگی کلی و جزئی تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث است.

نرخ بیمه شخص ثالث خودرو

بیمه موتور و بیمه شخص ثالث خودرو، نرخ مشخصی دارند که با توجه به نوع دیه اعلام شده مشخص می‌شود. در حقیقت مبنای نرخ حق بیمه نامه ثالث در ابتدای هر سال و با توجه به اعلام نرخ دیه از سوی قوه قضاییه مشخص می‌شود.

پس از مشخص شدن مبلغ دیه، بیمه مرکزی به شرکت‌های بیمه‌ای این مبلغ را اعلام کرده و مطابق با آن سقف تعهدات پرداخت خسارت مشخص می‌شود. در سال 1400، نرخ حق بیمه با توجه به دیه یک انسان اعلام شده و نرخ دیه طبق اعلام قوه قضاییه معادل 480 میلیون تومان در ماه‌های عادی و 640 میلیون تومان در ماه‌های حرام است.

با این توضیحات، پوشش جانی بیمه ثالث برابر با 640 میلیون تومان و میزان 2.5 درصد از این مبلغ به پوشش مالی تعلق خواهد گرفت. پوشش مالی تا سقف نصف دیه(320 میلیون تومان) است. همچنین پوشش حوادث راننده برابر با نرخ دیه در ماه‌های غیر حرام است که برابر با 330 میلیون خواهد بود.

نکته: ماه‌های حرام ذی القعده، ذی‌الحجه، محرم و رجب است.

عوامل تاثیر گزار در محاسبه بیمه شخص ثالث

در قیمت نهایی بیمه شخص ثالث عوامل مهمی ‌تاثیر گزار هستند. این عوامل عبارتند از:

  • تخفیف شرکت بیمه
  • مدت اعتبار بیمه ‌نامه
  • سال ساخت و عمر خودرو
  • حق بیمه پایه ابلاغ شده توسط بیمه مرکزی
  • داشتن تخفیف عدم خسارت
  • جریمه دیرکرد بیمه نامه ثالث
  • کاربری خودرو
  • میزان پوشش بیمه ‌نامه شخص ثالث

خرید ارزان‌ترین بیمه موتور و بیمه شخص ثالث خودرو  

  همانطور که می‌دانید در این روز‌ها که بیشتر کار‌ها و خرید‌ها از طریق اینترنت و به صورت آنلاین انجام می‌شود، سامانه بیمه دات کام شرایط استعلام، مقایسه و خرید انواع بیمه نامه را برای بیمه‌گزار‌ها فراهم کرده است تا در کوتاه‌ترین زمان و بدون اتلاف وقت و انرژی از خرید بیمه نامه خود لذت ببرند. بیمه دات کام از جمله کارگزاری‌های آنلاین است که خدمات مختلف بیمه‌ای را در رشته‌های گوناگون بیمه ارائه می‌کند. کافی است برای خرید بیمه موتور و بیمه شخص ثالث خودرو به وب سایت و صفحه اصلی بیمه دات کام مراجعه کرده و با پر کردن فرم مربوطه و اطلاعات موردنیاز، در کوتاه‌ترین زمان بیمه نامه خود را خریداری کنید.

همچنین شرایط استعلام و مقایسه شرکت‌های بیمه‌ای، خرید ارزان‌ترین و بهترین بیمه نامه را فراهم کرده است. اگر مشاوره‌ای در زمینه خرید بیمه شخص ثالث نیاز دارید که در این متن به آن اشاره نشده است می‌توانید با کارشناس‌های بیمه دات کام مطرح کنید تا پاسخ سوالات خود را در کوتاه‌ترین زمان دریافت کنید. توجه کنید مجموعه بیمه دات کام برای افزایش رضایتمندی مشتری‌ها و بیمه‌گزارهای عزیز خود، پشتوانه 24 ساعته و در طول 7  روز هفته را در نظر گرفته است.

منبع: سایت بیمه دات کام(https://bimeh.com/)

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

بانک، بیمه و سرمایه