اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۹۲۵*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011025652818050

آشنایی با سجاد اسماعیلیان جاوید ؛ ارتوتیست و پروتزیست

کد: 140011025652818050

https://bit.ly/33B2Ruj

، (اخبار رسمی): ستون فقرات تمامی افراد در حالت عادی دارای قسمت‌هایی به سمت داخل و بیرون است. اما در مواردی ستون فقرات دچار چرخش و انحراف‌های غیرطبیعی می‌شود و در جهت غیرطبیعی قوس پیدا می‌کند

سجاد اسماعیلیان جاوید ؛ ارتوتیست و پروتزیست ، بررسی و درمان غیر جراحی
آشنایی با سجاد اسماعیلیان جاوید ؛ ارتوتیست و پروتزیست

ستون فقرات تمامی افراد در حالت عادی دارای قسمت‌هایی به سمت داخل و بیرون است. اما در مواردی ستون فقرات دچار چرخش و انحراف‌های غیرطبیعی می‌شود و در جهت غیرطبیعی قوس پیدا می‌کند. کاملا طبیعی است که ستون فقرات در پایین کمر به سمت داخل و در قسمت بالایی، کمی به سمت بیرون خمیده باشد و در واقع ستون فقرات در حالت طبیعی حالتی شبیه به حرف “S” دارد. اما در برخی موارد ستون فقرات شخص دچار چرخش غیرطبیعی می‌شود و حالت “S” مانند آن به سمت طرفین خواهد بود که به این عارضه اسکولیوز یا انحراف ستون فقرات گفته می‌شود.

انحراف ستون فقرات ممکن است در هر یک از قسمت‌های مختلف ستون فقرات رخ دهد. گاهی ممکن است این انحراف به طور همزمان هم در قسمت‌های توراسیک (ستون فقرات سینه‌ای) و هم در قسمت لومبار (ستون فقرات کمری) باشد. میزان انحراف نیز در افراد مختلف متفاوت است و ممکن است بسیار خفیف و در حدود ۱۰ درجه و یا در مواردی، بسیار شدید و حتی بیش از ۱۰۰ درجه باشد. معمولا انحرافات کمتر از ۴۰ درجه بدون انجام جراحی درمان می‌شود اما اصلاح انحرافات شدیدتر ممکن است نیاز به انجام جراحی داشته باشد.

استخوان ران (فیمور) یک فرو رفتگی به شکل وی (V) در قسمت انتهایی خود دارد تا بتواند با وضعیت حرکت های استخوان کشکک هماهنگ شود. در یک زانوی نرمال، استخوان کشک به خوبی در این فرو رفتگی قرار می گیرد. اما اگر این حفره نا متقارن بوده یا بسیار کم عمق باشد، استخوان کشکک ممکن است از آن خارج شود و در نتیجه این موضوع دررفتگی جزئی استخوان کشکک و کجی کشکک زانو ایجاد خواهد شد.

چه کسانی در معرض ابتلا به انحراف ستون فقرات (اسکولیوز) هستند؟
در اغلب موارد انحراف ستون فقرات در کودکان و نوجوانان ایجاد شده و درمان می‌شود. شایع‌ترین نوع اسکولیوز، اسکولیوز ایدیوپاتیک نام دارد که در دوران نوجوانی ایجاد می‌شود. این نوع اسکولیوز در نوجوانان و در سنین رشد و بلوغ رخ می‌دهد. در صورتی که اسکولیوز در دوران بعد از بلوغ رخ دهد، به آن اسکولیوز بزرگسالی گفته می‌شود. علت این دو نامگذاری این است که اسکولیوز رخ داده در طی دوران رشد استخوانی از نوع دیگر اسکولیوز تشخیص داده شود. اسکولیوز بزرگسالی ممکن است در نتیجه‌ی عدم درمان آن در دوران کودکی و نوجوانی باشد و یا در همان دوران بزرگسالی شکل گرفته باشد. علل بروز انحراف ستون فقرات در دوران بزرگسالی از دلایل بروز انحراف ستون فقرات در دوران کودکی، معمولا کاملا متفاوت است.

درمان اسکولیوز (انحراف ستون فقرات)
روش‌های درمانی مختلفی برای اسکولیوز وجود دارد. متخصص طب فیزیکی در ابتدا تا جایی که امکان داشته باشد، روشهای درمانی غیرجراحی را تجویز می‌کند و انجام عمل جراحی اسکولیوز را به خاطر خطرات و عوارضی که به همراه دارد به تاخیر می‌اندازد. انجام جراحی همیشه آخرین گزینه‌ی درمانی است که پزشک مد نظر قرار می‌دهد.

روش‌های درمان غیر جراحی که اغلب به کار می‌روند عبارتند از:

بریس
فیزیوتراپی
دارو درمانی
جراحی

سجاد اسماعیلیان جاوید
ارتوتیست و پروتزیست
بررسی و درمان غیر جراحی :

انحرافات ستون فقرات ( اسکولیوز ، کایفوز و … )
انحرافات و مشکلات زانو ( زانوی ضربدری ، زانوی پرانتزی و … )
اختلالات پا ( صافی کف پا ، خار پاشنه ، هالوکس والگوس و … )

و انجام اسکن کف پا ( Foot Scan )
طراحی و ساخت کفی ، صندل و کفش طبی

نوبت دهی آنلاین :

http://nobat.ir/treatment_op

آدرس :

اشرفی اصفهانی ، بالاتر از میدان پونک ، نرسیده به تقاطع نیایش ، نبش کوچه آزاده ، درمانگاه پیامبر ، طبقه سوم ، ارتوپدی فنی

شنبه ، دوشنبه و چهارشنبه
از ساعت ۱۶ تا ۲۰
پذیرش با وقت قبلی

میدان شهدا ، ابتدای خیابان پیروزی ، پلاک ۱۱۶۴(ساختمان نگارآزما) ، طبقه اول ، واحد یک ، ارتوپدی فنی

شنبه تا چهارشنبه
از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰
پذیرش با وقت قبلی

در این مرکز همه اقدامات بر اساس مشکلات فرد و بر اساس معاینه و ارزیابی انجام خواهد شد

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • ۰۹۱۹۲۵*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

سلامت و زیبایی