اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011045657018061

گفت و گو با البرز انتظامی، ‌رئیس هیئت مدیره شرکت صنعت سقف البرز خاورمیانه

قصد گسترش کارمان را داریم

کد: 140011045657018061

https://bit.ly/35PbUZG

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت صنعت سقف البرز خاورمیانه، تولید کننده انواع سیستم‌های سقف کاذب، فعالیت خود را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. شیوه نوین این شرکت در امر تولید، عبور از سیستم‌های قدیمی تولید مصالح غیر استاندارد و جایگزینی آن با ساخت جدید مصالح ضد زلزله است.

قصد گسترش کارمان را داریم
قصد گسترش کارمان را داریم

در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون (میدکس) که از ۲۱ تا ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، به سراغ البرز انتظامی‌، رئیس هیئت مدیره شرکت صنعت البرز خاورمیانه رفتیم تا با او گفت ‌و گویی داشته باشیم.

آقای انتظامی، به ‌عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری بدهید.

توضیح این نکته ضروری است که با سیستم درای‌وال، وزن ساختمان کاهش پیدا می‌کند و مبحث ۱۸ و ۱۹ که مربوط به زلزله است، در آن رعایت می‌شود. به این صورت یک سری سازه‌های گالوانیزه به اسکلت ساختمان متصل می‌شوند و در نهایت یک زیرسازی را تشکیل می‌دهند که بعدا یک صفحه روکش دار گچی به این سازه‌ها متصل می‌شود و شکل نهایی سقف و دیوار را به وجود می‌آورد. واحد طراحی و معماری داخلی شرکت ما، همگام با آخرین دستاوردهای معماری و دکوراسیون داخلی و استفاده از سیستم‌های هوشمند نورپردازی و مدیریت انرژی، گام‌های موثری در جهت طراحی کارآمد اماکن مسکونی، اداری و تجاری برداشته است.

ویژگی بارز شرکت شما چیست؟

تولید محصول با بالاترین کیفیت و مطابق با فناوری روز جهانی، طراحی نوین و کم نظیر، اجرای دقیق و بر پایه اصول ایمنی و استانداردهای فنی و نیز سرعت بالای انجام پروژه به دلیل در اختیار داشتن گروه‌های متعدد و مجهز، از ویژگی‌های بارز عملکرد شرکت صنعت سقف خاورمیانه در این سال‌هاست.

به طور عمده چه محصولاتی را تولید می‌کنید و چه مزایایی محصولات شما در مقایسه با نمونه‌های دیگر دارند؟‌

با توجه به پیشرفت تکنولوژی و تجهیزات جدید، علم صنعت ساختمان سازی پیشرفت کرد؛ لذا این شرکت نزدیک به هفت سال است که به تولید انـواع پروفیل‌های سیستـم درای وال و متعلقات آن یعنی دامـپا، گریلیوم و تایل آلومینیومی‌، مشغول شده است. همچنین این شرکت انواع متعلقات نصب شامل میخ و چاشنی و انواع پیچ را نیز عرضه می‌کند.

درباره درای‌وال بیشتر توضیح بدهید.

درای‌وال در لغت به معنی دیوار خشک است. این فناوری نخستین بار در آمریکا و اتریش ایجاد شد و امروزه به جرأت می‌توان گفت در۹۰ درصد ساخت و سازهای سراسر دنیا از آن استفاده می‌شود. این فناوری در ایران، توسط شرکت کناف آلمان و به نام کناف ایران، حدود ۴۰ سال پیش به بازار آمد، ولی متاسفانه به دلیل آشنا نبودن مهندسان ما و بالا بودن منابع انرژی و ارزان بودن مصالح سنتی و همچنین ناکارایی این سیستم‌ها در فرهنگ سنتی، نتوانسته بود جای خود را باز کند؛ منتها در چند سال اخیر و نظر به اهمیت انرژی و روی‌آوری فرهنگ ساخت به سوی الگوهای غربی و گران شدن مصالح، استفاده از دیوارها و سقف‌های درای‌وال معمول شده است.

سیستـم درای وال چه مزایا و کاربردی در ساختمان دارد؟

سیستم‌های ساخت و ساز خشک (درای وال)، ساختارهای سبک و مقاوم در برابر زلزله هستند که از ترکیب پانل‌های گچی (و یا پانل‌های سیمانی) و پروفیل‌های سبک فولادی گالوانیزه ساخته می‌شوند. از ترکیب این دو عنصر، سه ساختار حاصل می‌شود که شامل دیوارهای جداکننده، سقف‌های کاذب و دیوارهای پوششی است.

دیوار‌های جداکننده چه خصوصیاتی دارند و چه کاربردی دارند؟

دیوارهای جدا کننده درای وال، دیوارهای غیر باربری هستند که برای تقسیم فضاهای داخلی ساختمان استفاده می‌شوند.

سقف کاذب چیست و چه کاربردی در ساختمان دارد؟

سقف کاذب سقفی است که به اسکلت اصلی‌ساختمان متصل بوده و بار آن به سازه اصلی وارد می‌شود. بدین ترتیب بین سقف‌کاذب مذکور و قسمت زیرین سازه اصلی ساختمان، فضای خالی به وجود می‌آید. این سقف‌ها می‌توانند، صاف و یا به شکل‌های مختلف ساخته شوند.

سقف کاذب سبک است و در برابر زلزله ایمن است، عایق رطوبت، کاهش هزینه‌های سازه و فونداسیون را باتوجه به کاهش بار مرده ساختمان به عهده دارد.

 شستشوی آسان، غیر فابل اشتعال، دسترسی و تعمیرات آسان تاسیسات، انعطاف معماری بالا، نصب سریع و آسان، قابلیت رنگ آمیزی دلخواه، دورریز بسیار کم مصالح، کیفیت و عمر مفید بسیار بالا، اجرای سطوح وسیع با حداقل مصالح مصرفی و حمل و نقل آسان و ارزان از دیگر مزایای سقف کاذب است.

در مورد دیوار‌های پوششی نیز توضیح مختصری بفرمایید تا برای مخاطبان ملموس تر شود.

دیوار‌های پوششی درای وال، ساختارهایی هستند که جهت تکمیل نازک کاری، جایگزین گچ و خاک و سفیدکاری، اصلاح خصوصیات فیزیکی مانند عایق صوت یا حرارت و پوشش معماری و یا بازسازی سطوح دیوار‌های بنایی موجود در ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرند. این پوشش‌ها در دو گروه بدون سازه و یا با زیر سازی فلزی دسته بندی می‌شوند.

برگردیم به دومین محصول شما ‌یعنی دامپا. در این مورد بیشتر توضیح دهید که این محصول چیست و چه ویژگی‌ها و کاربردی دارد؟

ورق دامپا یکی از فرمینگ‌های رایج و بسیار زیبا از ورق آلومینیومی‌است که برای پوشش داخلی سقف ساختمان و یا دیوار به کار می‌رود. دامپای آلومینیومی ‌نیز به دو صورت آلومینیومی ‌و آلومینیومی ‌رنگی، عرضه می‌شود.

آیا در این حوزه رقیب نیز دارید؟ و‌جه تمایز شما با سایرین در چیست؟

بله، وجه تمایز ما در این است که ما سازه‌ها را در سه ضخامت مختلف تولید می‌کنیم. دو ضخامت ما ویژه اکونومیک بودن محصول است تا بتوانیم قیمت را بشکنیم و محصولات را با قیمت مناسب تری به خریدار ارائه کنیم.

آیا صادرات هم دارید؟

بله، اما خوب است بدانید برخی از کشورهای همسایه هستند که سیستم درای‌وال و شکل پروفیل‌های مصرفی آن‌ها متفاوت است. مثلا در عراق، اما با این وجود ما به کشورهایی مثل افغانستان و ترکمنستان، محصول صادر می‌کنیم.

چه برنامه ای برای آینده‌ شرکت متصور هستید؟

با توجه به اینکه این سیستم ۱۵ سال است که در ایران متداول شده است، اما هنوز سازنده‌های بسیاری هستند که آن را قبول ندارند و هنوز هم به روش قدیم گچ و خاک عمل می‌کنند. حال که با تلاش‌های بسیار، ‌سازنده‌ها متوجه این امر شده‌اند، خود به خود به سمت محصولات جدید ما می‌آیند. لذا این امر موجب کشش بیشتر بازار نسبت به محصولات ما می‌شود. ما نیز قصد تجهیز و گسترش کار، ابزار و محصولات خود را داریم.

در نمایشگاه بیشترین تمرکز شما بر روی معرفی کدام محصول بود و چه هدفی را بیشتر دنبال می کردید؟‌

تمرکز ما بیشتر روی سیستـم درای وال بود و از حضور در نمایشگاه اهدافی چون دیدار با مشتریان را دنبال می‌کنیم. از آنجایی که صنف ما آنچنان بزرگ نیست، دوست داشتیم با کسانی که در صنف ساختمان سازی فعال هستند، ملاقات کنیم؛ چراکه اکثر مخاطبان ما، بنکدارهای فروش این نوع مواد اولیه در شهرستان‌ها هستند.

راه ارتباطی با مجموعه شما به چه صورت است؟

علاقه مندان برای ارتباط با ما می‌توانند از سایت شرکت به نشانی http://akhceiling.com/ بازدید کرده و یا با شماره ۸۸۵۰۷۵۸۵ تماس بگیرند.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید