اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011055658318065

گفت‌وگو با مصطفی فتاحی، مدیر بازرگانی مجموعه آجر البرز ‌نما

استقبال از نماهای آجری رو به گسترش است

کد: 140011055658318065

https://bit.ly/3Hct9Bi

، (اخبار رسمی): در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون (میدکس) که از 21 تا 24 دی ماه 1400 در محل نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد، شرکت های فعال در حوزه ساختمان و دکوراسیون و معماری توانستند بعد از مدتی وقفه، بار دیگر ارتباطات خود را با همکاران و مخاطبان دوباره رونق دهند.

استقبال از نماهای آجری رو به گسترش است
استقبال از نماهای آجری رو به گسترش است

در حاشیه این نمایشگاه با مصطفی فتاحی مدیر بازرگانی مجموعه تولیدی آجر البرز نما گفت و گویی انجام دادیم و درباره فعالیت های این برند صحبت کردیم که می خوانید:‌

 

آقای فتاحی به عنوان سوال اول، لطفا درباره تاریخچه و نحوه شکل گیری شرکت توضیح مختصری دهید.

این مجموعه از سال ۱۳۷۸ در تولید آجر فعالیت دارد. در حال حاضر، در نسل سوم تولید کننده آجر قرار داریم، یعنی از پدر بزرگ تا خودم، سه نسل در کار آجر سازی فعالیت کرده‌ایم. تولید کننده آجر نما نسوز در رنگ‌های مختلف با کیفیت بالا هستیم. اولویت کارمان کیفیت است و دقت بسیار بالایی بر روی محصولات تولیدی داریم. لازم به ذکر است که کارخانه سفال و تفلون، نیز با برند فتاحی داریم.

محصول تولیدی شما چه نوع آجری است؟

ما در وهله اول آجرهای رسی و بعد از آن آجر‌های شیل گلبهی را تولید کردیم و الان هم حدود 5 سالی است که به تولید آجر نسوز مشغول هستیم.

از ویژگی محصولات خود بگویید.

خوب است بدانید که شعار مجموعه ما «به ارزش نمای شماست». ما برای ساختمان مخاطب ارزش بالایی قائل هستیم. به این امر آگاهیم که نمای یک ساختمان کت و شلوار آن محسوب می‌شود برای همین بر روی کیفیت و رنگ‌بندی محصولات، پارامترهای تولید، رعایت سلسله مراتب با دقت کامل کنترل می‌کنیم تا محصول با کیفیت و رضایت‌بخش برای مشتری تولید کنیم. که خوشبختانه در بازار با استقبال بالایی روبه‌رو شدیم.

از ویژگی‌های آجرنمای نسوز بیشتر بگویید.

این آجرنماها عایق صوتی و حرارتی هستند، با وجود اینکه آجر انتقال حرارتی بسیار پایینی دارد. تنوع بی‌نظیر در رنگ و انعطاف در زمان نصب از دیگر ویژگی‌های آن است که برای نصاب، طراح و معمار دارای اهمیت بسیاری است.

همچنین از نظر محیط زیست، سازگاری بالایی با آب و هوای کشور و مناطق مختلف دارد. لازم به یادآوری است که در حال حاضر استقبال از نماهای سنگی در حال کم شدن است و بیشتر معماران به سمت نماهای آجری گرایش پیدا می کنند.

در کمیته نمایه هر استانی یکی از پارامترهایی که برای آن‌ها بسیار مهم است و حتی جدیدا به شکل قانون الزامی‌شده، نمای شهری است که بالای ۷۰ درصد باید آجر باشد. علت آن دوام و عدم ریزش آن در زلزله است. خوشبختانه در اصفهان نزدیک به ۱۰۰ درصد نماها با آجر کار می‌شود و استقبال گسترده ای نسبت به رنگ سفید در این شهر وجود دارد.

در بحث بازار و رقابت و مزایای احتمالی که شما در مقایسه با تولید کنندگان دیگر دارید  چه مسائلی قابل ذکر است؟‌

بله، شرکت‌های همکاری هم داریم که در این حوزه مشغول فعالیت هستند. وجه تمایز ما کیفیت و رنگ محصولات است. کیفیت ما واقعی است و محصولات خود را با اطمینان به مشتری عرضه می‌کنیم. دقیقا همین محصولی که در نمایشگاه می‌بینید را به مشتری نیز می‌دهیم. لازم به ذکر است که دوام آجر بسیار طولانی است. در شهر اصفهان نمونه مقاومت آجر در سال های طولانی را در بناهایی مانند سی و سه پل و سایر اماکن تاریخی شاهد هستیم. درواقع وام آجرهای ما هم به همین شکل است و عمری بسیار طولانی دارند.

در نمایشگاه به طور اختصاصی چه محصولی را عرضه کردید؟

در نمایشگاه بر روی دو محصول خود بیشتر تمرکز کردیم. یکی آجر نسوز سفید و مشکی (black & white) که اسم کمپین ما نیز به همین نام است. می‌دانیم که سفید رنگ پرطرفدار ما ایرانی‌هاست و اکثر ابزار پوشاکی، تزئینی، خودروها و... به رنگ سفید هستند، همچنین مشکی نیز یک رنگ غالب و پرطرف‌دار است.

آجر مشکی جزء محصولات سخت تولید است و به نوعی می‌توان گفت مخصوص برند البرز است؛ چرا که این محصول را با کیفیت عالی تولید می‌کنیم.

چرا گفتید آجر سیاه رنگ، سخت تولید است، مگر با آجر سفید رنگ اختلاف بسیاری دارد؟

بله، آجر سیاه فرمولاسیون بسیار سختی دارد. اگر کوچکترین اختلاف دمایی یا کوچک‌ترین خطایی در پخت به ‌وجود آید، محصول خراب می‌شود. کارخانه‌ای که قصد تولید این آجر را داشته باشد علاوه بر دارا بودن حداقل امکانات باید دارای پرسنل بسیار دقیق باشد تا بتواند با دقت بسیار بالایی محصول را تولید کند. اگر تخلیط خاک، بالا یا پایین حتی میزان بسیار ناچیزی شود، جنس را خراب و روی تولید اثر می‌گذارد.

چه برنامه و استراتژی برای آینده مجموعه خود در نظر گرفته‌اید؟

افزایش تولید از مهم‌ترین برنامه‌های آتی ماست. به علت استقبال بالا نسبت به خرید محصولات آجر البرز و نیز خرید آجر نسوز به دلیل کیفیت محصول، تقاضای مشتریان زیاد شده و لذا زمان تحویل محصول به مشتری اندکی کند و طولانی شده است. لذا ما با هدف افزایش تولید قصد در تسریع ارائه محصول به مشتری داریم.

آیا در این حوزه صادرات نیز داشته‌اید؟

بله، برای اروپا آجر‌های کف فرش صادرات کرده‌ایم و همچنین به کشورهای همسایه مانند عراق، عمان، ترکیه، امارات و ... نیز صادرات داشته‌ایم.

راه ارتباطی با مجموعه شما چگونه است؟

از طریق سایت افراد می‌توانند در شبکه‌های مختلف مجازی مانند اینستاگرام، یوتیوب و حتی پینترست  جست‌وجو کنند و با ما ارتباط بگیرند.

نشانی سایت: www.alborznama.ir

آدرس کارخانه: ‌اصفهان، ‌منطقه صنعتی دولت آباد، انتهای خیابان شهریار.

نشانی دفتر مرکزی:‌ ‌اصفهان،‌ منطقه صنعتی دولت آباد، خیابان بوستان ۳۸

شماره تماس: ۰۳۱۴۵۸۳۹۳۲۱

۰۹۱۳۴۰۵۳۰۶۴

 

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید