اطلاعات تماس
  • 093990*****
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011055659017942

نوار نقاله یا تسمه نقاله چیست؟

کد: 140011055659017942

https://bit.ly/3r8b95T

، (اخبار رسمی): معرفی نوار نقاله و انواع نوار نقاله یا تسمه نقاله

نوار نقاله چه کارایی دارد؟ (تسمه نقاله) + انواع نوار نقاله
نوار نقاله چیست و انواع تسمه نوار نقاله

نوار نقاله در انواع و اقسام مختلفی به منظور جا به جایی مواد و محصولات تهیه و تولید می شود. این نوارها با عرض های مختلفی که دارند در صنایع مختلفی به کار آمده اند.

نوار نقاله در انواع و اقسام مختلفی به منظور جا به جایی مواد و محصولات تهیه و تولید می شود. این نوارها با عرض های مختلفی که دارند در صنایع مختلفی به کار آمده و نیاز صنایع را به دیگر روش های نقل و انتقال مواد و کالا بی نیاز می سازند. از این نوارها با توجه به مدل و نوع شان می توان استفاده های بسیار برد. امروزه کارخانه جات و تولیدکنندگان بسیاری در زمینه تهیه و تولید نوار نقاله مشغول به فعالیت هستند و این نوارها را با بیشترین کیفیت به بازار عرضه میکنند. مشتریان برای اطلاع از قیمت نوار نقاله و همچنین خرید نوار نقاله می توانند به مراکز ارائه دهنده مدل های مختلف نوارها مراجعه کرده و از طریق آنها اقدام به خرید نمایند.

انواع تسمه نوار نقاله

مدل های مختلف نوار نقاله برای مصارف مختلف تهیه می شوند، انواع این نوارها عبارتند از نوار نقاله تسمه ای، پیاله ای، زنجیری، بازویی، صفحه دار، انعطاف پذیر، غلطکی و پیچشی. دقت کنید که برای نصب و راه اندازی این نوار نقاله ها نیاز است تا از یک متخصص و نیروی کاربلد استفاده شود در غیر اینصورت ممکن است حوادث و اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهند که خسارات و ضررهای زیادی به صاحبین مشاغل وارد میکنند. برای خرید نوار نقاله در رابطه با عملکرد بهتر برای حمل و انتقال مواد و محصولات تان به خوبی موقعیت را بررسی کنید تا متوجه شوید کدام نوع نوار بیشتر به کارتان آمده و موجب پیشرفت و افزایش سرعت روند کاری تان می گردد.

نوار نقاله لاستیکی 

تسمه های نوار نقاله لاستیکی منجیددار به گونه ای طراحی شده است که جهت استفاده در صنایع مختلف از جمله :

فولاد و ذوب آهن جهت حمل و نقل بکار می رود.

با توجه به ساختار منجید در ساختمان داخلی و کیفیت روکش های لاستیک از این نوع نوار نقاله می توان برای مصارف عمومی یا صنعتی خاص که احتمال برخورد با مواد ساینده یا تیز وجود دارد استفاده کرد.

ساختار نوار نقاله لاستیکی منجید دار 

پوشش لاستیکی بالا

پوشش لاستیکی پایین

کناره های محافظ

منجید

منجید به عنوان اسکلت بندی اصلی نوار نقاله بوده که از یک تا چند لایه تشکیل شده است که توسط لایه لاستیکی مخصوص و نازکی که خاصیت چسبندگی مناسبی دارد محافظت و پوشیده شده است.

جنس منجید از الیاف پلی استر، نایلون(پلی آمید) و یا ترکیبی از هر دو است.

پوشش لاستیکی بالا

بدلیل سطح تماس پوشش لاستیکی بالای تسمه با مواد شیمیایی از مهمترین بخش های نوار نقاله می باشد.

پوشش لاستیکی پایینی

به دلیل تماس لایه پوششی پایین تسمه با تجهیزات سیستم انتقال مواد مانند هرزگردها  پولی ها تسمه باید قادر به تحمل انواع فشارهای احتمالی باشد. انعطاف پذیری و ساییدگی لایه پوششی پایینی بر روی اصطکاک نوار نقاله ارتباط مستقیم دارد.

نوار نقاله لاستیکی علاوه بر صنایع فولاد و ذوب آهن در کارخانجات سیمان و بتن، شن و ماسه، نیروگاه ها ماشین آلات راه سازی، معادن، صنایع چوب و مواد معدنی کاربرد دارد.

اجزای تشکیل دهنده میز تسمه نقاله

تسمه نقاله دارای اجزای مختلفی است. اجزا تشکیل دهنده نوار نقاله عبارت هستند از تسمه، مسیر حمل بار، مسیر برگشت تسمه، غلطک هرزگرد حمل بار (بالایی)، غلطک هرزگرد مسیر برگشت (پایینی)، غلطک (توپی)، غلطک محرک، غلطک بالایی(انتهایی)، غلطک پایینی (ابتدایی)،غلطک snub، غلطک تنظیم کشش تسمه، سیستم رگلاژ، سیستم گرانشی=جاذبه، سیستم خود تنظیم یا تنظیم دستی، قطعات متحرک سیستم انتقال نیرو، سیستم باردهی، سیستم تخلیه، سیستم تمیز کردن تسمه و غلطک، منطقه انحنای تسمه و منطقه تغییر جهت تسمه. هر یک از این اجزا دچار مشکل شود ممکن است کارایی تسمه نقاله به طور کامل مختل شود پس بررسی مداوم اجزای مختلف نوار نقاله ها یکی از مهمترین کارها در جهت حفظ سلامت و طول عمر آنهاست که باید در بازه های زمانی مختلف صورت بگیرد.

قیمت نوار نقاله

قیمت نوار نقاله با توجه به نوع و مدلی که قرار است آن را خریداری کنید متفاوت است. این قیمت ها به صورت به روز شده در فروشگاه ها و مراکز معتبر به مشتریان اطلاع رسانی شده و مشتری با توجه به نیازی که دارد می تواند هر کدام از مدل ها و انواع نوارها را که میخواهد برای کارخانه یا تولیدی اش خریداری نماید.

خرید نوار نقاله با کیفیت یکی از مهمترین نکاتیست که باید به آن توجه کنید. نوار نقاله با کیفیت تا مدت ها خراب نمی شود و شما را از خرید هر نوع نوار دیگر بی نیاز می سازد. خرید از فروشگاهی معتبر که به مشتریان ضمانت نامه ارائه می دهد می تواند اقدام مناسبی در جهت خرید نواد نقاله دارای کیفیت باشد. توجه کنید که قیمت نوار نقاله ممکن است در برخی فروشگاه ها اندک باشد اما کیفیت و کارایی اش چندان چشم گیر نباشد پس مبادا قیمت موجب تصمیم گیری اشتباه تان شده و کاری کند که نوار نقاله ای بی کیفیت و نامرغوب خریداری کنید.

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
  • 093990*****
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

علم و آموزش