اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
کد: 140011095666618100

گفت ‌و گو با فرشید ذاکری مدیرعامل شرکت سازه‌های پارچه‌ای آتا

جلب اعتماد، کار سختی بود که انجام شد

کد: 140011095666618100

https://bit.ly/3s3ONS2

، تهران , (اخبار رسمی): شرکت سازه‌ای پارچه‌ای آتا از سال ۱۳۷۹ شروع به فعالیت کرد. در آن زمان هنوز عموم مردم با سازه‌های پارچه ای آشنایی نداشتند و گردانندگان این شرکت با زحمت زیاد توانستند این صنعت را در اذهان عمومی و بین مشتریان خود، یعنی انبوه‌سازان و معماران، به شکلی قابل قبول جا بیندازند.

جلب اعتماد، کار سختی بود که انجام شد
جلب اعتماد، کار سختی بود که انجام شد

در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی خانه مدرن، معماری داخلی و دکوراسیون (میدکس) که از تاریخ ۲۱ تا ۲۴ دی ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، به سراغ  فرشید ذاکری، مدیرعامل شرکت سازه‌های پارچه‌ای آتا رفتیم. ذاکری در این گفت و گو علاوه بر شرح فعالیت‌های آتا در زمینه نوآوری تولید محصول، چشم‌انداز آینده این شرکت را نیز تشریح کرده است.

آقای ذاکری، کمی از فعالیت شرکت و پارچه‌های سازه‌ای بگویید.

گروه صنعتی آتا متخصص در زمینه تولید سازه‌های پارچه ای، تعدادی از محبوب ترین محصولات خود را برای مصارفی همچون پارکینگ آلاچیق، روف گاردن، جهت تسریع در تحویل محصول به مشتریان و متقاضیان و نیز بالا بردن کیفیت تولید به صورت پیش مهندسی در سایزها و مدل‌های متنوع به تولید انبوه رسانده است.

سایبان‌های چهار ضلعی، سایبان‌های شش و هشت ضلعی و سایبان زین اسبی از این سری محصولات به شمار می‌روند. به طور خلاصه می‌توان گفت  که ما در طراحی و اجرای انواع بام یعنی بام سبز، طراحی و اجرای انواع دیوار سبز هوشمند، سازه‌های پارچه‌ای و کابل، فعال هستیم. این نکته را نیز باید مورد تاکید قرار دهم که با وجود تولید مشابه سازه‌های پارچه ای در کشور‌های دیگر، جلب نظر و اعتماد کارفرما و معمار به محصول ایرانی، کار سختی بود، اما با گذشت زمان این امر میسر شد.

آیا تخصص اصلی مجموعه شما تولید است یا طراحی نیز می‌کنید؟

تخصص اصلی شرکت ما، طراحی، ساخت و اجرای سازه‌های پارچه ای است و در کنار آن، سقف‌های متحرک پرگولا، شیشه‌های گیوتینی، شیشه‌های اسلایدی و بالکونی، هندریل(جان پناه) و محصولات مکمل دیگر را نیز تولید می‌کنیم. ما در واقع به مشتریان خود استراتژی می‌دهیم که برای هر پروژه‌، چه نوع محصولی یا چه نوع موادی، چه نوع طراحی و چه نوع فرمی‌استفاده شود؛‌ تا در پایان، کاری جامع و رضایت‌بخش به مشتری ارائه شود.

برای مثال فرمی‌که در تهران می‌زنیم قطعا با کاری که در تبریز یا کیش انجام می‌دهیم، متفاوت است. چرا که نوع کاربری و شرایط اقلیمی ‌در هر منطقه ای با مناطق دیگر متفاوت است. باید وزن کار، شرایط جوی مانند برف و فشار باد، نسبت به آیین نامه سازه مهندسی بررسی شود. لذا سازه‌های پارچه ای از نظر کارکرد، بسیار حرفه ای هستند و به همین دلیل شرکت‌های زیادی وجود ندارند که این محصول را تولید کنند.

سقف متحرک پرگولا چیست؟‌ در صورت امکان بیشتر توضیح می‌دهید.

یک سیستم سایبان ریلی (متحرک)کنترل از راه دور است که به شما امکان گسترش فضای بیرونی را می‌دهد و شما این فرصت را دارید که در تمام ایام سال  از آن استفاده کنید. سیستم سقف جمع شونده با خطوط تمیز و طراحی مدرن، محافظت در برابر باد، باران و آفتاب را فراهم می‌کند. همچنین در زمان نیاز با ریموت کنترل باز و بسته می‌شود.

آیا می‌توانید نمونه‌های از کارهایی که در شهرهای مختلف انجام داده‌اید،‌ نام ببرید؛ تا مخاطب امکان آشنایی بیشتری با شما پیدا کند.

بله، برای مثال گروه صنعتی آتا به عنوان یک شرکت متخصص سازه‌های پارچه‌ای، با ترکیب فولاد و پارچه در طراحی، ویدهای مجتمع زمرد شیراز را تولید و اجرا کرد که اجرای این پروژه مزیت‌های بسیاری برای کاربران این مجموعه به همراه داشت. از دیگر نمونه کارهای مجموعه آتا می‌توان به مجموعه رستورانی هفت خوان اشاره کرد که با توجه به نوع معماری و فرم ساختمان، طراحی و اجرای پروژه‌ای به مساحت ۶۰۰ متر مربع به صورت پنج خیمه متصل در طبقه ششم را انجام داده است.

لازم به ذکر است که این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه رستورانی کشور است که برای توسعه فضای خود در طبقه فوقانی، نیاز به پوششی پیوسته، مدرن و مستحکم داشت که مهندسین شرکت سازه‌های پارچه‌ای آتا با اجرای پروژه‌ای مناسب و منحصربه‌فرد، این نیاز مجموعه را رفع کردند.

از نمونه بارز کارهای شرکت سازه‌های پارچه‌ای آتا می‌توان به استادیوم‌ها اشاره کرد؛ امروزه اغلب استادیوم‌ها در سراسر جهان از سایبان‌های پارچه‌ای برای پوشش صندلی‌های تماشاگران استفاده می‌کنند. این شرکت با بومی‌سازی صنعت سازه‌های پارچه‌ای و تکنولوژی روز دنیا، پروژه‌هایی همچون استادیوم ۵۰ هزار نفری پارس شیراز را با متراژ هشت هزار متر مربع اجرا کرده است.

آیا در این کار رقیب نیز دارید؟ در صورت پاسخ مثبت وجه تمایز شما با آن‌ها در چیست؟

انگشت شمار رقیب داریم، اما مونتاژ ‌کار زیاد داریم. تفاوت بارز شرکت آتا با سایر شرکت‌هایی که سقف متحرک تولید می‌کنند در این است که سقف‌های متحرک و شیشه در حد یک کار مونتاژ کاری است، چرا که یک پروفیلی است که بعد از برش خوردن و پیچ و مهره شدن، تحویل مشتری داده می‌شود؛ اما نما و ظاهر سازه‌های مجموعه آتا، به واسطه معماری که در آن پروژه انجام شده، متفاوت و منحصربه فرد است. به جرات می‌توان گفت که ما چهار برند اصلی تولید و طراحی سازه ای پارچه هستیم. مابقی قوی نیستند.

چه برنامه و استراتژی برای آینده متصور هستید؟

اگر اقتصاد اجازه بدهد در تلاشیم تا بتوانیم محصولات را با قیمت مناسب‌تری به مشتریان عرضه کنیم تا عمومیت بیشتری پیدا کند. این صنعت در حال حاضر این یک کار لوکس محسوب می‌شود.

آیا صادرات نیز داشته‌اید؟

بله، کشورهای همسایه حاشیه خلیج فارس مثل عمان، قطر و همچنین کردستان عراق و باکو، از مشتریان ما هستند.

راه ارتباطی با شرکت

آدرس شرکت: شیراز، شهرک بزرگ صنعتی شیراز، بلوار کیمیا

 دفتر تهران: سعادت آباد، سرو غربی، خیابان شکوفه پلاک ۲۲

تلفن: ‌۲۲۱۳۵۸۴۷

تلفن: ۰۹۱۲۷۱۲۲۰۴۰ - ۰۹۱۷۳۱۷۲۰۴۰

سایت: www.atafs.co

اینستاگرام: atafs.co

### پایان خبر رسمی

اخبار رسمی هویت منتشر کننده را تایید می‌کند ولی مسئولیت صحت مطلب منتشر شده بر عهده ناشر است.

پروفایل ناشر گزارش تخلف
اطلاعات تماس
[نمایش اطلاعات]
منتشر شده در سرویس:

صنعت و تولید